Tuesday, August 10, 2010

Punggung DAP Sudah Panas.


Ya! sudah panas walaupun tidak duduk atas api. Panas kerana tembelang busuk DAP dah hampir pecah. 

Masih ingat lagi bagaimana DAP pukul gendang satu negara mengatakan kematian Teoh Beng Hock sebagai angkara dan konspirasi SPRM?

Kononnya ketika sedang disoal siasat, simati telah dicampakkan keluar dari tingkat empat belas pejabat SPRM di Shah Alam. 

Bila gendang dipukul, PAS dan PKR selaku barua tegar DAP terus terkinja-kinja menari dan sama-sama menyalahkan SPRM dan kerajaan.

UMNO yang tak ada kena mengena dalam ini gambar pun turut diserang dengan teruk.

Khabarnya, semenjak daripada awal inkues lagi peguam kerajaan, Tan Hock Chuan, telah memiliki nota bunuh diri (suicide note) yang ditulis sendiri oleh simati dalam bahasa cina.

Nota bunuh diri ditemui ditinggalkan ditepi kerusi tempat simati berehat dan tidur selepas disoal siasat oleh SPRM. 

Turut ditemui bersama-sama nota tersebut adalah telefon bimbit simati. Peguam SPRM pun dah tahu berkenaan wujudnya nota bunuh diri tersebut. 

Dalam nota bunuh dirinya, Teoh Beng Hock telah menyatakan kepada seorang lelaki bernama Ean Yong bahawa dia telah mendedahkan segala-galanya kepada SPRM ketika disoal siasat. Dia juga turut menyatakan yang dia akan membunuh diri. 

Kewujudan nota tersebutlah yang menjadikan DAP panas buntut. Telunjuk yang selama ini lurus ditudingkan untuk menyalahkan pihak lain sudah berpusing menuding muka buruk sendiri.

Gobind Singh Deo yang bertindak sebagai peguam pemerhati mewakili keluarga mendiang khabarnya terus naik minyak apabila dapat tahu akan kewujdan nota bunuh diri tersebut.

Dia berkeras meminta agar nota tersebut tidak dikemukakan kepada mahkamah. 

Beliau kemudiannya meninggalkan kamar koroner dalam keadaan marah-marah. Seperti biasa yang dilakukan oleh puak-puak PR yang lain Gobind terus 'spin' isu dengan menuduh mahkamah menyalahgunakan kuasa.

Apa-apa pun, kita tunggu dan lihat apa kesudahan kes ini.

Dan tunggu juga apa pula kenyataan-kenyataan bodoh yang bakal dibuat oleh pemimpin PAS dan PKR untuk 'spin' berkaitan nota bunuh diri Teoh Beng Hock tersebut. Pasti akan ada yang cuba konar baring dijalan lurus. 

Tak tidur malam la pemimpin DAP nampaknya.

Muntut manyak panas ma!.....



3 comments:

keris taming sari said...

nota bunuh diri konon... pooraaahh... lu ckp pusing2 laa.. dah hujung cerita baru cakap ada nota kaa?? ini macam lakonan pun ada kaa?? kalu budak kecik ckp "main tipu" awl2 x nk ckp, dah last2 baru ckp... hahaha. sekarang zaman maju la brader. Rakyat dah x bodoh laa... hahaha.. mcm bdk2 punye taktik.

Anonymous said...

Punggung lu pun rasa panas ke? hahaha

PAS TOTOK said...

orang bodoh je sembah lilin..