Tuesday, May 15, 2012

Mereka Menjerit-Jerit Mahu Tol Batu 3 Ditutup, Tapi Buat-Buat Buta Bila......


Beberapa hari yang lepas Khalid Samad dan Ronnie Liu bertindak mengetuai sekumpulan lembu pawah PR berdemo berhampiran plaza tol Batu 3.

Tegang-tegang urat leher Khalid Samad berucap ditepi jalan minta kerajaan hapuskan tol Batu 3. Ronnie Liu pun sama. Tak mahu ketinggalan walaupun ucapannya merapu dan tak tentu hujung dan pangkal.

Terus terang cakap, Horas! memang tiada masalah dengan permintaan mereka itu. Tak kiralah siapa pun atau dia menganggotai dan menyokong parti mana pun...pasti suka kalau kutipan tol dihapuskan.

Lihat sahaja bila kerajaan mengambil keputusan untuk menghapuskan kutipan tol RM1.00 di Batu 9 Cheras menuju ke Kuala Lumpur dan tol RM0.90 di Batu 11 menuju ke Kajang...sungguh gembira dan tersenyum lebar warga Hulu Langat yang kerap menggunakan jalan tersebut.

Berbalik pada kisah Khalid dan Ronnie, seperti yang Horas! katakan awal tadi, Horas! tiada masalah dengan permintaan itu.

Cuma nasihat Horas! kepada mereka berdua, dalam masa yang sama, usahakan jugalah untuk menutup rumah-rumah urut dan pusat hiburan haram yang turut menyediakan khidmat pelacuran yang dah tak terhitung jumlahnya di Selangor ini.

Jangan sekadar agresif menuntut tol itu dan tol ini dihapuskan tapi dalam masa yang sama buat-buat pekak serta buta dan cepat-cepat menyembunyikan kepala didalam lubang jamban bila rakyat minta kerajaan negeri Selangor pantau dan seterusnya tutup pusat-pusat maksiat yang Horas! katakan tadi.

5 comments:

Anonymous said...

mereka jugak jgn lupa sewa2 rumah dan kedai yg dinaikkan berkali ganda kpd rakyat.

aku benci pakatan said...

aaiiiyaaa...lu olang jangan sentuh itu lumah ulut sama kelab malam halam maaa..
itu kita olang punya calik makaaaaann....

Kita olang pakatan memang tau kerajaan pusat pasti akan kasi tulun itu tol,..jadi aaa..kita olang mau tumpang nama...

lu olang bukan tak tau, kita olang pakatan memang Bangkang Dari Longkang....manyak siweeeiii !!

Anonymous said...

jangan lupa pulak tol KESAS .. cekik darah gak tu ..

Anonymous said...

pukimak dia nak hapuskan tol bila berkuasa, cuba tanya guan eng bila lagi nak hapus kan tol sungai nyior, butterworth penang? janji nak hapuskan, sampai la nak pilihanraya lg sekali xhapus pun, kencing je babi2 ni....

Anonymous said...

Thanks for all of your work on this web page. I am looking forward to reading more of your posts in the future.