Friday, March 2, 2012

Lee Kee Hiong And The Gang Bikin Kecoh Ketika PM Turun Ke Hulu Langat.


Petang tadi DS Najib meluangkan masanya turun ke Sungai Long, Hulu Langat.

Selain merasmikan upacara pecah tanah untuk pembinaan sebuah SRJK(C), DS Najib juga membuat pengumuman bahawa tol RM1.00 di Batu 9 Cheras menuju ke Kuala Lumpur akan dimansuhkan bermula pukul 12.00 tengah malam ini.

Turut dimansuhkan ialah tol RM0.90 di Batu 11 menuju ke Kajang.

Pengumuman yang dibuat oleh DS Najib itu disambut dengan tepukan dan sorakan gembira dari orang ramai yang hadir didalam majlis tersebut. 

Terima kasih kepada kerajaan BN kerana telah memenuhi hasrat dan harapan warga Hulu Langat yang telah lama berhajat agar perkara tersebut dijadikan kenyataan.

Horas! sendiri pun turut teruja dengan pengumuman itu. Maklum lah...Horas! juga kerap menggunakan lebuhraya berkenaan dalam urusan seharian.

 DS Najib tiba di Sungai Long, Hulu Langat.


Antara ribuan rakyat yang hadir

Itu kisah tol. Sekarang kita pergi pula pada insiden panas lagi menyakitkan hati yang berlaku sebelum ketibaan DS Najib.

Kisahnya bermula begini.

Ketika orang ramai sedang menunggu ketibaan DS Najib...dan ketika para petugas sedang sibuk membuat persiapan terakhir, tiba-tiba muncul sekumpulan manusia biadab yang jumlahnya sekitar 7 atau 8 orang cuba membuat kecoh disitu. Mereka diketuai oleh Lee Kee Hiong (ahli DAP dan Ahli Majlis MPKj). 

Si kertu Lee Kee Hiong (dalam bulatan) yang langsung tidak memperdulikan nasihat pasukan keselamatan.

Kononnya mereka datang menyerbu kesitu kerana mahu berjumpa sendiri dengan DS Najib bagi meminta pembinaan dan operasi loji Lynas di Pahang dibatalkan dengan segera.

Walaupun sudah dinasihatkan secara baik oleh pasukan keselamatan yang bertugas agar tidak menimbulkan sebarang masalah, perempuan kertu tersebut bersama rakan-rakannya langsung tidak peduli. 

Malah mereka dengan lagak sombong cuba menyerbu masuk kedalam kawasan dimana majlis yang akan dihadiri oleh DS Najib itu bakal berlangsung.

Kerana sakit hati dengan kebiadaban yang ditunjukkan oleh oleh Lee Kee Hiong dan rakan-rakan DAPnya yang langsung tidak mahu mengikut arahan yang dikeluarkan oleh pasukan keselamatan, sekumpulan pemuda yang kebetulan berada disitu telah bertindak membuat benteng bagi menghalang laluan mereka.

Walaupun laluan mereka dihalang, Lee Kee Hiong dan rakan-rakannya masih tidak peduli. Mereka tetap menyondol-nyondol mahu masuk. 

Ketika inilah berlaku kejadian tolak menolak diantara pemuda-pemuda yang membuat benteng dan kumpulan Lee Kee Hiong yang menyondol-nyondol mahu masuk.

Yang kelakarnya, dengan sedikit tolakan, atau lebih tepat lagi dengan satu tolakan yang lembut, dua orang daripada pengikut Lee Kee Hiong dengan tidak semena-mena jatuh terjelepuk ditepi jalan. 



Apabila melihat 2 rakan mereka terjelepok diatas jalan, beberapa orang lagi pengikut Lee Kee Hiong mula bertindak kasar keatas pemuda-pemuda yang membuat benteng. Tolakan mereka menjadi lebih keras dan mereka juga turut menjerit-jerit tak tentu hala.

Dan seperti biasa, kasar dibalas kasar. Beberapa orang pemuda lain kemudiannya melakukan tindak balas dengan mencengkam leher baju yang dipakai oleh lelaki bercermin mata dalam gambar diatas.

Melihat keadaan yang sudah mula menjadi panas, beberapa orang anggota keselamatan dengan pantas bertindak meleraikan kedua-dua pihak. Lee Kee Hiong dan rakan-rakannya diarahkan agar segera meninggalkan tempat berkenaan bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini berlaku.

Namun seperti yang kerap kita lihat selama ini, ahli DAP memang suka menunjukkan sikap kepala batu. Arahan itu tetap tidak mereka endahkan. Mereka mula mempertikaikan tindakan pasukan keselamatan yang mengarahkan mereka meninggalkan kawasan tersebut. 

Akibat kedegilan mereka yang tidak mahu mematuhi arahan pasukan keselamatan, dua daripada pengikut Lee Kee Hiong telah disumbatkan kedalam kereta peronda polis dan dibawa pergi dari situ. (mungkin dibawa kebalai polis)

Selepas itu barulah Lee Kee Hiong dan saki baki rakan-rakannya yang tinggal merasa gentar dan kecut perut. Dengan tergesa-gesa mereka mengambil keputusan meninggalkan kawasan berkenaan tanpa menoleh kebelakang lagi.

Lee Kee Hiong kelam kabut meninggalkan tempat kejadian.

Keadaan menjadi aman dan tenteram semula selepas itu. 

Persiapan-persiapan terakhir untuk menyambut ketibaan DS Najib yang tergendala gara-gara perangai buruk Lee Kee Hiong dan rakan-rakannya itu disambung dan diteruskan semula.

Untuk pemgetahuan rakan-rakan pembaca sekalian, kejadian yang berlaku petang tadi adalah tindakan provokasai kedua yang dilakukan oleh puak-puak Pakatan Rakyat berhubung dengan lawatan DS Najib di Sungai Long, Hulu Langat.

Sebelum itu, ada tangan-tangan jahat yang telah memotong dan menyembur banner-banner DS Najib dengan cat hitam. Bendera-bendera BN dan UMNO yang dipasang sepanjang jalan menuju ke Sungai Long juga banyak yang dijatuhkan.



Namun provokasi itu tidak dilayan oleh UMNO Hulu Langat. Bendera yang dijatuhkan dinaikkan semula dan benner-banner yang dipotong dan disembur dengan cat hitam digantikan dengan banner-banner yang baru.

Mungkin kerana sakit hati provokasi pertama mereka tidak dilayan dan diendahkan lah yang menyebabkan mereka hilang akal dan bertindak nekad mahu menggangu majlis yang di hadiri oleh DS Najib hari ini.

Inilah perangai puak Pakatan Rakyat di Selangor. Ada-ada saja kerja bodoh dan menyakitkan hati yang mahu dibuatnya.

Mereka sebenarnya mahu menggambarkan bahawa mereka sentiasa berusaha untuk melakukan yang terbaik demi kesejahteraan rakyat. Tapi kononnya, usaha mereka itu sentiasa disekat. 

Dan yang paling gampangnya, pada masa yang sama, mereka juga mahu menunjukkan bahawa mereka sentiasa dianiaya dan dizalimi oleh kerajaan BN dalam memperjuangkan usaha 'murni' mereka itu. 

Pada Horas!, ini semua tidak lebih daripada salah satu usaha terdesak yang mereka lakukan bagi menarik perhatian dan simpati rakyat agar terus menyokong mereka. 

Memang haprak puak Pakatan Rakyat ini.

Horas!: Kalau nak dengar macam mana biadabnya si kertu Lee Kee Hiong ini terhadap kakitangan MPKj, klik disini.




20 comments:

Anonymous said...

DAP ngan PKR ni memang mcm anjing perangai dia

Anonymous said...

Satu tindakan bodoh dari anjing yg berwajah babi2

Anonymous said...

Betul ke dia ahli DAP dan Ahli Majlis MPKj? Nampak mcm penagih dadah je. Sepatutnya dia di tangkap dan buat ujian air kencing.
It is already time to teach the chinese we mean business. We cannot let them come and disrespect our function. This is typical of a communist act. We have to stop them for the sake of our future.

Anonymous said...

Ngape tak pijak bagi mati je.

Anonymous said...

masa guen eng kena serbu kat Penang , anjing-anjing DAP menggelarkan mereka sebagai takde tamadun .. sekarang aku nak tengok adakah anjing-anjing DAP akan menggelarkan apek-apek yang menyebru ni sebagai takde tamadun huhuhu

Anonymous said...

cina Malaysia selalu kata Melayu ni bodoh, malas. Dia org memang tak hormat Melayu lansung. Kalau boleh dia org nak Malaysia ni jadi hak dia org saja. Dia org lupa dia org tinggal di negara yg sejahtera dan aman damai ni kerana kebijaksanaan pimpinan Melayu sejak zaman Tuanku Abd Rahman sampai sekarang. Majoriti staff kerajaan yg memastikan jentera kerajaan berjalan lancar adalah org Melayu. Askar Melayu lah yg menjaga keamanan & keselamatan negara ni. Majoriti polis juga orang Melayu. Kalau dia org tak suka Melayu, boleh balik China, Hong Kong, Taiwan, dipersilakan..

Otak geliga said...

Kenapa tak TONJOL je kepala minah Cina tua biaDAPigs yg x sedar diri tu???...aishhhh kapir harbi nih

Fenomena said...

DAP = DORANG ANAK PIG
tak heran laa kalau dorang buat hal macam tu ...

Anonymous said...

Tetak aje cina bangsat ni!!!

Anonymous said...

Ha kang cina ni mula la tulis kat Facebook kata org Melayu ganas, zalimi org cina yang x berdosa, pengganas la apa.

Xcaya tgkla nanti..

Horas! said...

Dalam kes di Sg Long semalam, cina-cina DAP ni cukup pandai berlakon. Dia yang datang provok, berkasar & buat keras kepala. Tapi bila orang lain balas kekasaran tu, terus dia cepat-cepat jatuhkan diri, peluk tubuh & keraskan badan. Jadi bila buat macam tu, nampak macam dia dikasari dengan teruk...tapi langsung tak membalas.

Aksi lakonan ni Horas! nampak dengan mata kepala sendiri.

Anonymous said...

BN mesti ada angkatan anti-terrorisme yang boleh membenteras kegiatan puak DAP ini... setiap kali ada kekecohan, diseru angkatan elit ini...

Anonymous said...

DAP Cina bangsat memang hanjingg kurappp

anti bohmau said...

Horas!,

cina dap pun dah pandai berlakon nak mampus mcm suhardi masa bersihjahanam ari tu? memang pakat baik betul puak2 pr nih!!!

Anonymous said...

BABI memang suka menyondol.

Anak Perelih said...

tapi depa ni tak le kepung kereta Najib macam mana puak UMNO kepung kereta guan eng di Penang.. or baling serang kereta najib macam Anwar kena di Kluang... rakyat boleh fikir siapa yang sebenarnya samseng

Anonymous said...

rakyat CERDIK tahu siapa samseng sebenarnya. rakyat CERDIK tahu siapa yg berjuang demi rakyat.

Anonymous said...

mana2 org melayu yg sokong cina dap ni memang gampang. Otak bebal tak boleh diajar lg..

Anonymous said...

Malaysia tetap hak DYMM YDP Agung. Rakyat jelata cuma mahu tanahair tercinta ini bebas dari gejala rasuah dan penyelewengan kuasa. Dah lebih 50 tahun negara ini di bawah BN tetapi tahap ekonomi dan pelajaran kian merosot. Menteri-menteri serta kroni-kroni dan konco-konco mereka sahaja yang kaya. Anak-anak mereka pun kebanyakannya melanjutkan pelajaran di luar negeri kerana mereka tahu bahawa tahap pelajaran di Malaysia adalah jauh di belakang negara lain. Kalaulah YM KuLi berani dan berjaya pada masa dulu, Malaysia sekarang ini akan menjadi antara kuasa utama di tahap Asia dan bukan sekadarnya di Asia Tenggara sahaja seperti sekarang.

Sekarang, Korea Selatan telah jauh mendahului Malaysia dari segi pembangunan ekonomi, teknologi dan rakyat. Harus diingatkan bahawa Korea Selatan memulakan pembangunan negara sebaik sahaja berakhirnya Perang Korea tahun 70an.

Negara China pun telah mendahului Malaysia dari segi ekonomi dan teknologi sejak tahun 2000 setelah mereka mengambil tindakan serius memerangi gejala rasuah dan penyelewengan kuasa.

Sekarang pada tahun 2012, Vietnam berkembang pesat dengan pertolongan China dan akan mendahului Malaysia dalam masa 10 tahun.

Dalam masa 20 tahun, Kemboja dan Myanmar pula yang akan bersaing dengan Malaysia kerana kedua-dua negara ini telah bermula membangunkan pelajaran negara mereka dengan pertolongan dari Singapura.

Sekiranya rakyat Malaysia dan kerajaan Malaysia masih tidak membuka mata, dalam masa 30 tahun, senarai kuasa-kuasa utama di Asia yang mendahului Malaysia akan berbunyi seperti berikut, Jepun, Korea Selatan, China, Taiwan, Singapura, Hong Kong, India, Thailand, Vietnam, Indonesia, Kemboja dan Myanmar.

Fikirlah secara rasional.

penyokongketuanan said...

Cakap Melayu pun pekat telo Cina. Agresif macam anti Melayu aje. Mewakili parti politik yang anti Melayu. Tak tahu berbudi bahasa. Sekolah yang dia pergi waktu kecil tak ajar budi bahasa agaknya. Sangat jahil tentang cara berhadapan masyarakat Melayu. Jangan beri undi kepada parti agresif anti Melayu yang masih bebal tentang Lynas.

Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim