Saturday, August 28, 2010

Isu Surau Al-Huda: Pengerusi DAP Selangor Ajar MAIS Buat Kerja?



Pengerusi DAP Selangor, Ean Yong Hian Wah menggesa Majlis Agama Islam Selangor (Mais) supaya membuat siasatan dengan lebih terperinci sebelum mengambil tindakan kepada mana-mana pihak yang terlibat dengan isu Surau Al-Huda, Kajang, baru-baru ini.

DAP juga katanya melahirkan rasa kesal dengan tindakan akhbar Utusan Malaysia dan UMNO mempolitik lawatan dan sumbangan derma ahli parlimen Serdang, Teo Nie Ching di surau tersebut. 

Tindakan itu disifatkannya sebagai tidak bertanggungjawab serta cuba merosakan keharmonian masyarakat berbilang kaum negara ini. 

Wah! makin besar kepala DAP Selangor sekarang ini.

Urusan agama Islam pun mereka dah tak teragak-agak nak masuk campur. Berani sungguh. Apa yang DAP Selangor ni tau pasal hukum dan undang-undang Islam? Apa yang halal dan haram dalam Islam? 

DAP nampaknya cuba untuk mengajar umat Islam apa yang boleh dan tak boleh dilakukan.

Tuanku Sultan Selangor sendiri telah menitahkan MAIS melakukan siasatan segera berkaitan isu tersebut. Setelah siasatan dijalankan, MAIS mendapati perkara tersebut memang benar-benar terjadi dan telah mengambil tindakan menggantung serta-merta jawatankuasa Surau Al-Huda. 

MAIS juga telah mengeluarkan surat amaran kepada Teo Nie Ching.

Apa yang pengerusi DAP Selangor ini mahu pertikaikan sebenarnya?

Titah Sultan Selangor?

Tindakan MAIS?

Hukum dan peraturan Islam?

Hmmm...cacing dah naik kemata nampaknya. Naik kemata kerana ada orang Islam/Melayu sendiri sanggup bersekongkol dan mempertahankan cacing-cacing ini.



No comments: