Wednesday, April 18, 2012

Pakatan Rakyat Dah Kecut Perut.



KUALA LUMPUR - Pakatan Rakyat (PR) mencadangkan agar Selangor tidak turut serta dalam Pilihan Raya Umumke-13 (PRU13) serentak bersama Kerajaan Pusat jika Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) gagal membersihkan senarai daftar pemilih yang dipertikaikan pembangkang. 
Perkara itu diputuskan pada mesyuarat Majlis Pimpinan PR di sini, petang ini. 
Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, jika PRU13 diadakan dalam tempoh singkat ini, Selangor tidak akan turut serta selagi SPR tidak membersihkan senarai daftar pemilih.
sumber: sinarharian 

Pada Horas!, alasan daftar pemilih yang digunakan oleh kepimpinan PR Selangor semata-mata atas tujuan mahu menutup kelemahan sendiri selain daripada mahu mengaburi mata penyokong totok mereka agar terus menyalahkan kerajaan, SPR dan UMNO dalam segala hal.

Sebenarnya pemimpin-pemimpin PR di Selangor sendiri tahu yang majoriti rakyat sudah tidak percaya, hilang keyakinan dan mula menolak kepimpinan mereka.

Rakyat Selangor sudah muak dengan sikap mereka yang hanya pandai menuding jari menyalahkan pihak lain walaupun atas kesilapan dan kesalahan yang mereka sendiri lakukan.

Kalau tak percaya, cuba rakan-rakan pembaca sekalian tanya pendapat kenalan-kenalan yang layak mengundi tapi tidak menyertai mana-mana parti tentang pemimpin-pemimpin PR Selangor. Pasti kesimpulan yang boleh diperolehi dari jawapan mereka akan menjurus kepada pepatah 'harapkan pagar, pagar makan padi'.

Lepas itu, cuba tanyakan pula pendapat dan pandangan mereka tentang janji-janji manis PR dalam manifesto PRU12. Pasti mereka akan merungut dan marah-marah kerana tahu mereka telah termakan dan tertipu dengan janji-janji manis tersebut yang kebanyakannya langsung haram tak ditunaikan.

Dua isu itulah sebenarnya yang amat menakutkan PR Selangor. 

Alasan daftar pemilih seperti yang mereka manipulasi dan bangkitkan itu hanyalah sekadar salah satu dari usaha terdesak mahu melegakan tengkuk mereka yang sudah makin tersepit akibat sikap dan perbuatan mereka sendiri.



3 comments:

Anonymous said...

Nuar berahi dah menyerah kalah dah...BOOOO

Anonymous said...

Lu muka serupa apek la...apa lagi lu mau....lu manyak tua la sikalang....lagi mau jali PM ka...hayaaa.... talak klaslaaa ini macam....iti Najid lagi hensem maaa....

Anonymous said...

Nice post. I went through the post I found it very informative and useful. Thanks for sharing.