Friday, March 25, 2011

Sam Kemetot Dan AMK Dah Tak Laku.


Bawak-bawaklah sedar diri wahai Sam Kemetot. Orang muda dah malas nak menghabiskan masa melayan benda-benda merapu yang kau dan AMK buat. Sam Kemetot dan AMK langsung tak pernah buat atau anjurkan program-program yang boleh memberi faedah kepada golongan muda. 

Yang dia tau demo!..demo!..demo!.. pagi petang siang malam. Kalau tak demo tepi jalan...demo dekat masjid. Tak habis-habis nak menyusahkan orang ramai.

Siang tadi selepas solat jumaat, demi untuk membodek Anwar Ibrahim, Sam Kemetot buat kerja bodoh lagi. Dia anjurkan demo di Masjid Jamek Kuala Lumpur. Kononnya adalah untuk membantah video seks yang dikaitkan dengan bos kesayangannya.

Tapi hasilnya muka dia sendiri yang malu. Demo tersebut langsung tak mendapat sambutan. Jangan kata sambutan dari orang ramai, dari anggota AMK sendiri pun tak ada. Hanya belasan orang anggota AMK yang hadir terkinja-kinja,

Berpeluh-peluh mereka cuba menarik perhatian jemaah yang keluar masjid untuk menyertai demo tersebut, tapi seorang pun tak minat. Orang ramai pakat buat tahu dan hanya tersenyum sinis melihat gelagat Sam Kemetot dan konco-konconya. Padan muka!

Lain ceritanya di PWTC. Program 'Youth Job Fair' yang dianjurkan oleh Pemuda BN mendapat sambutan hangat.. Hampir 40 ribu orang golongan muda dari seluruh Malaysia bersesak-sesak datang mencari peluang pekerjaan yang disediakan. Peluang ke IPT pun turut disediakan. Tahniah Pemuda BN!

Kepada golongan muda diluar sana, jangan lepaskan peluang. Program tersebut akan berlangsung sehingga 27 Mac 2011. Rebutlah peluang yang ada dengan sebaik mungkin demi masa depan yang cerah.

Pada Sam Kemetot pulak, teruskanlah kerja-kerja yang langsung tak mendatangkan faedah kamu tu. Kalau dah tak ada sesiapa nak ikut nanti, kamu berdemo la sorang-sorang. Ingat kerja-kerja tak berfaedah...ingat Ketua AMK si Sam Kemetot! Khaakkkk ptuihhhhhhhh!


No comments: