Saturday, December 31, 2011

Nasihat Untuk Anggota PDRM, Kalau Dapat Ditangkap...Belailah Mereka Dengan Kasih Sayang.



Ini nasihat ikhlas Horas! untuk anggota-anggota PDRM. Kalau mangkuk-mangkuk ayun lagi ganas diatas dapat ditangkap, janganlah sesekali berkasar dengan mereka.

Kalau mahu menyoal mereka, lakukanlah dengan lemah lembut dan penuh sopan. Jika mereka tidak mahu memberi jawapan yang benar...pujuklah dengan lembut dan penuh kasih sayang. Belailah rambut mereka...dan kalau perlu ciumlah dahi mereka.

Kalau mereka berdegil, tidak mahu memberi kerjasama dan bertindak kurang ajar...balaslah dengan senyuman yang manis.

Janganlah sesekali dijentik apatah lagi ditampar, ditumbuk atau dilepuk. Peluklah mereka dan bisikkan dengan lembut ketelinga mereka bahawa anda amat menyayangi mereka dan mahukan mereka memberikan kerjasama.

Kalau mahu ditahan reman, janganlah terlalu lama. Sehari dua sudah memadai. Pastikan segala kelengkapan didalam lokap memberikan keselesaan maksima untuk mereka. Jangan sesekali benarkan walau seekor nyamuk pun menggigit mereka.

Kalau perlu, letakkanlah seseorang yang boleh menjaga keselamatan mereka 24 jam sehari untuk memastikan tiada tahanan-tahanan lain yang boleh menyentuh atau mencederakan mereka. Bukan apa, takut nanti tahanan lain yang punya angkara...anda pula yang dituduh melakukannya.

Jika mereka rasa tidak sedap badan atau nampak tidak sihat, cepat-cepatlah dihantar kehospital untuk diperiksa oleh doktor. Jangan biarkan mereka berjalan sendiri...sebaliknya dukunglah mereka. Didalam perjalanan ke hospital...urut-urutlah badan mereka dengan lembut.

Ingat! jangan sesekali berkasar dengan mereka, kerana pada bila-bila masa sahaja mereka boleh berada dipihak yang benar serta teraniaya jika Pakatan Haprak masuk campur dan membela mereka. 

Malah mereka boleh diangkat sebagai 'Hero' dan anda serta kerajaan akan dicop sebagai zalim, ganas, jahat dan tidak berhati perut. 

Kes ini mungkin boleh dijadikan contoh...klik disini.



Friday, December 30, 2011

Panas!!! Cuba Teka Yang Mana Satu Anak Azmin Ali?


Selama ini Azmin Ali bukan main pandai bercakap dan mempertikaikan moral dan akhlak orang lain. 

Pirahhhh mabuk!..setakat kokok saja berapi-api, tapi ekor bergelumang tahi. Jaga moral dan akhlak anak dara sendiri dulu sebelum sibuk nak jaga moral dan akhlak orang lain.

Selanjutnya baca disini.


Thursday, December 29, 2011

Kerana Sudah Tersepit, Harakahdaily Terpaksa Dedahkan Penipuan Nik Aziz.



Baru-baru ini Harakahdaily ada melaporkan kononnya Hasan Ali ada membuat permohonan maaf kepada pucuk pimpinan PAS atas kenyataan-kenyataan yang dibuatnya berkatan kemelut yang melanda parti berkenaan.

Khabarnya, kerana terlampau gembira dengan permohonan maaf Hasan Ali itu, Nik Aziz cadangkan agar PAS membuat kenduri besar-besaran. Sumber kewangan untuk mengadakan kenduri tersebut seperti biasa akan dipau dari ahli-ahli bawahan parti.

Tup-tup hari ini Hasan Ali tampil membuat kenyataan bahawa apa yang dilaporkan oleh Harakahdaily itu adalah pembohongan semata-mata. Hasan Ali dengan tegas mengatakan bahawa dia langsung tidak membuat sebarang permohonan maaf kepada pucuk pimpinan PAS.

Bila dah terkantoi begitu, Harakahdaily cepat-cepat mencari pihak yang boleh disalahkan. Memandangkan untuk menyalahkan UMNO seperti yang biasa mereka lakukan nampak terlalu tidak munasabah...maka mereka memilih untuk mengambing hitam dan menyalahkan Mursyidul Am merangkap 'Nabi' mereka sendiri.

Ini kenyatan yang dibuat oleh Harakahdaily Bagi melepaskan tengkuk mereka yang sedang tersepit berkaitan isu permohonan maaf Hasan Ali yang mereka war-warkan.
KUALA LUMPUR, 29 Dis: Harakahdaily mempertahankan berita kenyataan Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz semalam mengenai pertemuannya dengan Datuk Dr Hasan Mohd Ali. 
Sehubungan itu, kami menafikan berita itu diputarbelitkan sebagaimana di dakwa. Berikut adalah asas kepada berita berkenaan. 
Transkrip penuh sidang media Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz dengan wartawan di Pantai Irama, Bachok 28 Disember. 
Tuan Guru Nik Aziz: Datuk Hassan Ali menarik balik kenyataan-kenyataan dia yang sensitif. Ini tanda kelelakian dia, anak jantan. Kita buat salah, bila kita sedar buat salah, tarik balik, minta maaf. Ini ajaran agama. Bukan senang manusia buat salah nak tarik balik, bukan senang. Tiba-tiba dia ni tarik balik. 
Kita ucap syukur, moga ramai lagi orang yang buat salah, tarik balik dan minta maaf. 
Wartawan: Dari segi parti sendiri tok guru, terimalah? 
Nik Aziz: Terimalah. 
Wartawan: Pertemuan itu di mana Tok Guru? 
Nik Aziz: JKR 10 
Wartawan: Ustaz Nasha... 
Nik Aziz: Saya beritahu kelmarin, kalau Datuk Seri Presiden tak buat jemputan macam ini, saya akan buat. Saya suka sangat. Kerana Islam ini, apabila kita dapat nikmat, kita diminta buat jamuan. Macam kita nak kahwin. Apabila kita kahwin, kita buat jamuan nama dia walimatul urus. Bila kita dapat anak, kita buat jamuan lagi nama dia aqiqah. Begitu jugak, bila berlaku macam tu kelmarin, kita buat jamuan, tetapi jamuan kelmarin tu sebagai jamuan tetamu ja. Kalau boleh, saya akan sebut buat jamuan khusus di peringkat pusat. Kita panggil semua kalau boleh. Saya nak minta jugalah pihak parti PAS Pusat buat jamuan, kita pakat-pakat derma lah. Yang ada seringgit bagi seringgit yang ada seribu bagi seribu kerana gembira kita bahawa kekecohan yang berlaku di kalangan kita dah selesai.
Kekecohan ini, ada satu contoh yang diberikan oleh Datuk Presiden kelmarin. Semasa Nabi masuk ke Mekah, orang panggil Fathul Makkah. Ada seorang Sahabat sebut "kalimah Arab" - "Hari ini Hari Perang". Nabi kata tidak, "kalimah Arab" - "Hari ini hari kasihan belas". Maka Nabi ambil bendera di tangan dia, beri kepada anak dia. Denda kerana celupar mulut dia. Jadi kalau orang zaman Nabi pun ada buat kesilapan dan Nabi betulkan cepat-cepat, inikan zaman kita tengah 2000 tahun, maka banyak benda-benda silap. 
Wartawan: Tok guru, kedudukan Ustaz Nasha lepas ini, mungkin di Parlimen Bachok macamana Tok Guru? 
Nik Aziz: Parlimen Bachok tu orang Bachok tengoklah. 
Wartawan Harakah: Bila dia dah mari minta maaf, maknanya tidak ada peluang lagilah pihak lawan nak gunakan isu sebelum ini? 
Nik Aziz: Ada peluang apa lagi lah...baik.






Imbas Kembali : Ronnie Liu Mengamuk Bila Polis Dan MPSJ Serbu Hotel Yang Menyediakan Khidmat Pelacuran.



Kejadian ini berlaku pada tahun 2007, beberapa bulan sebelum Pakatan Haprak berjaya merampas dan menawan negeri Selangor dari BN melalui PRU12.

Ronnie Liu amat berang dan bertindak menghalang pihak polis dan pasukan penguatkuasa Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) yang bertindak menyerbu dan memeriksa beberapa hotel murah yang dipercayai menyediakan khidmat pelacuran disekitar Puchong.

Kalau tiada kaitan antara Ronnie Liu dan hotel-hotel bajet yang menawarkan khidmat pelacuran tersebut, mengapa pula dia jadi berang serta mengamuk sakan dengan tindakan polis dan MPSJ berkenaan? 

Hari ini, orang yang pernah bermati-matian mempertahankan hotel yang menawarkan khidmat pelacuran ini dilantik pula menjadi Exco Kerajaan Tempatan, Kajian Dan Penyelidikan oleh kerajaan Pakatan Haprak Selangor.

Hasilnya, hotel murah@bajet, rumah urut yang menawarkan perkhidmatan seks, pusat-pusat hiburan dan spa tumbuh macam cendawan lepas hujan di Selangor. 

Tambah malang bila lebai-lebai PAS yang Mursyidul Am mereka diangkat sebagai nabi dan juak-juak Parti Keadilan Rakyat yang penasihat parti mereka bakal menjadi Imam Al-Mahdi mengambil sikap buat tak tahu dengan aktiviti menjijikkan yang semakin berkembang subur ini.



Wednesday, December 28, 2011

Mungkinkah Peliwat Bakal Menjadi Pembebas Al-Aqsa?



Badrul Amin dalam FBnya menafikan kononnya dia ada mengangkat Anwar Ibrahim itu laksana Imam Al-Mahdi. 

Berikut adalah kenyataan Badrul Amin yang boleh dibaca diFB beliau.
"Saya menafikan sekeras2nya kenyataan yg tersebar dalam beberapa laman web kononnya saya menamakan Anwar Ibrahim sbg Imam Mahdi. Saya tidak pernah sekalipun menyebut nama Imam Mahdi dalam ceramah2 saya. Saya hanya menyebut potensi Anwar sbg pemimpin dari Timur yang mampu menyatukan Dunia Arab sekaligus membebaskan Al-Aqsa."
Memang benar Badrul Amin tidak ada menyebut nama Imam Al-Mahdi dalam rakaman ceramahnya tersebut. Tapi Badrul Amin tidak boleh menafikan yang dia ada menyebut tentang tanda-tanda kemunculan dan ciri Imam  Al-Mahdi dan akhir sekali dia mengaitkannya dengan Anwar Ibrahim.

Kita abaikan dulu penafian yang dibuat oleh Badrul Amin. Lagi pun memang sudah menjadi perangai juak Pakatan suka menafikan apa yang mereka sendiri cakap bila keadaan sudah terdesak dan nampak akan menjerat leher mereka sendiri.

Cuma Horas! mahu bertanya kepada rakan-rakan pembaca sekalian, berpotensikah Anwar Ibrahim untuk menyatukan dunia Arab dan membebaskan Al-Aqsa sedangkan dia sendiri adalah pengampu dan menjadi barua yahudi?

Layakkah Anwar Ibrahim yang hobinya meliwat jantan jambu dan tak jambu, menutuh pelacur, menyokong seks bebas (termasuk seks luar tabii) menyokong orang Islam menjadi murtad, pengasas pluralisme agama dan pemecah belah umat Islam dinegara ini diangkat sebagai individu yang berpotensi membebaskan Al-Aqsa?

Pada Horas! jauh panggang dari api.

Itu cuma khayalan Badrul Amin yang memang kuat merapu, merepek dan suka mengeluarkan fatwa mengarut dalam setiap ceramahnya.



Lawak Tahap Cipan Dari Parti Keldaian Rakyat.

Sakit perut Horas! ketawa bila menonton video ceramah Badrul Amin yang satu ini. Sampai berkerut-kerut muka dan bergetar suara Badrul  Amin beriya-iya mengatakan yang Anwar Ibrahim bakal muncul sebagai Imam Al-Mahdi.


Tapi rakan-rakan pembaca sekalian usahlah merasa pelik dengan perangai juak-juak Pakatan Haprak macam Badrul Amin ini. 

Kalau Lim Guan Eng yang terang-terang anti Islam tu pun mereka boleh angkat serta samakan dengan Khalifah Umar Abdul Aziz dan Nik Aziz Aziz dianggap seperti nabi...apa sangatlah pada mereka kalau setakat mengatakan yang Anwar Ibrahim itu Imam Al-Mahdi. Small matter beb!

Horas! malas nak ulas tentang ceramah Badrul Amin tersebut panjang-panjang. Terpulanglah pada rakan-rakan pembaca sekalian untuk menilainya. 

Pada Horas!, apa yang dikatakan oleh Badrul Amin itu tidak lebih dari sekadar usaha terdesak juak PKR mahu mengangkat dan menyucikan imej dan diri Anwar Ibrahim dimata rakyat. Tapi malangnya menjadi lawak tahap cipan Parti Keldaian Rakyat sempena akhir tahun 2011.

Layakkah makhluk dalam gambar dibawah ini diangkat sebagai Imam Al-Mahdi?.....Nauzubillah min zalik...simpang malaikat 44. Hanya pembodek tegar macam Badrul Amin yang akan sanggup berkata begitu.


Horas! : Nanti akan ada juak-juak Parti Keldaian Rakyat kata yang bagi ceramah dalam video tu bukan  Badrul Amin melainkan pelakon amatur dari siam yang diupah oleh UMNO dan disolek menyerupai malaun itu...kahkahkah...





Tuesday, December 27, 2011

Apa Agaknya Khabar Abang Mat?



Lama tak dengar cerita dan berita dari Timbalan Presiden yang paling unik dalam sejarah penubuhan PAS ni.

Horas! katakan unik pasal walaupun pernah ditangkap berkhalwat dengan isteri orang dalam keadaan hanya bertuala dan kuat pulak bercakap lucah ditelefon...dia tetap diangkat jadi pemimpin nombor 2 dalam PAS yang kononnya mahu memartabatkan ISLAM.

Lama benar Abang Mat menyepi diri dan tak tampil dengan lawak-lawaknya yang segar dan menghiburkan.

Dalam isu Dr Hasan Ali dan Ustaz Nasha pun Abang Mat senyap tanpa membuat sebarang kenyataan.

Apa agaknya khabar abang Mat kita...

Sihatkah dia?
Makin tembamkah dia?

Sudah pulihkah kecederaan dilututnya akibat dilanggar landrover polis...ehh! bukan landrover...kereta polis?

Sudah sembuhkah penyakit buasirnya (klik disini)?



Monday, December 26, 2011

Imbas Kembali: Antara Koleksi Video Fitnah UMNO Kepada Anwar.

UMNO memang jahat. Tak sudah-sudah merasa iri hati dan membuat bermacam jenis fitnah kepada Anwar Ibrahim. Mana mungkin Anwar Ibrahim yang warak, suci murni dan serba sempurna melakukan perkara-perkara seperti yang dituduh UMNO.

Video-video dibawah adalah bukti fitnah UMNO kepada Anwar. Dipercayai kesemua lelaki-lelaki yang membawa watak Anwar dalam video dibawah adalah pelakon-pelakon amatur dari Siam yang telah diupah oleh UMNO dengan bayaran-bayaran tertentu.


Video diatas yang merakamkan Anwar Ibrahim tunduk beberapa kali menyembah dan memberi hormat pada mayat Teoh Beng Hock adalah tidak benar sama sekali. Lelaki tersebut sebenarnya bukanlah Anwar Ibrahim melainkan seorang pelakon amatur Siam yang diupah oleh UMNO.

UMNO terpaksa mengeluarkan kos yang agak tinggi untuk membuat video berkenaan kerana terpaksa menggunakan khidmat pakar jurusolek luar negara bagi menjadikan dua orang pelakon tambahan didalam video itu benar-benar menyerupai wajah Azmin Ali dan Nasharudin Mat Isa.

Lelaki yang disolek sehingga menyerupai Salahuddin Ayub pula ketika itu terpaksa berpaling kearah lain dan buat-buat sibuk membelek telefon bimbit kerana solekan dimukanya sudah mula cair akibat cuaca yang panas.

Anwar pada masa dan ketika video berkenaan dirakam sebenarnya berada dirumah sedang makan karipap yang dihidangkan oleh Wan Azizah. Karipap tersebut dibeli oleh Nurul Izzah dari seorang peniaga ditepi jalan ketika dia dalam perjalanan kerumah papanya.


Video diatas yang merakamkan kenyataan Anwar yang menyokong Lina Joy untuk murtad juga adalah tidak benar. Mengikut fakta sebenar, Anwar terlewat sampai ke program temu bual tersebut kerana kereta yang sepatutnya membawa beliau kelokasi rakaman telah rosak ketika dalam perjalanan.

Dipercayai kereta tersebut telah disabotaj dan dirosakkan oleh beberapa orang pemuda UMNO yang telah menerima arahan dari pemimpin atasan mereka. Kelewatan Anwar tersebut telah diambil kesempatan oleh UMNO dengan menghantar pelakon upahan yang menyerupai Anwar dalam program bual bicara berkenaan. BBC pun berjaya ditipu oleh UMNO.

Anwar semasa rakaman tersebut dibuat sebenarnya sedang menunggu kereta lain yang dibawa oleh Saifuddin Nasution. Safuddin agak lewat sampai kerana sibuk memicit jerawat batunya ketika sedang memandu.


Video diatas yang merakamkan Anwar memberi ucapan yang menyokong kalimah Allah digunakan oleh Kristian juga adalah hasil kerja UMNO. Anwar adalah seorang pejuang Islam sejati. Mana mungkin beliau akan membenarkan kalimah Allah yang suci sewenang-wenangnya digunakan oleh penganut-penganut agama lain.

Lelaki yang memberi ucapan tersebut sebenarnya bukan Anwar Ibrahim. Orang ramai yang hadir dalam program berkenaan langsung tidak perasan bahawa mereka telah ditipu hasil kerja jurusolek profesional yang diupah oleh UMNO. UMNO berjaya menipu kesemua mereka hidup-hidup.

Anwar pada masa video ini dirakam sebenarnya berada dirumah dan sedang berbual-bual sambil menikmati kopi dan karipap bersama seorang lelaki bernama Mokhtar.


Video diatas adalah fitnah terbesar UMNO kepada Anwar. Lelaki yang mengawan macam kambing jantan dalam video tersebut sebenarnya bukan Anwar Ibrahim. Dipercayai lelaki didalam video itu juga adalah pelakon Siam yang fizikalnya sebijik macam Anwar yang telah diupah oleh UMNO.

Jangan percaya dengan video diatas kerana Nik Aziz telah pun menjelaskan tentang gangguan syaitan ketika berada dalam jamban dan ketika pasangan suami isteri melakukan persetubuhan. Klik disini. Apa kaitannya kenyataan Nik Aziz dengan video diatas anda kajilah sendiri. 

Anwar pada tarikh dan masa video berkenaan dirakam sebenarnya sedang berada dirumah, sedang mengupdate twitter dan faceboknya. Beliau pada masa itu hanya berkain pelikat tanpa memakai seluar dalam berwarna putih.



Sunday, December 25, 2011

Kisah Anwar Dan Banana.



Mungkin ada kalangan rakan pembaca yang terlepas atau belum membaca lagi apa yang ditulis oleh Awang Selamat diruangan Bisik-Bisik Mingguan diMingguan Malaysia hari ini.

Horas! copy pastekan disini agar rakan-rakan pembaca sekalian dapat membacanya.
Ramai mungkin tidak tahu bahawa ada beberapa pemimpin yang pernah menjadi tumpuan media kerana terlibat dengan gejala homoseksual.  
Salah seorang daripadanya ialah bekas Presiden pertama Zimbabwe, Canaan Sodindo Banana. Dia yang memegang jawatan tersebut dari April 1980 hingga Disember 1987 merupakan seorang paderi Kristian terkenal. Rekod baik Banana musnah setelah didakwa meliwat pegawai peribadinya, Jeff Dube. 
Ketika era kegemilangannya, Banana bertanggungjawab menyatukan dua parti politik sekali gus membawa kestabilan politik selain mengetuai jabatan agama di sebuah universiti. 
Banana dituduh terlibat dalam penyalahgunaan kuasa dan kegiatan homoseksual pada 1998.
Beliau didapati bersalah atas 11 kesalahan meliwat, cubaan meliwat dan berkelakuan tidak senonoh. Banana dijatuhi hukuman penjara 10 tahun tetapi dipendekkan kepada enam bulan sebelum dibebaskan pada Januari 2001.  
Dia akhirnya meninggal dunia akibat kanser. Sehingga akhir hayatnya Banana tetap tidak mengakui beliau terlibat dalam semua pertuduhan walaupun cukup bukti. Beliau asyik berterusan mendakwa itu semua cubaan untuk menjatuhkannya. Ramai pemerhati melihat keengganan Banana untuk mengakui kesalahannya sebagai terlepas kesempatan terbaik untuk mendapat sedikit penghormatan daripada masyarakat. 
Namun apa yang boleh dipuji, Banana tidak menghasut rakyat dan pengikutnya untuk berdemonstrasi di jalanan menentang kerajaan.  
Awang sengaja paparkan kisah beliau untuk renungan kita. Ada banyak lagi lagi kisah benar bagaimana kerakusan kepada seks luar tabii dan hipokrasi berterusan, akhirnya membawa seseorang kepada penghinaan yang dahsyat di hujung hayatnya. Ambillah iktibar.

Hasan Ali Tibai 'Kitab Suci' Puak PAS.



Juak-juak PAS selama ni bukan main kuat mengutuk dan memaki hamun media-media lain. Tapi dalam dok mengutuk dan memaki hamun tu....rupa-rupanya media mereka sendiri yang sebenarnya teruk lagi hampeh.

Kalau tak, masakan Hasan Ali bagi statement kat bawah ni;
Menurut Hasan beliau menganggap media lain lebih mudah dan memberikan liputan yang lebih baik berbanding organ partinya, Harakah.  
Beliau turut mendedahkan Harakah melebihkan liputan terhadap golongan tertentu di dalam parti lantaran penguasaan yang diberikan terhadap lidah rasmi parti tersebut.  
Hasan mengambil contoh wawancara Harakah bersama Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Haron Din berhubung isu gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) yang masih belum disiarkan sehingga kini kerana kepentingan pihak tertentu.  
“Tetapi mungkin atas arahan pihak berkuasa dalam parti, didapati temuramah Datuk Harun din tidak tersiar sampai sekarang. Bayangkan kalau Haron Din tak tersiar bagaimana orang kecil seperti Hasan Ali?” kata beliau.  
Justeru Hasan mencadangkan agar Harakah melakukan transformasi besar-besaran agar ia boleh diterima semua lapisan masyarakat.  
“Kalau kepimpinan media baru diterajui oleh orang-orang lama. Sesetengahnya telah memimpin PAS selama lebib 20 tahun, tak berubah dan tak beralih, sudah tentulah saya merasakan perlu (berubah),” katanya.
sumber: themalaysianinsider.

Saturday, December 24, 2011

Pluralisme Agama Gagasan Anwar Al-Jubs.

Politik cara Pakatan Haprak semuanya halal. Semua jadi boleh kerana ada PAS yang akan menghalalkannya. 

Pemimpin PKR tertunduk-tunduk menyembah mayat Teoh Beng Hock...PAS kata halal....


Pemimpin DAP tunggang langgang membaca ayat suciAl-Quran dan Hadis Rasulullah untuk kepentingan politik dan memancing undi Melayu...PAS kata halal...


Bila pemimpin PAS pegang lilin mengikut macam yang dilakukan penganut agama Kristian...lagilah cepat PAS kata halal.


Hasilnya...pelajar-pelajar yang meyokong Pakatan Haprak pun terikut-terikut...


Dan Anwar Al-Jubs tersenyum riang. Sedikit demi sedikit...pluralisme agama gagasannya berjaya dipraktikkan hasil kedunguan PAS yang mengaku dasar mereka ialah ISLAM dan seruan mereka ialah ALLAHUAKBAR.

Jahanam agama Islam dikerjakan Pakatan Haprak.



Friday, December 23, 2011

'Keunikan' PAS Yang Mungkin Anda Terlepas Pandang.



Dalam perlembagaan Parti Islam Se-Malaysia atau ringkasnya disebut PAS (walaupun sepatutnya disebut PIS), dasar PAS ialah Islam manakala seruan PAS pula ialah Allahuakbar.

Horas! yakin rakan-rakan pembaca sekalian tidak ada masalah dengan dasar dan seruan PAS itu. 

Yang jadi masalah ialah apabila dasar dan seruan itu tidak selari dengan apa yang diamalkan oleh PAS kebelakangan ini, dan inilah yang menjadikan PAS sebuah gerakan atau parti politik berteraskan Islam yang unik bercampur pelik.

Dasar PAS ialah ISLAM dan seruan PAS ialah ALLAHUAKBAR tapi mereka lelong kalimah ALLAH untuk digunakan oleh kafir.


Dasar PAS ialah ISLAM dan seruan PAS ialah ALLAHUAKBAR tapi mereka biarkan sekutu kafir mereka menjaja ayat suci Al-Quran demi kepentingan dan keuntungan politik.

Dasar PAS ialah ISLAM dan seruan PAS ialah ALLAHUAKBAR tapi mereka menggigil ketakutan bila sekutu politik kafir mereka menentang hukum hudud yang mereka mahu laksanakan.

Dasar PAS ialah ISLAM dan seruan PAS ialah ALLAHUAKBAR tapi maki hamun, fitnah serta mengaibkan saudara seagama dibiarkan berkembang subur dalam ceramah politik mereka.

Dasar PAS ialah ISLAM dan seruan PAS ialah ALLAHUAKBAR tapi mereka tidak kisah serta membiarkan air kencing syaitan (arak) dijual sewenang-wenangnya dikawasan dipenempatan yang dihuni oleh saudara seagama mereka.

Dasar PAS ialah ISLAM dan seruan PAS ialah ALLAHUAKBAR tapi mereka biarkan rumah-rumah urut yang menggalakkan berlakunya zina dan pusat-pusat hiburan yang melalaikan dibuka sebanyak-banyaknya.

Dasar PAS ialah ISLAM dan seruan PAS ialah ALLAHUAKBAR tapi mereka gugurkan perjuangan mereka untuk menjadikan negara ini sebuah negara ISLAM.

Dasar PAS ialah ISLAM dan seruan PAS ialah ALLAHUAKBAR tapi mereka biarkan pula saudara seagama mereka dimurtadkan.

Dasar PAS ialah ISLAM dan seruan PAS ialah ALLAHUAKBAR tapi mereka sokong pula komunis yang jelas menolak kehidupan beragama dan membunuh saudara seagama mereka.

Dasar PAS ialah ISLAM dan seruan PAS ialah ALLAHUAKBAR tapi mereka tolak pula usaha untuk menyatu-padukankan umat Islam dinegara ini.

Dan yang peliknya....

Dasar PAS ialah ISLAM dan seruan PAS ialah ALLAHUAKBAR tapi mereka angkat pula manusia yang pernah ditangkap khalwat dengan isteri orang dalam keadaan hanya bertuala dan gemar bercakap lucah ditelefon sebagai pemimpin no 2 mereka.

Itu keunikan dan kepelikan yang Horas! nampak, mungkin rakan-rakan pembaca sekalian ada nampak perkara yang lain pula.

Sungguh PAS (sepatutnya disebut PIS) sebuah gerakan atau parti politik berteraskan Islam yang amat unik bercampur pelik yang pernah wujud di Malaysia...atau mungkin juga didunia.



Wednesday, December 21, 2011

Hasan Ali Isytihar Perang Keatas PAS.



Itu tuduhan yang dilemparkan oleh Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar aka Mr Bean terhadap Dr Hasan Ali. Tidak cukup dengan itu, dalam kenyataannya kepada themalaysianinsider, Mahfuz berkali-kali meminta agar bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu keluar dari PAS.

Kata Mahfuz;
"Jika beliau berada dalam kedudukan Hasan, yang mengkritik dasar parti, beliau sepatutnya sudah lama keluar dari parti. 
“Kalau saya dalam keadaan beliau, saya sudah lama angkat kaki,” katanya lagi. 
“Kalau beliau mengatakan PAS sudah tergelincir landasan, nak tunggu apa lagi?” 
Kasihan Dr Hasan Ali. Ibarat habis sepah madu dibuang. Walhal semua orang tahu beliau adalah arkitek dan antara perancang utama dalam usaha PR merampas dan menawan Selangor dari UMNO dan BN.

Tapi hari ini...Dr Hasan Ali dihalau pula keluar dari parti sendiri macam anjung kurap. Habis hilang dan dinafikan jasa-jasa beliau kepada PAS semata-mata hanya kerana beliau berani berkata benar.

Dahsyat sungguh politik PAS.



Monday, December 19, 2011

Bekas Pemimpin Pemuda PAS Pun Dah Muak Dengan Perangai Parti Sendiri.



Mohamed Hafiz Nordin, bekas Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang adalah antara pemimpin muda yang lantang dan berani menegur kelemahan PAS.

Tidak seperti kebanyakan pemimpin PAS yang lain, yang kuat menemberang dan amat tunduk serta akur kepada DAP dan PKR...Mohamed Hafiz berani berkata benar walaupun hasilnya pahit.

Kata Mohamed Hafiz,
"Pas telah meninggalkan perjuangan Islam sebaik sahaja parti itu bersahabat dengan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dan DAP Disebabkan perubahan itu juga agenda perjuangan memartabatkan Islam di Selangor oleh bekas Pesuruhjayanya, Datuk Dr. Hasan Ali tidak disenangi oleh kepemimpinan parti khususnya di peringkat pusat".
"Pas lebih mementingkan nilai keduniaan iaitu kemenangan pada pilihan raya daripada meneruskan agenda perjuangan Islam sedangkan inilah perjuangan yang sepatutnya mereka utamakan".
"Saya yakin dan cukup percaya Pas sedar yang mereka tidak akan berjaya menegakkan syiar Islam walaupun pakatan pembangkang menang pada pilihan raya. Realitinya PKR dan DAP tidak mahu syiar Islam ditegakkan".
Kepada Mohamed Hafiz, bersiap sedialah menerima maki hamun, cercaan dan juga tuduhan kononnya anda adalah tali barut UMNO dari jumud PAS yang langsung tidak boleh menerima jika PAS dikritik.

Saturday, December 17, 2011

Cara Mudah Pakatan Haprak Melahap Duit Pembayar Cukai di MPKj.

Horas! pernah menulis tentang perangai buruk pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak yang dilantik sebagai Ahli Majlis di Majlis Perbandaran kajang (MPKj) sebelum ini.

Kalau rajin, rakan-rakan pembaca sekalian boleh jenguk-jenguk disini, disini, disini dan disini.

Kalau dulu MPKj terpaksa menyediakan jutaan ringgit akibat sikap ahli-ahli majlis yang sewenang-wenangnya menberikan kontrak kepada kontraktor yang menjadi kroni masing-masing, kini perkara yang sama berulang lagi.

Khabarnya baru-baru ini Ahli Majlis Pakatan Haprak di MPKj telah membuat keputusan untuk merobohkan semua semua perhentian bas (bus stand) yang dibina melalui peruntukan kerajaan persekutuan disekitar Hulu Langat. Walhal hampir kesemua perhentian bas tersebut masih lagi dalam keadaan baik dan boleh digunakan dengan selesa.

Alasan dan punca mereka mengambil keputusan bodoh dan membazir itu cukup mudah...bus stand-bus stand tersebut kononnya tidak mengikut spesifikasi yang ditetapkan oleh MPKj.

Kerja-kerja meroboh perhentian bas tersebut telah pun dilaksanakan dan kini kontraktor-kontraktor yang dilantik sedang bergembira membina unit-unit perhentian bas yang baru. Berapa harganya Horas! tidak pasti...tapi Horas! yakin berdasarkan material yang digunakan untuk membina bus stand tersebut, harganya sampai kepada lima angka.

Salah satu bus stand yang sedang dibina dalam projek membazir MPKj

Bayangkan berapa kos yang terpaksa ditanggung oleh MPKj untuk membina semula unit-unit perhentian yang baru itu? Bukankah itu kerja bodoh dan membazirkan wang rakyat@pembayar cukai di MPKj namanya?

Bukankah lebih bagus jika peruntukan tersebut digunakan untuk mengatasi sistem saliran bermasalah yang telah menyebabkan berlakunya banjir besar di Kajang yang menjejaskan kehidupan beribu-ribu warganya? Ini tidak...bus stand pulak yang mereka utamakan.

Selama ini bukan main pandai lagi bercakap, kononnya merekalah yang paling telus, bijak, dan berhemah dalam membelanjakan wang rakyat. Tapi hakikatnya mereka jenis yang cakap tak serupa bikin dan pelahap sebenar wang rakyat.

Itu baru perangai Ahli Majlis Pakatan Haprak yang berkuasa diperingkat Majlis Daerah atau Majlis Perbandaran. Cuba bayangkan apa pula yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin mereka yang berkuasa diperingkat negeri. Sudah tentu lagi hebat dan dan lebih besar jumlah wang pembayar cukai yang dibazir dan dilahap.

Horas! : Untuk pengetahuan rakan-rakan pembaca sekalian, isu berkaitan bus stand ini telah pun dilaporkan kepada SPRM.





Monday, December 12, 2011

Kejap Nak Hudud, Kejap Tak Nak Hudud...PAS Memang Kluk Klek!


PAS terbukti memang tidak pernah konsisten dengan perjuangannya. Dulu perjuangkan negara Islam..tapi dah dibakul sampahkan. Nampaknya perjuangan untuk melaksanakan hukum hudud pun lebih kurang macam tu juga...bakal dibakul sampahkan suatu hari nanti.

Kesian totok-totok PAS...pagi petang siang malam kena tipu hidup-hidup dengan pemimpin depa yang cakap tak pernah serupa bikin.



Aduhai Malangnya Nasib Hasan Ali & Nasharuddin Mat Isa.



Nasi lemak buah bidara,
Sayang Selasih PAS Lurutkan,
Buang Hasan Ali...Buang Ustaz Nasha,
Kerana DAP, PAS Turutkan.

Ronnie Liew bertepuk tangan...Khalid Samad pula sudah pasti tertawa riang. Juak- juak dan lebai karat hijau PAS tumpang gembira juga ke? Tak mahu sambut keputusan menggugurkan Hasan Ali dan Ustaz Nasha sebagai calon PRU13 dengan laungan TAKBIR?!!

Apa yang Horas! nampak, semenjak menjadikan seorang yang pernah ditangkap berkhalwat dengan isteri orang sebagai Timbalan Presiden mereka...PAS kini semakin hancur dan mereput.

Selanjutnya baca disini.



Tuesday, December 6, 2011

Demokrasi AlagaPAS.



Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, ada tiga perkara dalam Sumpah Bai'ah yang perlu dipatuhi oleh calon Pas yang dipilih. 
1. Calon berjanji jika menang (dalam pilihan raya), dia tidak akan melompat atau keluar parti.  
2. Sekiranya keluar parti atau lompat parti, mereka mesti mengosongkan kerusi yang dimenangi.  
3. Sekiranya dia (calon) keluar parti atau lompat parti dan tidak mengosongkan kerusi, maka haramlah pendapatannya, elaunnya dan pencen yang diterimanya. Sumber: sinarharian
Inilah cara demokrasi alagaPAS yang selama ini sibuk bercakap tentang keadilan dan hak asasi manusia bersama DAP dan PKR.

Tapi mengapa Ketua Penerangan PAS tak nak sebut sekali tentang Sumpah Bai'ah PAS yang paling dahsyat iaitu menjadikan isteri sendiri sebagai cagaran politik? 

Yang mendedahkan perkara tersebut pun bukan musuh politik PAS...tapi didedahkan sendiri oleh Dr Hasan Ali yang dulu pernah menjadi Pesuruhjaya PAS Selangor.




Saturday, December 3, 2011

Ini Hinaan Dan Cercaan DAP Terhadap Melayu Yang Menjadi Antara Sebab Berlakunya Tragedi Berdarah 13 Mei.



Selama ini kita semua boleh lihat betapa DAP akan melompat-lompat, melalak dan menjerit-jerit kehulu kehilir menuduh UMNO rasis apabila hal kepentingan bangsa Melayu dibangkit dan dibincangkan.

Dua parti politik 'cop keldai' yang majoriti ahlinya berbangsa Melayu juga akan turut sama melompat-lompat dan menari mengikut gendang dan nyanyian DAP itu. Mereka turut sama menuduh dan mengatakan UMNO sangat rasis.

Benarkah UMNO rasis atau DAP sendiri yang sebenarnya bapak segala rasis dinegara ini?


Mari kita baca pendedahan YB Zulkfli Nordin (berpandukan laporan rasmi MAGERAN) tentang penghinaan dan cercaan yang dibuat oleh DAP terhadap bangsa Melayu dan anggota polis beberapa hari sebelum berlakunya tragedi berdarah 13 Mei 1969 yang Horas! petik dari UMNO online.com
"Slogan yang dibawa oleh DAP pada masa itu ialah ‘MALAI SI’ yang maknanya ialah 'MATI MELAYU'.
Dibawah ini pula adalah kenyataan yang mereka jerit-jerit dan laung-laungkan dalam perhimpunan-perhimpunan dan perarakan-perarakan yang mereka (DAP) buat di Kuala Lumpur.
Pada 11 Mei 1969, di Jalan Bukit Bintang, mereka menjerit-jeritkan perkataan “MATI MELAYU" dan "APA POLIS BOLEH BUAT, KITA RAJA. BUANG SAMA POLIS MELAYU". 
Pada 11 Mei 1969 di Jalan Bukit Bintang, mereka sekali lagi menjerit-jeritkan perkataan “MATI MELAYU" selain "SAKAI PERGI MASUK HUTAN"
Pada 11 Mei 1969 di Jalan Changkat Dollah, mereka menjerit-jeritkan pula perkataan “KL SEKARANG CINA PUNYA"
Pada 12 Mei di Jalan Ipoh dan Jalan Tunku Abdul Rahman, mereka menjerit-jeritkan perkataan “MELAYU BALIK KAMPUNG, MELAYU SEKARANG TIADA KUASA. SEKARANG CINA SUDAH CONTROL".
Pada 12 Mei 1969 di Jalan Khir Kampung Baru, mereka menjerit-jeritkan perkataan “MELAYU KELUAR...! APA LAGI DUDUK SINI, KITA HENTAM LU...,SEKARANG KITA SUDAH ADA KUASA". Kenyataan dan ugutan ini ditujukan kepada penduduk Melayu di Kampung Baru, Kuala Lumpur.
Pada 12 Mei 1969 didepan Balai Polis Jalan Pudu mereka menjerit-jeritkan perkataan "SEMUA MELAYU KASI HABIS (MATI), KASI HALAU SEMUA POLIS".
Pada 12 Mei 1969 mereka menjerit-jeritkan perkataan “APA INI MELAYU, KITA SUDAH PERINTAH DIA (PUNYA) NEGERI, INI NEGERI BUKAN MELAYU PUNYA, MATA-MATA (POLIS) LANCAU"
Pada 12 Mei 1969 di Jalan Canvel, mereka menjerit-jeritkan perkataan “BUTUH MELAYU, MALAI SI, PERGI MATI MELAYU”
Pada 12 Mei di Jalan Bukit Bintang, mereka menjerit-jeritkan perkataan “INI NEGERI BUKAN MELAYU PUNYA, KITA KASI HALAU SEMUA MELAYU".
Untuk pengetahuan rakan-rakan pembaca sekalian, Lim Kit Siang langsung tidak berani berbunyi apatah lagi membantah pendedahan yang dibuat oleh YB Zulkifli Nordin tersebut. Si tua kutuk tersebut hanya mampu berdiam diri.


Ahli Parlimen DAP yang lain serta Ahli Parlimen dari PKR dan PAS juga begitu, hanya mampu berdiam diri.

Sekarang rakan-rakan pembaca sekalian nilaikanlah sendiri betapa rasisnya DAP kafir harbi. Betapa busuknya hati dan bencinya mereka kepada bangsa Melayu.

Horas! tidak merasa apa-apa bila PKR sanggup bekerjasama dengan DAP demi mengejar sedikit kedudukan dan kuasa kerana pada Horas! PKR memang sebuah parti politik yang memang tidak berguna satu sen pun.

Tapi Horas! benar-benar terkilan apabila PAS yang agendanya mahu memartabatkan agama Islam turut sama sanggup bersekongkol dan bekerjasama dengan DAP walaupun mereka tahu DAP memang terkenal dengan sikap anti Melayu dan anti Islam.

Pemimpin PAS tidak boleh melupakan perselisihan faham dan pergeseran politik yang berlaku diantara parti mereka dan UMNO lama dahulu, tapi yang anehnya PAS dengan mudah dapat pula melupakan sikap melampau dan hati busuk DAP terhadap Melayu sehingga membawa kepada berlakunya tragedi berdarah 13 Mei.

Sama-sama kita usaha dan doakan agar DAP dan dua parti politik 'cop keldai' yang sanggup menjadi pengikut setia dan penjilat tegar DAP ini akan melingkup dalam PRU13 yang akan datang. Aminnnn!.


Monday, November 14, 2011

DAP Tetap Tolak Hudud Walaupun Hanya Dilaksanakan Di Kelantan.



Semalam, buat sekian kalinya muka PAS diludah lagi oleh DAP.

Karpal Singh yang selama ini menjadi kesayangan, buah hati dan intan payung juak-juak PAS dengan tegas berkata bahawa DAP tetap tidak bersetuju dengan pelaksanaan hukum hudud di Kelantan dan di negara ini.

Aduhai malangnya nasib PAS, walaupun nyawa dan badan dah diserahkan...tapi DAP sedikit pun tak mahu bertolak ansur bila PAS mahu laksanakan hukum hudud.

Yang paling memalukan, DAP tetap mahu PAS menurut dan akur dengan keputusannya melarang hudud dari dilaksakan walaupun dinegeri yang majoritinya dikuasai oleh lebai-lebai PAS. 

Juak PAS betul-betul dah jadi lebai malang nampaknya. Kasihan......

Sunday, November 6, 2011

Kerana Undi, Rukun Islam Kini Sudah Jadi 6 Perkara?



Rukun Islam bermaksud; menyembah dan mengabdikan diri kepada Allah melalui seluruh kehidupan kita, jiwa raga kita dan harta milik kita sehingga tertegaknya KEISLAMAN yang sempurna.

1. MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAT, iaitu, kita mengabdikan diri dengan hati sanubari dan dengan pengakuan lidah kita bahawa Tuhan yang Maha Esa itu adalah Allah s. w. t. dan Nabi Muhamad s. a. w. itu adalah pesuruhnya.

2. SOLAT LIMA WAKTU SEHARI SEMALAM, mengabdikan seluruh tubuh badan kita menyembah kepadaNya. Mulai dari lidah membaca, tangan bergerak, mata, telinga, dan fikiran terpusat dengan mengikut susunan rukun sembahyang yang diajarkan oleh Nabi Muhamad s. a. w.

3. MENGELUARKAN ZAKAT, menyerahkan sebahagian harta milik kita kepada mereka yang berhak menerimanya seperti yang telah ditetapkan mengikut agama.

4. BERPUASA PADA BULAN RAMADHAN, menahan nafsu makan, minum dan sebagainya serta menjauhi segala laranganNya.

5. MENGERJAKAN HAJI DI BAITULLAH, bagi mereka yang berkemampuan sekurang-kurangnya sekali seumur hidup.
ohislam.com

Diatas itulah 5 rukun Islam yang kita pelajari dan ketahui selama ini. Para ulama menetapkan setiap umat Islam mesti mematuhi perkara asas tersebut.

Tapi nampaknya kini sudah ada pihak-pihak tertentu yang cuba menambahkannya menjadi 6 perkara gara-gara kerana amat sudah terdesak untuk mendapatkan dan meraih undi orang-orang Islam dinegara ini.

Nik Abduh anak lelaki Nik Aziz dalam blognya mengatakan mengundi PAS itu adalah wajib atau kewajiban pada agama. Kata Nik Abduh lagi, memilih dan mengundi perkara yang telah jelas wajibnya adalah wajib. Apatah lawannya adalah perkara mungkar. Pas wajib diundi manakala Umno wajib ditolak. Kalau rajin rakan-rakan pembaca sekalian boleh baca disini.

Pada Horas!, apa yang dikatakan oleh Nik Abduh itu sebenarnya adalah kias bagi menyampaikan maksud sebenarnya iaitu berdosa jika tidak mengundi PAS.

Ada kalangan penyokong PAS...yang mungkin sudah bosan dan menyampah dengan cara politik PAS ini dengan sinis mencipta 'niat' mahu mengundi PAS dalam pilihanraya nanti. Apa niatnya?
"Sahaja aku mengundi PAS, 2 kertas undi, fardhu keatasku, kerana Allah SWT"
Begitulah perangai pemimpin PAS dalam usaha mereka untuk mendapatkan undi dan kuasa politik. Tiada yang mustahil bagi mereka. Agama mereka lacurkan secukup-cukupnya. Yang tiada mereka adakan...yang halal mereka haramkan dan begitu jugalah sebaliknya.

Jangan sampai suatu masa nanti mereka kata haram dan berdosa tidak meyokong dan memberi undi kepada pemimpin-pemimpin kafir harbi DAP atau mereka kata berdosa pada sesiapa yang tidak menyokong apa-apa yang mahu dibuat oleh Ambiga sudahlah.



Tuesday, November 1, 2011

'Islam is Lanjiao (Lanchiow)'' - Antara Komen Penyokong Namewee Berkaitan Perhimpunan Aman GAN.

Itu adalah diantara beratus-ratus komen kurang ajar dan biadab peminat Namewee yang boleh dibaca difacebooknya. Komen-komen yang mengatakan Melayu babi, Melayu anjing dan entah apa-apa lagi usah ceritalah...tak terbaca. Horas! tak larat nak screenshot kesemuanya.

Nampaknya budaya kurang ajar dan biadab yang disuburkan oleh Namewee sudah mula diterima dan dipraktikkan oleh pengikut-pengikutnya. Mereka sudah tidak teragak-agak lagi untuk memaki dan mengeluarkan kata-kata kesat...hatta kepada agama Islam.

Inilah hasilnya bila kerajaan terlalu berlembut dan menutup mata diatas apa yang pernah dilakukan Namewee. Namewee menghina lagu kebangsaan...dibiarkan. Namewee hina azan subuh...dibiarkan. Namewee hina Melayu...dibiarkan. Malah dengan semua perbuatan buruknya...Namewee ditatang pula bagai minyak yang penuh.




















Komen yang dibawah sekali mungkin ada kaitan dengan kenyataan yang ini:
"Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menganggap pengarah filem Nasi Lemak 2.0, Namewee "bukan seorang yang konvensional dari segi pendekatan dan pemikirannya". Sehubungan itu, Najib yang juga presiden Umno menggalakkan Namewee terus memberi pandangan menyokong gagasan 1Malaysia. 
"Saya difahamkan beliau merupakan penyokong kuat 1Malaysia. Jadi saya galakkan beliau terus memberi segala pandangan sebagai seorang blogger. "Atau mungkin cara-cara lain seperti penerbitan filem yang mencerminkan sokongan kita kepada gagasan 1Malaysia," katanya. 
Bercakap dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno, Najib juga berharap pihak lain terus menyokong gagasan tersebut. 
Najib bagaimanapun enggan mengulas hasil karya Namewee - terkenal dengan lagu 'Negarakuku" - yang dikatakan mempunyai unsur yang tidak elok. "Saya tidak mahu memberi komen, sebab masing-masing ada kelainannya. Dia merupakan seorang yang agak ada kelainannya. "Bukan seorang yang konvensional dari segi pendekatan dan pemikirannya," katanya." - sumber: novandri.blogspot



Sunday, October 30, 2011

Kenyataan Akhbar GAN Dan Sekitar Demo Anti 'Namewee Celaka'.

KENYATAAN AKHBAR
PERHIMPUNAN GERAKAN ANTI NAMEWEE (GAN) HULU LANGAT


Gerakan Anti Namewee (GAN) tercetus dari rasa tidak puas hati ahli-ahli akar umbi UMNO dan NGO-NGO di Hulu Langat terhadap pihak tertentu yang dilihat seakan menutup mata dan terlalu berlembut dalam menangani sikap biadab serta perbuatan melampau Namewee yang jelas telah menghina negara, agama Islam serta orang-orang Melayu. 

Ketidakpuasan hati ahli-ahli akar umbi UMNO dan NGO-NGO di Hulu Langat semakin memuncak apabila melihat seolah-olah ada pula usaha untuk mengangkat dan menjadikan Namewee yang begitu biadab itu sebagai ikon 1Malaysia. Malah karya-karya biadabnya dikatakan pula sebagai sesuatu yang kreatif. 

Selepas mengubahsuai lagu kebangsaan ‘NEGARAKU’ menjadi ‘NEGARAKUKU’, yang antara liriknya ada menyebut bahawa kaum Melayu hanya layak tinggal didalam hutan dan azan subuh disamakan seperti kokokan ayam, yang mana ianya pernah menimbulkan kemarahan orang ramai, namun Namewee tidak pernah serik. Dia tetap tampil dengan video-video klip lain yang didalamnya dipenuhi dengan kata-kata kesat serta lucah. 

Video-video klip tersebut sehingga kini masih boleh ditonton dengan mudah oleh sesiapa sahaja dilaman Youtube. 

GAN khuatir, sekiranya Namewee terus dibiarkan bebas menghina atau mencerca maruah dan kedaulatan negara, agama Islam atau mana-mana kaum, jejak langkahnya itu akan dijadikan contoh dan ditiru pula oleh remaja-remaja lain. Kita tidak mahu muncul lebih ramai lagi golongan muda yang melahirkan hasil ‘seni’ yang biadab dan kurang ajar semata-mata atas alasan kebebasan berkarya. 

Perkara tersebut perlu dielakkan kerana GAN percaya, rakyat Malaysia tidak kira apa latar belakang kaumnya menolak budaya kurang ajar dan biadab yang dibawa dan cuba disuburkan oleh Namewee. Tambahan pula ianya juga amat bertentangan dengan konsep 1Malaysia yang antara pengisiannya menyeru rakyat pelbagai kaum agar hormat menghormati diantara satu sama lain. 

GAN berharap, melalui gerakan ini, pihak berkuasa, terutamanya Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia serta Pejabat Peguam Negara dapat mengambil tindakan tegas serta mendakwa Namewee mengikut peruntukan undang-undang yang sedia ada bagi memberi pengajaran kepada beliau agar tidak bermain dengan api perkauman lagi dimasa hadapan. 


Fuad Abdul Rahman
Pengerusi
Gerakan Anti Namewee (GAN) Hulu Langat.

30hb Oktober 2011

Terima kasih pada semua yang hadir dalam perhimpunan anti Namewee siang tadi. Terima kasih pada wakil-wakil akhbar yang membuat liputan. Terima kasih juga pada rakan-rakan blogger yang memberi sokongan dengan mewar-warkan perhimpunan tersebut.

Selepas ini, seperti mana yang telah dirancang, GAN akan melaksanakan tindakan selanjutnya bagi membuka mata SKMM dan Pejabat Peguam Negara yang selama ini dilihat seolah-olah menutup mata dengan perbuatan biadab Namewee melalui 'karya-karyanya'.









Perhimpunan Anti Namewee Hari Ini.



Semua dijemput untuk turut serta. 

Sebelum ini beberapa NGO telah membuat laporan polis berkaitan kebiadaban dan tindakan tidak bertanggungjawab Namewee yang dengan sengaja telah mencetuskan rasa tidak selesa dan menyemarakkan api perkauman diantara kaum dinegara ini.

Tapi amat mendukacitakan, laporan-laporan polis yang dibuat langsung tidak memberi kesan. Namewee sehingga kini tidak pernah didakwa atau diheret kemuka pengadilan. Bahkan dia terus aktif melahirkan 'karya-karya' kurang ajar dan biadabnya tanpa merasa bersalah sedikit pun.

Jadi, mari kita bersama mendesak pihak-pihak seperti Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia dan Pejabat Peguam Negara mengambil tindakan tegas keatas Namewee. Namewee perlu diberi pengajaran. Dia juga perlu diajar untuk bertanggungjawab diatas setiap perbuatan melampau dan kurang ajarnya.

Kita tidak mahu lebih banyak golongan muda seperti Namewee akan muncul dimasa akan datang...hanya dek kerana sikap pihak-pihak tertentu yang seakan-akan menutup mata dalam isu tersebut.