Tuesday, February 7, 2012

Panas! Benarkah Teresa Kok Seorang Yahudi Berbangsa Cina?




Kalau ikut apa yang Horas! temui di internet, 'KAIFENG JEWS' atau Yahudi Kaifeng adalah masyarakat Yahudi keturunan Cina yang tinggal di kota Kaifeng di wilayah Henan, China. 

Kalangan mereka sudah banyak yang meninggalkan kota Kaifeng dan berhijarah kenegara-negara luar...terutamanya ke Barat atau Eropah.

Kaifeng Jews, NATIONAL GEOGRAPHIC, 1907 

Benarkah Teresa Kok adalah dari asal keturunan Yahudi Kaifeng yang berhijrah ke Tanah Melayu dari Tanah Besar China?

Hmmm...patutlah Pakatan Rakyat nampak 'mesra' Yahudi selama ni. Rupanya ada Yahudi dikalangan pemimpin mereka. 

Horas! : Pada sesiapa yang ada maklumat pasal Teresa Kok dan Yahudi Kaifeng, harap boleh berkongsi maklumat disini.




5 comments:

Anonymous said...

TERASSA COCK BUKAN YAHUDI CHINA...TAPI PERANGAI DIA DIIMPLEMENTASI DARI PERANGAI YAHUDI!!!..TERSANGAT RASIS DAN CAUVINIS BETINA NI!!!

Anonymous said...

Anwar Shalom pula Yahudi Melayu.

Anonymous said...

Chinese Jewish ??

dalam sejarah memang ada etnik China zaman dahulu yang mempercayai dan mengamalkan fahaman dan cara Yahudi , etnik dan fahaman ini sanggat sedikit di China , pun begitu mereka tetap ada.

apabila kerajaan China ketika itu mula diresapi fahaman recolusi komunis, mereka yg berfahaman yahudi melarikan diri kenegara lain , malaysia {tanah Melayu] adalah antara negara destinasi mereka, Indonesia mereka kurang pergi kerana rakyat disana ketika itu diketahui sanggat tebal anti Yahudinya !

Theresa Kok ? tidak mustahil dia adalah anak cucu keturunan Yahudi China itu!!

Anonymous said...

meluat betul dengan betina racist ni. muka dia pun dah la tak lawar, perangai buruk. dia bukan wakil rakyat . dia adalah haram jadah yang tak sedar diri kerana dia ingat dia bijak. dia spesis betina yang cakap menjerit-jerit, tapi cer suruh pandu kereta, mesti slow tapi duduk di sebelah kanan jalan kerana takut orang potong. kalau laju pula nampak pelik kerana memang ini bangsa yang tak cekap, bodoh. orang nak berpolitik, dia pun nak juga. orang ada kaliber, dia hampeh. aku meluat tengok dia masuk mesjid dengan gaya hebat dia. dia ingat orang semua tabik kat dia? sorry!

Anonymous said...

mula connecting the dot..

pasal apa ai beria-ia nak kekalkan eli ni walaupun moralnya dah tercemar.

Dan maklumat yang mengatakan eli ni focal point yahudi untuk syarat terima bantuan kewangan kepada ai.