Tuesday, February 14, 2012

Ini Baru Strategi Politik Gampang Namanya.



Mulanya Nasrudin kata Hari Kekasih boleh disambut asalkan syarat-syarat tertentu dipatuhi. 

Kemudian tampil pula Nik Aziz mengumumkan Hari Kekasih akan ditukar kepada Hari Suami Isteri di Kelantan. 

Bila sedar kenyataan-kenyataan yang dibuat itu menimbulkan kritikan banyak pihak selain boleh menjahanamkan PAS sendiri...serta merta PAS tarik handbrake dan masuk gear reverse.

Hari-hari terakhir sebelum tarikh 14 febuari (hari ini) muncul, mereka kembali menjerit-jerit menentang Hari Kekasih diraikan.

Sudahnya mereka disergah oleh Karpal Singh yang tidak bersetuju dengan pendirian PAS yang tak konsisten dan selain tak menepati kehendak DAP.

Selalunya untuk meredakan keadaan, PAS hanya tunduk diam dan tidak bersuara bila Karpal sudah naik hangin.

Malangnya Nik Abduh pula menggatal menyampuk dengan memberi nasihat kepada Pengerusi Kebangsaan DAP itu supaya belajar untuk menghormati agama lain.

Kerana kalut dan takut dengan kemarahan pemimpin agung DAP itu melarat, PAS perlu lakukan sesuatu. Tapi bagaimana dan apa caranya?

Kepada si Singh perlu ditunjukkan bukti bahawa PAS bukan menentang Hari Kekasih kerana suka-suka melainkan kerana patuh dengan keputusan yang telah dibuat oleh JAKIM yang memutuskan amalan menyambutnya adalah haram dan bertentangan dengan ajaran Islam.

Mengapa tiba-tiba PAS iktiraf dan akur dengan yang dah diputuskan kerajaan melalui JAKIM? Bukankah PAS selalunya menganggap keputusan kerajaan dan agensi-agensinya sentiasa tak boleh dipakai dan hanya layak diangap sebagai bahan lelucon?

Mudah untuk dibaca....

Yang mewujudkan JAKIM adalah UMNO dan JAKIM sendiri dibawah bidang kuasa seorang menteri dari UMNO.

Jadi PAS berharap....semoga kemarahan Karpal akan beralih arah kepada UMNO.

Tidak cukup gampangkah strategi politik ini?




2 comments:

Sudir said...

Biasala bro.. Dah berak kantoi tak tau nak buang mana.. Dia pegang taik tu baling kat orang lain..

Anonymous said...

Hairan jugak aku bila fikir fikirkan orang PAS ini ta konsistan fikiran nya , dalam m'sia ni siapa yang perintah Bengali ke ataupun MELAYU dan Igama rasmi nya igama apa? Ugama ISLAM KE? ataupun Ugama SIKH. Bila di sergah dek bengagali na'mampos tu keccut telur[ NO BALLS ]

Benggali tu hanya berkerusi roda ajae dan ta lama lagi akan baring di atas kereta roda , napa le semua takut dia manusia ta lama lagi mampos tapi allah swt tetap UJUD.

Jangan lah dek kerana na ganti UMNO sanggup menggadai Ugama dan Bangsa.Kamu tahu yang anuar itu tali barut yahudi tapi kamu tetap ikut bontot nya [ lambat laun bontot kamu di tutuh nya ] Ingat lah sejarah Kamal Arturtuk yang menjatuhkan kerajaan Othmaniah.

Sekarang ni nuar rajin sangat ke Turki , adakah dia cuba mempelajari cara cara na menjatuhkan raja raja melayu dan menjadikan Malaysia ini sebuah negara SEKULAR. Cuba kamu bayangkan bila dia berkuasa kelak , orang orang alim dalam PAS habis di sumbat nya ke lubang penjara. Renung renung kan lah wahai saudara saudaraku.
Kepada oghang UMNO pulak jangan lah terlalu tamak dan lupa diri , ingat ingat lah nasib anak cucu cicit MELAYU. Jangan sibuk na buncitkan perut kamu dan juga perut anak dara orang