Tuesday, May 8, 2012

Saya Dibelasah Sampai Menyembur Darah Oleh Polis...


Seorang ahli Unit Amal PAS menceritakan bagaimana beliau teruk dibelasah oleh polis ketika demo BERSIH 3.0 tempohari.

Kononnnya polis memijak perut dan menendang dada serta belakang beliau.

Sungguh ganas benar polis Malaysia ini.

Mari kita baca petikan kisah pengalaman NGERI yang hampir-hampir menyebabkan dia MENEMUI AJAL itu.
SHAH ALAM: Seorang anggota Unit Amal PAS, Mohd Fahmi Mohd Noor mendakwa beliau dipukul ketika ditahan pihak polis dan sepanjang perjalanan ke Dataran Merdeka sebelum dibawa menaiki trak polis.  
Fahmi mendakwa beliau ditahan kira-kira jam 4.30 petang di persimpangan lampu isyarat di hadapan bangunan Sime Darby di Jalan Raja Laut ketika sedang mengarahkan peserta Bersih 3.0 beredar dan tidak menimbulkan sebarang tindakan yang boleh menaikkan kemarahan pihak polis.  
Menceritakan insiden itu lebih lanjut, Fahmi berkata, ketika ditahan beliau sempat bertanya kepada polis samada beliau sedang melakukan provokasi ataupun mengawal keadaan. 

Beliau kemudian dibawa ke Dataran Merdeka bersama kumpulan lain yang lebih awal ditangkap.  
"Jarak perjalanan agak jauh dan saya sendiri tidak pasti berapa kali dipukul, malah ketika sudah hampir di Kelab Di Raja Selangor saya sekali lagi dipukul oleh empat orang polis, disepak dan menyebabkan saya jatuh," ceritanya lagi.  
Fahmi memberitahu setelah dipukul, beliau diletakkan bersama-sama dengan tahanan yang lain termasuk dengan bekas Pensyarah Undang-Undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Profesor Abdul Aziz Bari.  
"Ketika saya duduk bersama-sama tahanan yang lain, terdapat seorang anggota polis menjerit dan mengatakan saya telah memukul anggota polis, tindakan tersebut menyebabkan saya sekali lagi ditarik dan dibawa ke belakang trak polis sebelum dibelasah teruk oleh sembilan orang anggota polis.  
"Ketika itu saya dipukul dengan teruk termasuk dipijak di perut, ditendang di bahagian dada dan belakang. Saya telah ditumbuk menyebabkan cermin mata saya telah jatuh.  
"Dalam keadaan samar akibat kehilangan cermin mata saya cuba mengambil semula cermin mata tersebut tetapi salah seorang anggota polis telah memijak cermin mata saya sehingga pecah, saya dipukul dengan teruk tanpa ada belas kasihan langsung oleh pihak polis," sambung beliau lagi. 

Sewaktu dipukul, beliau juga mendakwa ada mendengar Aziz Bari merayu meminta polis berhenti memukul beliau.  
Akibat dibelasah beramai-ramai itu, Fahmi mengalami kecederaan di bahagian muka, dada dan belakang. Tidak lama kemudian, beliau bersama tahanan yang lain dibawa ke Pulapol untuk diambil keterangan.  
Ketika memberi keterangan pula, Fahmi mendakwa polis hanya mengambil maklumat peribadi sahaja tanpa bertanya apa yang berlaku terhadapnya sebenarnya.  
Beliau yang baru enam bulan menyertai Unit Amal Shah Alam itu kemudiannya membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam pada hari Isnin 30 April sebelum membuat pemeriksaan kesihatan di Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang juga pada hari yang sama.  
"Biarlah apa yang polis lakukan terhadap saya itu diadili oleh Allah dan saya tidak mempunyai apa-apa dendam dengan mereka.  
"Cuma yang paling menyentuh perasaan saya ketika saya diarahkan menanggalkan beret yang dipakai oleh saya dan saya sendiri tidak mengetahui apa alasan sebenarnya polis suruh saya tanggalkan beret tersebut," katanya. 
sumber: harakah 
Sekarang mari kita lihat pula gambar dibawah...



Kalau ikut ceritanya, Mohd Fahmi bukan main teruk dibelasah polis. Dada dan belakang ditendang...perut dipijak dan mukanya ditumbuk. Yang membelasahnya pulak bukan seorang...tapi ramai.

Sepatutnya, kalau ikut logik akal, kalau dibelasah sebegitu teruk...Mohd Fahmi ketika ini pasti sedang berada di ICU mana-mana hospital dengan wayar berselirat dibadan dengan alat bantuan pernafasan.

Tapi dalam gambar diatas..Mohd Fahmi elok tersenyum riang bergambar bersama Aziz Bari. Langsung tiada tanda-tanda yang menunjukkan beliau cedera teruk akibat dibesalah sampai separuh mati sebelum itu.

Inilah contoh kualiti budak-budak dalam Unit Amal PAS. Cukup pandai membuat dan mereka-reka cerita.

Yang paling kelakar, dia ada kata hati dia bukan main sedih lagi bila disuruh menanggalkan beret rasmi Unit Amal yang dipakainya. Tapi dia langsung tak rasa sedih dan bersalah kerana menyokong Ambiga yang cukup suka kalau ada umat Islam yang murtad.

Patutlah Aziz Bari yang bermulut jahat dan entah apa-apa tu pun nampak malu-malu dan tak berapa rela nak bergambar dengan budak bernama Mohd Fahmi ini. 

Aziz Bari pun tahu budak yang nak bergambar dengan dia tu tak boleh pakai......




23 comments:

Anonymous said...

Samalah ni dgn Ostaz Badrul Ameng....Ostaz kena belasah 20 org tp muka tk calau balau pun..Budak hingusan ni 9 org beb...maintain aje. Ini menuntut dr guru sama ni agaknya..patutlah kebal semacam aje..wawawawawa


JUBAT MELAKA

Horas! said...

Ini antara contoh manusia2 'super' yg menyokong PR. Lihat saja ibu Khalid Ismath, masih boleh berlenggang berjalan menemankan Khalid menyerah diri di balai walaupun ketika itu ususnya pecah akibat dipijak polis. Hebat!

Anonymous said...

yg tgh ddk tu gmbr time ble?ni bkn gmbr mlm sblm bersih ke?kne pukul time bersih kn?
*xsokongbersih*

Sudir said...

Jangan tak percaya bro, ini hantu raya dia.. Sebab tu sihat walafiat jer..

Anonymous said...

anon 115. beret takde..speck pun takde. ikut cerita budak ni polis suruh dia tanggalkn beret dn speck dia ilang masa dibelasah. jd gambar ni logiknya lepas bersih la.

Anonymous said...

ketika saya berada di dataran untuk mengawal mahasiswa dan siswi bantah ptptn...

saya terlihat maksiat mereka buat...
campor aduk hok jantan tino..dlm khemah...

tp sbg unit amal kpd nik aziz shj..
saya x berani nk menegor...apetah lg menelefon jab. agama kerna mereka sokong pakatan..saya pasti itu juga syahid saya!

lantas kami terus blk umh merajok cam bapok tanpa berbuat apa2...

Tauke Ikan said...

puak-puak haramjadah ni tak boring ke asyik menipu? kalau tak kantoi takpe la juga. ini dah kantoi pun tak nak mengaku lagi

Anonymous said...

bodoh macam lembu...........buat2 tanya kenapa polis pukul dia..........napa kecik2 dulu tak mampus..........dah besar2 ni dok menyusahkan rakyat malaysia....................peeeeee dahhhhhhhhh

Anonymous said...

Orang PAS memang PENIPU

Anonymous said...

telah tertulis
suatu hari nanti
yang mempunyai ilmu agama
tetapi tidak mengamal mengikut sepatut yang disaranNYA
maka jadilah ia sama
dengan KAFIR yang di LAKNAT

Anonymous said...

menyekek makanan yang disediakan oleh kerajaan tak tau malu pulak...licin semangkok dibedal simangkok ayun tu.

Anjang Aki said...

Geramnya aku dengan budak ni..pandai buat cerita.. aku ingat muka dia ni.. kena penumbok aku sekali pun dah masuk ICU.Inikan pulak kena pukul dengan 4 orang polis.Buat le cerita logik sikit..

Anonymous said...

masa kau rempuh benteng polis tu takde lak kau terpikir ko mungkin boleh menyakitkan org.. mmg dasar malaun.. dah cukup baik ko masih bernafas.. klu kat negara lain kau dah mkn guna tube je..

Anonymous said...

Bg aq pjak bdk ni bleh x..mcm kebal je kn

Anonymous said...

Setan2 PAS nih mmg kuat menipu, membohong dan menutuh bini orang...jauhi mereka agar tidak mendapat kemurkaan Allah SWT.

Anonymous said...

woi bahalol ...

unit amal pas itu berdaftar ke tak ? pakai beret seolah satu pasukan khas , ada lesen tak ? kalay tak ada unit amal pas adalah unit haram disisi undang2 , unit tak sah yg boleh ditangkap dan dibubarkan bila2 masa oleh pihak berkuasa,

sejak bila pas ada unit khas sendiri ? atas lesen dan kapasiti apa ? under kementerian mana ?


agaknya budak ni bukan manusia tapi bunian , kena sepak ..kena balun kata separuh mati menyembur darah , mana lukanya ? mana patahnya ? malah senyum ...

kalau dah dasar penipu , tak ada keja lain menipu jugaklah ...

Anonymous said...

KALAU BETUL KENA BELASAH GAMBAR KO TERBARING KAT HOSPITAL DAH KELUAR KAT HARAMKAH DENGAN BLOG2 PENCACAI. MACAM KES GENG2 ADAM ADLI KAT UPSI TUE..

dok said...

Salam...aku Mohd Fahmi yg kau mksudkn..pencacai mcm ko ni mmg bodoh..mngumpat aku kt blog bodoh kau ni...come n see me la brader...

dok said...

Bak dtg la yg kate nk tumbuk aku tu...ni dia org nye bro...tunggu ape lg???set time la..

dok said...

Bak dtg tgk!!!

mohd said...

mak oooiii.. garangnya..
dlm unit amal menipu tu dosa tak?
nik aziz xpe kalau menipu. ko aku xtau la ada lesen ke x.

pok ngah nik ajis said...

Butuh. . Hang. . Hang set tmpt la. . Aku pi. . One by one. . Jgn diangkut unit amal PAS ial ko tu dah le. .

Anonymous said...

Manusia bodoh tolol,amal tu mcm kebajikan la..tp jadi samseng, ade beret lg..maknene anal la tu..lubang taik!!! nuar je suke kat tu...