Saturday, December 3, 2011

Ini Hinaan Dan Cercaan DAP Terhadap Melayu Yang Menjadi Antara Sebab Berlakunya Tragedi Berdarah 13 Mei.



Selama ini kita semua boleh lihat betapa DAP akan melompat-lompat, melalak dan menjerit-jerit kehulu kehilir menuduh UMNO rasis apabila hal kepentingan bangsa Melayu dibangkit dan dibincangkan.

Dua parti politik 'cop keldai' yang majoriti ahlinya berbangsa Melayu juga akan turut sama melompat-lompat dan menari mengikut gendang dan nyanyian DAP itu. Mereka turut sama menuduh dan mengatakan UMNO sangat rasis.

Benarkah UMNO rasis atau DAP sendiri yang sebenarnya bapak segala rasis dinegara ini?


Mari kita baca pendedahan YB Zulkfli Nordin (berpandukan laporan rasmi MAGERAN) tentang penghinaan dan cercaan yang dibuat oleh DAP terhadap bangsa Melayu dan anggota polis beberapa hari sebelum berlakunya tragedi berdarah 13 Mei 1969 yang Horas! petik dari UMNO online.com
"Slogan yang dibawa oleh DAP pada masa itu ialah ‘MALAI SI’ yang maknanya ialah 'MATI MELAYU'.
Dibawah ini pula adalah kenyataan yang mereka jerit-jerit dan laung-laungkan dalam perhimpunan-perhimpunan dan perarakan-perarakan yang mereka (DAP) buat di Kuala Lumpur.
Pada 11 Mei 1969, di Jalan Bukit Bintang, mereka menjerit-jeritkan perkataan “MATI MELAYU" dan "APA POLIS BOLEH BUAT, KITA RAJA. BUANG SAMA POLIS MELAYU". 
Pada 11 Mei 1969 di Jalan Bukit Bintang, mereka sekali lagi menjerit-jeritkan perkataan “MATI MELAYU" selain "SAKAI PERGI MASUK HUTAN"
Pada 11 Mei 1969 di Jalan Changkat Dollah, mereka menjerit-jeritkan pula perkataan “KL SEKARANG CINA PUNYA"
Pada 12 Mei di Jalan Ipoh dan Jalan Tunku Abdul Rahman, mereka menjerit-jeritkan perkataan “MELAYU BALIK KAMPUNG, MELAYU SEKARANG TIADA KUASA. SEKARANG CINA SUDAH CONTROL".
Pada 12 Mei 1969 di Jalan Khir Kampung Baru, mereka menjerit-jeritkan perkataan “MELAYU KELUAR...! APA LAGI DUDUK SINI, KITA HENTAM LU...,SEKARANG KITA SUDAH ADA KUASA". Kenyataan dan ugutan ini ditujukan kepada penduduk Melayu di Kampung Baru, Kuala Lumpur.
Pada 12 Mei 1969 didepan Balai Polis Jalan Pudu mereka menjerit-jeritkan perkataan "SEMUA MELAYU KASI HABIS (MATI), KASI HALAU SEMUA POLIS".
Pada 12 Mei 1969 mereka menjerit-jeritkan perkataan “APA INI MELAYU, KITA SUDAH PERINTAH DIA (PUNYA) NEGERI, INI NEGERI BUKAN MELAYU PUNYA, MATA-MATA (POLIS) LANCAU"
Pada 12 Mei 1969 di Jalan Canvel, mereka menjerit-jeritkan perkataan “BUTUH MELAYU, MALAI SI, PERGI MATI MELAYU”
Pada 12 Mei di Jalan Bukit Bintang, mereka menjerit-jeritkan perkataan “INI NEGERI BUKAN MELAYU PUNYA, KITA KASI HALAU SEMUA MELAYU".
Untuk pengetahuan rakan-rakan pembaca sekalian, Lim Kit Siang langsung tidak berani berbunyi apatah lagi membantah pendedahan yang dibuat oleh YB Zulkifli Nordin tersebut. Si tua kutuk tersebut hanya mampu berdiam diri.


Ahli Parlimen DAP yang lain serta Ahli Parlimen dari PKR dan PAS juga begitu, hanya mampu berdiam diri.

Sekarang rakan-rakan pembaca sekalian nilaikanlah sendiri betapa rasisnya DAP kafir harbi. Betapa busuknya hati dan bencinya mereka kepada bangsa Melayu.

Horas! tidak merasa apa-apa bila PKR sanggup bekerjasama dengan DAP demi mengejar sedikit kedudukan dan kuasa kerana pada Horas! PKR memang sebuah parti politik yang memang tidak berguna satu sen pun.

Tapi Horas! benar-benar terkilan apabila PAS yang agendanya mahu memartabatkan agama Islam turut sama sanggup bersekongkol dan bekerjasama dengan DAP walaupun mereka tahu DAP memang terkenal dengan sikap anti Melayu dan anti Islam.

Pemimpin PAS tidak boleh melupakan perselisihan faham dan pergeseran politik yang berlaku diantara parti mereka dan UMNO lama dahulu, tapi yang anehnya PAS dengan mudah dapat pula melupakan sikap melampau dan hati busuk DAP terhadap Melayu sehingga membawa kepada berlakunya tragedi berdarah 13 Mei.

Sama-sama kita usaha dan doakan agar DAP dan dua parti politik 'cop keldai' yang sanggup menjadi pengikut setia dan penjilat tegar DAP ini akan melingkup dalam PRU13 yang akan datang. Aminnnn!.


6 comments:

Anonymous said...

Pi mampus ler kau. Blog sampah.

Anonymous said...

Wei Anonymous 3:14am...,

Pukimak hang...!!!

-Melayu Manjoi-

Anonymous said...

Hahaha gelak gua, lu melayu juga bodoh, cina yang sikit ni pun lu sudah takut ka... Itu pasai lah Singapula Tunku bagi pada cina pasai org Melayu Umno takut kakakakaka

Anonymous said...

Marilah kita bersama-sama berdoa janganlah hendaknya kaum kafir harbi ini dapat memerintah malaysia..yang nampak orang melayu tertindas dibumi sendiri..Ya Allah selamatkanlah malaysia ni..

Anonymous said...

jangan terjadi lagi rusuhan kaum. kalau terjadi lagi negara luar pun tak boleh masuk campur. binasa le si penderhaka....

Anonymous said...



Laporan magelan, bab sembilan, (Politik perkauman)

Dalam sa-panjang kempen2 pilehanraya itu, beberapa chalun yang tidak bertangong-jawab telah menggunakan soal2 perkauman.perbuatan mengapi2kan perasaan perkauman chukup ternyata dalam uchapan2 mereka untuk memanching undi dan sokongan.Opurtunis2 ini terdiri dari satu pehak pelampau yang telah memberi gambaran yang salah serta menghancam fasal 153 dalam perlembagaan dan menakut2kan orang2 melayu bahawa mereka akan di-kuasai oleh kaum2 bukan melayu