Saturday, April 13, 2013

Bakal Pondan Pertama Bertanding Dalam PRU13..



PETALING JAYA: Kerana percaya dengan pengaruh yang dimilikinya, pengacara dan selebriti terkenal, Azwan Ali menyatakan hasratnya untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13). 
Beliau menegaskan, hasratnya untuk bertanding sebagai calon Bebas itu adalah benar dan bukan sekadar cakap-cakap kosong.

Azwan, 47, menegaskan yang beliau akan membuat keputusan kerusi manakah yang akan ditandingi selepas menilai maklum balas daripada para peminatnya.
"Ya... saya ada menulis beberapa kali di Twitter tentang hasrat untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum akan datang. Alhamdulillah maklum balas sangat menggalakkan.
"Buat masa ini saya tidak mahu bercakap apa-apa dahulu, kita lihat apabila tiba masanya nanti," katanya kepada mStar Online.
Azwan yang juga adik kepada Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali berkata, beliau tidak akan mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak sepertimana yang diperkatakan oleh ramai pihak dalam laman sosial.
Beliau juga tidak berhasrat untuk mewakili mana-mana parti sekiranya ada tawaran.
"Saya memang berhasrat untuk bertanding tapi bukanlah di Pekan sepertimana yang diperkatakan dan jauh sekali untuk mencabar Perdana Menteri," katanya lagi.
Jelas Azwan, hasratnya untuk bertanding itu dibuat selepas melihat semakin ramai golongan selebriti mula menyertai parti politik.
"Saya rasa saya ada pengikut saya sendiri. Jika kita lihat, ada juga calon Bebas yang kita tidak kenal langsung pun cuba untuk bertanding. Saya yakin saya ada pengaruh,” katanya.
Jelas Azwan, jika perkara itu menjadi kenyataan dia mahu memperjuangkan nasib individu sepertinya selain bercita-cita untuk menjadi seorang pemimpin parti politik yang unik.
kah!..kah..!kah..!kah...!kah......!!!!

Nampaknya dalam pahit...terpaksa jugaklah PAS keluarkan 'patwa' berdosa kalau tak undi Azwan Ali. Adik Azmin Ali tu beb!!...



8 comments:

Anonymous said...

ramai betul artis perasan. jangan sampai macam neelofa. bukan main banyak pencalonan tapi satu pun tak sangkut. jangan perasan eh azwan. nanti hilang wang pertaruhan

Anonymous said...

dia nak perjuangkan nasib sepertinya? nasib si bapok ke? nasib LGBuToh ke? malapetaka la Malaysia ni

Anonymous said...

elok lah dia masuk bertanding...
ada jugak benda lawak nanti...

Anonymous said...

biarlah dia masuk bertanding.. ada jugak benda nak gelak nanti...

usin said...

ok, cenggini azwan. apa kata ko try parlimen gombak amacam. kt situ kalau tak salah calon2 lain ialah azmin (abang ko) dan umi hafilda (kakak ko). INI KALILAH pasti unik. keputusannya nanti boleh la tengok antara korang tiga beradik, sapa yg lebih popular...

Anonymous said...

rasa MAK la NYAH kan kau tu terima maklum balas dari spiesis cm kau gak kot ...eeeuwwwwwwww tak rela I...mak aiiii nk termuntah aku ..

Anonymous said...

memalukan bekas peljar ITM@UITM Dungun Terengganu khas nya pelajar jurusan DPA...x sudah2 perangai masa kat ITM sampai sekarang perasan bagus..dah2 lah Nyah..

Anonymous said...

aku cadangkan dia bertandung kat lorung haj taib kl.