Tuesday, December 6, 2011

Demokrasi AlagaPAS.



Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, ada tiga perkara dalam Sumpah Bai'ah yang perlu dipatuhi oleh calon Pas yang dipilih. 
1. Calon berjanji jika menang (dalam pilihan raya), dia tidak akan melompat atau keluar parti.  
2. Sekiranya keluar parti atau lompat parti, mereka mesti mengosongkan kerusi yang dimenangi.  
3. Sekiranya dia (calon) keluar parti atau lompat parti dan tidak mengosongkan kerusi, maka haramlah pendapatannya, elaunnya dan pencen yang diterimanya. Sumber: sinarharian
Inilah cara demokrasi alagaPAS yang selama ini sibuk bercakap tentang keadilan dan hak asasi manusia bersama DAP dan PKR.

Tapi mengapa Ketua Penerangan PAS tak nak sebut sekali tentang Sumpah Bai'ah PAS yang paling dahsyat iaitu menjadikan isteri sendiri sebagai cagaran politik? 

Yang mendedahkan perkara tersebut pun bukan musuh politik PAS...tapi didedahkan sendiri oleh Dr Hasan Ali yang dulu pernah menjadi Pesuruhjaya PAS Selangor.




1 comment:

Anonymous said...

pd pndgn aku, bkn skdar hnya perlu wujud blogger. kita perlukn jugak pengkomen tegar pro krjaan di dalam mlysia kini n malaysia insider.. boleh diperhatikn, xsemua pmbaca baca entry pmbgkang tu..coz nothing. tapi mereka semua suka baca komen2 di bawah entry. yg menghentam kerajaan. drpd persembangan bawah itu yg dijadikn topik bualan.jadiif byk pengkomen tegar pro kerajaan di dlm 2 portal ni, aku rasa deorang leh bukak mata jugak. utk mhrap deorang baca blog krjaan adalah sgt mustahil.. ini pndangan aku