Saturday, February 19, 2011

Nik Aziz Tak Malu Tiru UMNO.

"Bagi PAS, orang Melayu perlu diutamakan kerana ia adalah kaum terdahulu (di Malaysia)"....

"Sebagai masyarakat dominan, sudah menjadi tanggungjawab mana-mana parti termasuk PAS untuk mempertahankan orang Melayu"...

Kata-kata diatas dipetik daripada ucapan Nik Aziz pada majlis perasmian Konvensyen Nasional Pengupayaan Bangsa : Jaminan PAS di Dewan MBSA, Shah Alam pagi semalam.

Pelik? Tak payah lah nak pelik. Wali cap bulan lidah bercabang kesayangan puak-puak PAS ni memang macam tu perangainya semenjak dulu. Pendiriannya tak pernah tetap dan selalu berubah-ubah. Nik Aziz memang tak tau malu.


Bukan ke selama ni PAS kata mereka tak memperjuangkan bangsa? Bukan ke selama ni PAS kata memperjuangkan bangsa tu sifat asabiyah? PAS kutuk dan gelar UMNO sebagai asabiyah kerana berjuang mempertahan orang Melayu.

Badigol soot punya PAS. Selama ni bukan main lagi dok kutuk-kutuk UMNO asabiyah kerana berjuang mempertahankan hak bangsa Melayu, tapi rupa-rupanya dalam diam PAS tiru apa yang diperjuangkan UMNO.

Sebenarnya kata-kata tu diucapkan oleh Nik Aziz kerana nak tarik balik sokongan Melayu kepada PAS. Nik Aziz tau sokongan dan keyakinan kaum Melayu dah semakin berkurangan kepada PAS kerana PAS nampak lebih bersungguh-sungguh membela kaum Cina dan India.

PAS tak sanggup kehilangan kerusi DUN atau Parlimen yang dimenangi dikawasan majoriti Melayu dalam pilihanraya umum akan datang. Jadi mahu tak mahu terpaksalah PAS jilat balik ludah sendiri. Tebalkan muka dan tiru apa yang diperjuang dan dipertahankan oleh UMNO semenjak dahulu.

Terbukti kini bahawa perjuangan PAS memang tak pernah konsisten. PAS tak ubah macam lalang bila ditiup angin. Melentok-lentok kekiri dan kekanan, kedepan dan kebelakang.

Sekejap perjuangkan agama, sekejap perjuangkan bangsa. Sekejap nak perjuangkan hudud dan penubuhan negara Islam, lepas tu kata hudud dan negara Islam bukan keutamaan dan kata nak kekalkan apa yang dah dipraktikkan sekarang pulak. PAS ni tak istiqamah langsung perjuangannya.

Alahai!! kesian pengikut-pengikut dan penyokong PAS. Tak habis-habis kena kelentong dengan Nik Aziz.

PAS bukan macam UMNO yang dari dulu kini dan selamanya akan sentiasa konsisten memperjuangkan dan pertahankan kesucian agama dan hak-hak bangsa. Tu lah, siapa suruh PAS bersekongkol dengan PKR dan DAP, kan dah semakin kucar kacir dan tak tentu hala. Yang malu PAS jugak.

Lepas ni boleh la kita tengok macam mana puak-puak PAS konar baring sampai cecah kepala lutut untuk cover line tok guru kesayangan diaorang yang tiba-tiba saja nak jadi pejuang bangsa..kah! kah! kah!....

2 comments:

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH ALLAH MEMBUKA BALIK PINTU HATI UTK TERIMA UMNO KEMBALI,DULU MEMANG TENTANG HABIS-HABISAN UMNO.KALAU MACAM NIE CARANYA LEBIH BAIK SOKONG UMNO

Anonymous said...

AKU SEBENARNYA DAH BETUL BETUL FED UP NGAN PAS ESPECIALLY NIK AJIS.

TWO WORDS THAT SUITS YOU NIK "KEPALA BUTOH" LU