Saturday, March 5, 2011

'Fatwa' Politik Terakhir PAS Sebelum Lingkup Di Kerdau.


Dulu lebai-lebai hijau buat fatwa kata siapa tak undi PAS jangan harap nak dapat masuk syurga.

Bila fatwa sesat tu dah tak laku, cepat-cepat pulak Nik Aziz rekacipta fatwa baru masa PRK Tenang. Nik Aziz kata kata siapa yang tak undi PAS adalah jahiliyah.

Apa fatwanya?

Sesiapa yang undi BN bakal mendapat dosa kerana bersubahat dengan rasuah. Inilah taktik terbaru PAS dalam usaha menakut-nakutkan pengundi disaat-saat akhir sebelum pemilih membuang undi esok.

Perkara tersebut didedahkan oleh para pengundi ketika ditanya wartawan Utusan Malaysia yang membuat liputan PRK Kerdau.

Jentera pilihanraya PAS khabarnya kini sedang giat menjalankan kempen dari rumah kerumah. Dalam usaha terdesak tersebut, perayu-perayu undi PAS mengatakan bahawa apa sahaja bantuan yang diterima oleh penduduk dari BN adalah sama hukumnya seperti menerima rasuah dan para pengundi akan menanggung dosanya.

Dengan bertopengkan penampilan yang nampak islamik dan tinggi ilmu agamanya sudah tentu para pengundi yang mendengar kelentong lebai-lebai PAS tesebut jadi serba salah dan merasa diri mereka telah melakukan dosa.

Dalam keadaan pengundi merasa bersalah itulah lebai-lebai PAS mengambil kesempatan memasukkan jarum jahat mereka.

Mereka mengatakan bahawa hanya satu sahaja ikhtiar yang ada bagi mengelakkan penduduk menanggung dosa selain boleh menjadikan apa-apa yang diterima itu bertukar kepada berkat dan halal. Caranya ialah dengan memberi undi kepada calon PAS. Hanya itu jalannya.

Lihatlah betapa buruknya perangai puak-puak PAS. Agama mereka putar belit secukup-cukupnya asalkan matlamat mereka tercapai. Perkara yang halal mereka boleh haramkan dan perkara haram mereka boleh halalkan dalam sekelip mata.

Hasrat dan cita-cita untuk memperolehi kuasa politik adalah segala-galanya bagi mereka dan agama hanya sekadar dijadikan sebagai alat untuk mencapai tujuan tersebut.




No comments: