Sunday, May 27, 2012

Adam Adli Disambut Gilang Gemilang Dan Penuh Warna Warni.



Siapa tak kenal Adam Adli yang diangkat dan dijulang sebagai ikon belia Pakatan Rakyat.

Siapa tak kenal Adam Adli yang bodohnya lebih banyak kalau mahu dibandingkan dengan bijak. 

Pakatan Rakyat mengiktiraf Adam Adli sebagai ikon belia mereka kerana yakin kononnya majoriti mahasiswa dan belia di negara ini menyokong perjuangan Adam Adli. 

Adam Adli dikatakan mempunyai ratusan ribu pengikut dan penyokong yang akan bila-bila masa sanggup keluar menggila dijalanan menentang kerajaan dengan hanya satu tiupan wisel dari beliau.

Itu sebabnya apa sahaja yang  Adam Adli buat...walaupun perkara yang buruk, PR akan sokong. Akan berderet pemimpin-pemimpin PR memberi pujian dan kata-kata semangat kepada beliau. Peruntukan akan diberi dan bantuan akan dicurahkan.

Tapi semalam, Pakatan Rakyat terkedu. Terkedu bercampur dengan rasa malu dan marah.

Baru mereka tahu betapa ruginya memelihara dan membelai seekor biawak hidup seperti Adam Adli.

Baru mereka tahu betapa ruginya membela insan tak berguna yag juga tiada masa depan itu.

Adam Adli yang selama ini mereka anggap sebagai ikon yang berjaya mencetuskan kebangkitan mahasiswa menentang kerajaan itu sebenarnya tidaklah sehebat dan se gah mana.

Horas! percaya...jika tidak kerana tindakan Adam Adli dan rakan-rakan mahasewelnya meyakinkan kepimpinan Pakatan Rakyat bahawa mereka boleh mengatasi perhimpunan belia di Putrajaya jika sesuatu yang sama dianjurkan oleh kerajaan negeri Selangor...mampus dua kali dan hidup semula pun kerajaan PR Selangor takkan menganjurkan Himpunan & Konvensyen Belia SelangorKu semalam.

Mereka tahu risikonya tinggi. Mereka tahu...jika tersilap rancang dan apa yang mereka anjurkan itu tidak mendapat sambutan, mereka akan malu semalu-malunya.

Tapi seperti mana yang Horas! katakan tadi...Adam Adli dan gang mahasewelnya berjaya meyakinkan kepimpinan PR Selangor.

Lalu kerajaan PR Selangor pun mengeluarkan peruntukan dan perbelanjaan yang banyak bagi menganjurkan sesuatu yang diharap dapat menyaingi himpunan belia di Putrajaya. 

Mereka berharap aura hebat Adam Adli dan gang mahasewelnya akan dapat menarik ratusan atau jutaan belia ke Shah Alam.

Dan hasilnya......





Kah kah kah kah kah kah...!!!

Kah kah kah kah kah kah...!!!

Rasanya sekarang ni kalau diberi peluang...mau pemimpin-pemimpin PR Selangor mencekik leher jinjang biawak tersebut....

Malu beb!



11 comments:

Anonymous said...

org buat pasal yakin ianya dapat sambutan. ko buat pasal ko ingat ko glamer. pi mampos la ko adam adli biawak hidup.

Anonymous said...

wakakakaakaka! padan muka.

Anonymous said...

Ini bukanbiawak tapi vavi !!!hehe

Anonymous said...

adam gila babi!

Anonymous said...

kawan aku yg menggila nyokong pak khatan rakyat ada singgah kat situ smlam. dia cakap lengang giler & bole kira brp org yg datang. aku ckp kat dia..tu tandanya pak khatan rakyat bakal bungkus dlm pru nanti.dia diam jer.

Jeffry said...

KEHKEHKEH CAM BUDAK TONGONG JEK SI ADAM TU..MLM TD BARU LEPAS KENE SODOK KER PER? >XD

Anonymous said...

Aura paler bana apa yg budak bengong tu ada??? Kalo ada pn mungkin aura buritnya yg berjaya membangkitkan berahi nuar brahim.

Anonymous said...

budak bengong yg xde masa depan dan otak singkat ni la yg dibangga-banggakan oleh PR....Wahai Nik Aziz,...malu la sikit....kalau anwar ibrahim dah xde kemaluan dah!

Anonymous said...

budak bengong yang x cukup akal dan xde masa depan ni la yang dibangga-banggakan oleh PR...Wahai Nik aziz, malulah sikit...kalau Anwar Ibrahim dah xde kemaluan dah!

Anonymous said...

Adam adli the stupid...geng bershit

Anonymous said...

biawak penjilat lubang jubo al juburi. wa jumpa lu wa pancung sama lu biawak neraka!