Sunday, September 9, 2012

Fitnah Dan Mulut Jahat Pencacai PAS Di MMU.




Ini kisah yang diceritakan oleh seorang rakan kepada rakan Horas!. 

Biarlah Horas! gelarkan saja individu yang diceritakan oleh rakan kepada rakan Horas! itu sebagai PP (pencacai PAS)

PP ni berasal dari Kelantan.

Oleh kerana dinegeri kelahiran PP ini peluang untuk mendapatkan pekerjaan amat kurang akibat kesibukan pemimpinnya berpolitik dan berceramah 24 jam sehari hingga mengabaikan pembangunan ekonomi, maka PP pun mengintai-ngintailah peluang mencari rezeki diluar negeri kelahirannya.

Usaha PP itu akhirnya berhasil apabila beliau diterima untuk bekerja di Universiti Multimedia Melaka yang dimiliki oleh Telekom.

Dengan pekerjaannya itu, dapatlah dia menyara diri sendiri dan mungkin dapat jugalah dia menghantar wang kepada keluarga dikampungnya.

Walaupun dapat mencari rezeki dari peluang pekerjaan yang disediakan oleh kerajaan, si PP ini tidak pernah bersyukur.

Saban hari..ada sahaja finah dan cerita buruk yang dijajanya bagi menimbulkan kebencian rakan-rakannya kepada UMNO dan kerajaan.

Pendek kata, selain tugasnya rasminya sebagai juruteknik...dia juga ada tugas tidak rasmi lain...iaitu memfitnah dan memburuk-burukan UMNO dan kerajaan ditempat kerjanya.

Suatu hari dia berchating dengan rakan kepada rakan Horas! di FB. Antara cerita yang dibualkan mereka adalah kisah sekumpulan anak muda yang memijak-mijak dan menunjuk punggung pada gambar DS Najib di Dataran Merdeka baru-baru ini.

Kata PP yang kuat memfitnah itu...kisah sebenar disebalik kejadian tersebut ada didalam poketnya.

Dengan penuh yakin dia mengatakan kejadian tersebut memang telah dirancang dan didalangi oleh UMNO.

Kata PP, setiap anak muda dan individu yang terlibat dalam kejadian tersebut telah dibayar sebanyak RM100 oleh pemimpin UMNO dan dia mempunyai buktinya.

Berkali-kali dia cuba meyakinkan rakan kepada rakan Horas! itu agar percaya dengan ceritanya.

Mujurlah rakan kepada rakan Horas! tidak menerimanya bulat-bulat. Dia mahu si PP tunjukkan bukti dan bukan sekadar cakap-cakap kosong yang lebih kepada membuat fitnah.

Kerana tidak tahan apabila didesak bertubi-tubi agar menunjukkan bukti dengan memberikan nama pemimpin UMNO yang terlibat memberikan wang RM100 itu...si PP yang kuat buat cerita fitnah cepat-cepat pusing cerita 360 darjah.

Akhir kalamnya untuk cover line atas fitnah dan penipuan yang dibuatnya...dengan tidak semena-mena PP itu mengatakan "IKAN SIAKAP MASAK TIGA RASA MEMANG SEDAP". Dan selepas itu terus berhenti berchatting dengan rakan kepada rakan Horas!.

Tak ke celaka namanya tu?....

Ini contoh klasik kepala otak pencacai tegar PAS. Mereka tidak akan berhenti memfitnah dan memburukkan UMNO dan kerajaan walau dimana pun mereka berada.

Walaupun mereka dapat peluang mencari punca pendapatan dan hidup selesa dari hasil usaha dan peluang yang telah disediakan kerajaan...tangan yang memberi peluang itu tetap akan mereka gigit. Tiada langsung jasa kerajaan dimata mereka.

Kepada sesiapa yang mengenali PP ini...yang setiap hujung bulan berlenggang cucuk duit dibank hasil pekerjaannya sebagai juruteknik di MMU Melaka....tolonglah nasihatkan dia. Janganlah melampau-lampau sangat membuat fitnah.

Kalau ikutkan perangai dan mulut jahatnya...mahu saja Horas! tunjukkan terang-terang gambarnya diblog ini...tapi Horas! tak sampai hati nak tunjukkan muka poyonya itu.



Kerajaan kau fitnah dan kutuk macam nak rak...tapi bila ada peluang yang disediakan kau rembat pulak....

Dibawah ni antara komen PP mulut longkang berkaitan kes pengawal peribadi Anwar yang mengacukan pistol di Melaka batru-baru.

Pasti rakan-rakan pembaca boleh agak PP mulut longkang tu yang mana satu.




10 comments:

Otak geliga said...

sbb si PP tak jumpa lagi dgn orang yg boleh basuh dia cukup2

lain kali...apa je berita keluar dr mulut PP yg lain2 suruh mereka bersumpah dahulu....org2 mcm PP ni mmg takut giler dgn sumpah2 ni.

Anonymous said...

Ramai orang Kelate fe'el nya meme buruk macam tu !

Anonymous said...

elok dipegang, bukak mulutnya pastu lidah dlm mulutnya ramai2. kot2 mulutnya bole jadi baik pastu.

mr yezzaa 689 said...

Ni nate bewok namanya. I hate germans

Servant of God said...

Eh bro, letak je gambar tuh. Ini kena mengena dengan tempat member aku nih. Tolong ek!

Horas! said...

SoG..bg email

Servant of God said...

Bro, aku email kat address dalam profile ko. Pagi tadi laie

Anonymous said...

aku pon ade skali ar, hak3

Anonymous said...

Bro.. bab macam ni mana ada simpati simpati..

Tunjuk je bro... aku teringin gak nak campak ludah, dah lama aku simpan kahak hijau aku ni..

Bukan jauh sangat pun bukit beruang tu ...

Horas! said...

Anon 9.17 pm. FB dia ada kat bawah sekali tu. Kau tentu boleh agak dia yang mana satu. Kalau kau nak ludah dia..ludahkan bagi pihak aku sekali.