Wednesday, July 13, 2011

Walharammu...Walhalalku, DAP Punya Pasal, Semua Boleh.

Nampaknya tindakan Adun Sekinchan, Ng Suee Lim cuba mempermain-mainkan hadis Rasulullah SAW ketika berbahas sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) semalam benar-benar direstui oleh PAS.

Adun-Adun PAS yang selama ini sering menggambarkan merekalah pejuang Islam sejati langsung tidak membantah tindakan Adun DAP berwajah gampang berkenaan.

Harakahdaily juga langsung tidak menyentuh isu tersebut.


Bayangkan jika yang melakukannya adalah Adun dari MIC, MCA atau rakan-rakan lain UMNO didalam BN, dan ketika itu DAP belum menjadi sahabat sejati PAS, sudah pasti juak-juak PAS akan menyinsing lengan jubah menghentam UMNO cukup-cukup.

Negara pasti akan hiruk pikuk dengan jeritan mereka membuat bantahan. Segala ayat Al-Quran dan Hadis akan mereka guna dan putar belit untuk membelasah UMNO.

Itulah perangai PAS, apa sahaja yang dilakukan DAP akan mereka terima dengan hati terbuka, asalkan DAP sanggup terus menjadi sahabat dan memberikan sedikit kuasa kepada mereka.

Video dibawah adalah video lama. Tengoklah betapa gembira dan bersoraknya juak-juak PAS bila Nga Kor Ming sewenang-wenangnya menggunakan ayat Al-Quran untuk politik dan memancing sokongan puak-puak PAS. Dan lihatlah juga betapa Nik Aziz dengan pantas membela tindakan Nga Kor Ming itu.

Adakah Nga Kor Ming membaca petikan ayat suci Al-Quran tersebut kerana dia benar-benar percaya dan yakin dengannya atau sekadar menggunakannya untuk kepentingan politik? Horas! yakin, rakan-rakan pembaca mempunyai jawapannya.

"Dan tidak Kami mengutus Rasul-rasul, melainkan sebagai pemberi berita gembira dan pemberi amaran; dan orang-orang yang kafir membantah dengan alasan yang salah untuk menghapuskan kebenaran dengan bantahan itu; dan mereka jadikan ayat-ayatku, dan amaran yang diberikan kepada mereka sebagai ejek-ejekan." - Surah Al-Kahfi ayat ke 56. 





3 comments:

Anonymous said...

Bagus la tu, nanti si muka kimak tu boleh jadi tempat puak hampas buat rujukan pasal hadis. Apa nak jadi dengan puak hampas?...

Anonymous said...

Anak Cina tu dah lebih!! saja cari pasal untuk mempermain-mainkan hadis. Dasar keturunan Komunis memang tak boleh diberi muka langsung.

Yang malang lagi Parti Angkatan Syaitan (PAS) tak melatah pun??? Islam PAS Lancau!!

Anonymous said...

Makna Surat An Nisaa Ayat 138 - 140

بَشِّرِ الْمُنَافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا ﴿١٣٨﴾
الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاء مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَيَبْتَغُونَ عِندَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ العِزَّةَ لِلّهِ جَمِيعًا ﴿١٣٩﴾
وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللّهِ يُكَفَرُ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلاَ تَقْعُدُواْ مَعَهُمْ حَتَّى يَخُوضُواْ فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ إِنَّكُمْ إِذًا مِّثْلُهُمْ إِنَّ اللّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا ﴿١٤٠﴾


Artinya : “Kabarkanlah kepada orang-orang munafik bahwa mereka akan mendapat siksaan yang pedih (yaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu? Maka Sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah. dan sungguh Allah telah menurunkan kekuatan kepada kamu di dalam Al Quran bahwa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), Maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. karena Sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan semua orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam Jahannam.” (QS. An Nisaa : 138 – 140)