Thursday, August 4, 2011

Di Selangor, Kristian Didahulukan...Islam Dikemudiankan.



Jabatan Agama Islam Selangor dikritik dan ditekan hebat gara-gara melaksanakan tugas mereka menjaga kesucian agama Islam.

Malam tadi JAIS telah menyerbu Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) kerana menerima laporan gereja berkenaan yang berselindung disebalik nama sebuah NGO sedang mengagih-agihkan bantuan termasuk kepada sekumpulan orang-orang Islam.

Pada pandangan Horas!, JAIS mungkin mengambil tindakan berkenaan kerana khuatir ada usaha-usaha yang dijalankan secara halus untuk menarik individu-individu Islam berkenaan kepada agama Kristian.

Atau dalam bahasa mudahnya untuk dimurtadkan.

MB Selangor, Khalid Gagap dilaporkan berang dan tidak selesa dengan tindakan JAIS dan menggelupur menghubungi  Paderi Kanan DUMC menyatakan kekesalannya atas tindakan JAIS berkenaan.

Khalid Gagap juga dengan tegas meminta JAIS menyediakan laporan lengkap kepadanya.

Theresa Cock juga dilaporkan turut mengamuk sakan dengan tindakan yang diambil oleh JAIS itu. 

Yang anehnya pemimpin-peminpin PAS di Selangor hanya diam membisu. Tiada sesiapa yang bangkit membela tindakan JAIS itu kecuali Hassan Ali yang telah digugurkan jawatan sebagai Pesuruhjaya PAS Selangor.

Begitulah nasib agama Islam di Selangor semenjak Pakatan Haprak mengambil alih pentadbiran negeri dari BN.

Agama Islam sentiasa ditekan dan tertekan. Puak-puak yang selama ini mengaku mereka lebih Islam dan lebih beriman serta mengaku merekalah pejuang Islam sejati langsung tidak berani bersuara apatah lagi bangkit membela JAIS.



2 comments:

Anonymous said...

Tuan,
Tiada ugama Islam di Selangor... yang ada cuma Islam PAS... tuan kena bezakan antara Islam yang Syumul dan ISLAM PAS munafik.

Sang Guna said...

nak murtadkan org Islam? Mendidih darah aku dgn kelakuan kafir2 kat malaysia ni.
Kita org melayu nama aje ada sultan ada YDP agung yg kononnya menjadi payung dan ketua Agama Islam dlm malaysia ni, mana perginya kuasa kamu semua wahai sultan? apa mahukah kamu, kami rakyat yg ambil tindakan sendiri.
kamu berani mengatakan sultan itu adalah ketua agama Islam tapi bila Islam ditekan, diperlekeh dihina dimanakah kamu wahai raja2.
Wahai sultan2 kat malaysia ni, ingatlah nanti kita semua akan dipertanggungjawapkan di padang mahsyar, cuma sebagai raja kamulah yg akan lebih dipertanggungjawapkan.