Tuesday, November 1, 2011

'Islam is Lanjiao (Lanchiow)'' - Antara Komen Penyokong Namewee Berkaitan Perhimpunan Aman GAN.

Itu adalah diantara beratus-ratus komen kurang ajar dan biadab peminat Namewee yang boleh dibaca difacebooknya. Komen-komen yang mengatakan Melayu babi, Melayu anjing dan entah apa-apa lagi usah ceritalah...tak terbaca. Horas! tak larat nak screenshot kesemuanya.

Nampaknya budaya kurang ajar dan biadab yang disuburkan oleh Namewee sudah mula diterima dan dipraktikkan oleh pengikut-pengikutnya. Mereka sudah tidak teragak-agak lagi untuk memaki dan mengeluarkan kata-kata kesat...hatta kepada agama Islam.

Inilah hasilnya bila kerajaan terlalu berlembut dan menutup mata diatas apa yang pernah dilakukan Namewee. Namewee menghina lagu kebangsaan...dibiarkan. Namewee hina azan subuh...dibiarkan. Namewee hina Melayu...dibiarkan. Malah dengan semua perbuatan buruknya...Namewee ditatang pula bagai minyak yang penuh.




















Komen yang dibawah sekali mungkin ada kaitan dengan kenyataan yang ini:
"Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menganggap pengarah filem Nasi Lemak 2.0, Namewee "bukan seorang yang konvensional dari segi pendekatan dan pemikirannya". Sehubungan itu, Najib yang juga presiden Umno menggalakkan Namewee terus memberi pandangan menyokong gagasan 1Malaysia. 
"Saya difahamkan beliau merupakan penyokong kuat 1Malaysia. Jadi saya galakkan beliau terus memberi segala pandangan sebagai seorang blogger. "Atau mungkin cara-cara lain seperti penerbitan filem yang mencerminkan sokongan kita kepada gagasan 1Malaysia," katanya. 
Bercakap dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno, Najib juga berharap pihak lain terus menyokong gagasan tersebut. 
Najib bagaimanapun enggan mengulas hasil karya Namewee - terkenal dengan lagu 'Negarakuku" - yang dikatakan mempunyai unsur yang tidak elok. "Saya tidak mahu memberi komen, sebab masing-masing ada kelainannya. Dia merupakan seorang yang agak ada kelainannya. "Bukan seorang yang konvensional dari segi pendekatan dan pemikirannya," katanya." - sumber: novandri.blogspot



16 comments:

Anonymous said...

Umat Islam masih leka berpolitik, Cina bangsat dah sepakat nak hancurkan Islam. Bangunlah berjihad, kebangkitan Islam semakin hampir. Cina jadi macam nie sebab diorang makan babi, jadi perangai macam babi. Virus2 babi di dalam darah mereka takde ubat lagi kecuali pancung sahaja. JIHAD.

Anonymous said...

Untung jd belia bkn malayu kat negara ni..hinalah apa saje, islam, negara, org2 melayu dll...paling2 pun depa dianggap kreatif atau berfikiran konvensional. Klu belia melayu yg buat...siap ler, alamat kurus ler turun naik mahkamah.

ANAK BUKIT HIJAU said...

As-salam.

Tak perlu kita cakap banyak.

Yang penting tindakan.

Anonymous said...

CINA2 KAFIR CELAKA SEMUA TU MENGHINA SEDEMIKIAN RUPA..ADA TINDAKAN?

GotYou! said...

Salah siapa bila bangsa asing dah berlagak macam raja?

Anonymous said...

...Ni Aziz akan berkata " x pe mereka cina x tau ape2 ttg Islam..."....dan mereka terus2an berpolitik demi sedikit kuasa didunia.....biar hancur Agama dan Bangsa..mereka peduli apa....

Abu Garcia said...

Apa nak heran depa dok maki kita babi ... depa tau pas tu anjing ... jadi puak anjing + anjing betina (bitch) takkan berani bertindak ...

Geng berDNA babi ni memang suka dgn babi pun sebab tu sikit-sikit babi ...sikit sikit babi ...

Anonymous said...

Sebenarnya orang Melayu kena cermin diri sendiri kalau takut di cerca sebegitu.Mulai sekarang kita kena bangkit memperbaiki satatus kita dalam semua bidang,terutama ekonomi dan pendidikan.Selama ini orang Melayu terlalu leka dan hanya mengharapkan Umno membela untung nasib mereka.Sekarang Umno sendiri dah lemah dek kerana kelemahan orang Melayu yg selama ini di bela Umno.Bila org Melayu lemah,mereka salahkan Umno walau pun sudah berbagai peluang di sediakan oleh Umno,tapi mereka tidak mempergunakanya sebaik mungkin.Pas dan PKR memngambil kesempatan dari situasi ini,maka makin teruk lah kedudukan orang Melayu dan akan makin ketinggalan lah mereka nantinya.

Oleh itu orang Melayu tidak boleh lagi mengharapkan parti politik utk membela mereka.Mereka kena membela diri mereka sendiri.Cukuplah bermati-matian membela parti politik dan tokoh-tokoh politik,sedangkan untung nasib kita dan anak cucukita tidak keruan.

Tidak pula bermakna kita tidak boleh menyokong parti politik,sokonglah, tapi tugas diri sendiri jangan di abaikan.

Sebenarnya saya sudah lama terusik dengan komen-komen dari kaum lain yg bersifat demikian,itulah sebabnya saya mengorak langkah dgn menarik sokongan saya kepada PR yg saya berikan selama ini.Saya tidak pernah menyokong Umno,tapi sekarang saya menjadi penyokong Umno,sekadarkan tidaklah 'bermati-matian'.Komen-komen begini sebenarnya sudah lama timbul di MI dan msiakini,walaupun dengan bahasa yg sedikit berbeda.

Anonymous said...

Sdr oras dan Pemuda Hulu Langat izin saya

Susulan rejim TUntidor buka pintu depan belakang depan kiri kanan pada 2004,dan cetusan 1M liberal Bapak Vernakular crap kelainan unconventional transfomaci populis suami flom human right civil liberties inclusive enggage ketua pembangkang dalam latihan presiden United liberal cines orgn merangkap presiden 3.4 juta penjual telor setengah masak cap UMNO, si makhluk cibai muar dapat hirup udara yang paling mahal sekali,jejak bumi yang suci.
Sudah tiada lagi melayu,semua melayu sudah di qorban untuk demi 1M untuk nak memuaskan nafsu perdana.
arjuna waspada.
changkat lobak.

Anonymous said...

CINA LAHANAT PEMAKAN BABI TU SEMEMANG BABI DAN KETURUNAN BABI.. SIKAP BABI CINA LANCAU MAHAI CIBAI NI DISEBABKAN PASHIT DAN PKR YANG MENJILAT SI BAPA BABI LIMKITSIANG, ANAK BABI LIMGUANGENG DAN PARTI BABI DAPig SIAL CELAKA LAHANAT TU... TAMBAH MELAYU TAK BERSATU NI LAH JADINYA...

Cakap Babi Tapi Makan Babi? Apa Bangsa Bodoh Mcm Tu? said...

Kalu zaman TDM Namawee nih dah lama tak tegok matahari!!!!

Anonymous said...

Undi Pakatan Untungkan Cina. Itu pasal dieorang makin naik minyak. Melayu Pakatan bodoh p sokong dioerang!

Anonymous said...

DCINA BABI NI TAK MALU KE KATA MELAYU NI PENDATANG DARI INDONESIA.MASA DULU MALAYSIA DAN INDONESIA ADALAH SATU NEGARA YG DIPECAHKAN OLEH PENJAJAH.SATU DUNIA TAHU,CINA BABI NI MEMANG TERBUKTI PENDATANG KERANA ADA NEGARA CHINA.DISITULAH ASAL CINA BABI YG BERADA DI TANAH MELAYU NI.YG KELAKARNYA MAKARAN FAVOURUTE CINA BABI NI ADALAH BABI,TETAPI CINA BABI NI KUTUK BABI.

Anonymous said...

PASTIKAN PRU 13 NANTI KAWASAN MAJORITI MELAYU,CALON DAN PEMENANG ADALAH MELAYU.TAK KIRA KITA DARI PARTI APA PUN,JGN SOKONG KAUM PENDATANG NI KALAU LAWAN CALON MELAYU.INILAH TAKTIK YG DIAMALAKAN OLEH KAUM PENDATANG NI.CONTOHNYA ONG TEE KEAT,DIA TAKKAN MENANG KALAU LAWAN CALON CINA.DISEBABKAN DIA LAWAN CALON MELAYU,ORG CINA BABI DARI DAP & PKR YG BYK SOKONG DIA.SEDARLAH ORG MELAYU.

BINAHIAS.COM.MY said...

SI BANGSAT NAMAWEE NI AKAN MENJADI PENCETUS RUSUHAN PERKAUMAN. TUNGGU LA NNT PARANG KIYAI SALLEH TERBANG LAGI CARI DARAH KOMUNIS

cinaitubabi said...

Waa sokong itu cina sbb waa pun cina, sama2 makan babi sbb tu rupa waa sama itu cina mcm babi maaa...