Tuesday, July 3, 2012

Khalid Ibrahim Bagi 'HINT' Mengapa Rafizi Lembu Perlu Lepaskan Jawatan Dalam Kerajaan Negeri.



Sebelum ini ada bisik-bisik yang mengatakan Rafizi Lembu ditekan untuk melepaskan jawatan sebagai CEO Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor kerana sikapnya yang berlebih-lebihan dalam isu PTPTN.

Khalid Ibrahim khabarnya amat-amat tidak bersetuju dengan ke'over'an Rafizi Lembu yang menjerit-jerit mahu kerajaan pusat memberi pendidikan percuma kepada pelajar-pelajar yang melanjutkan pelajaran di IPTA dinegara ini.

Ini kerana Khalid tahu yang dia sendiri juga tidak akan mampu melaksanakan apa yang dicanang Rafizi itu kepada pelajar-pelajar yang mendapat pendidikan di universiti yang dimiliki kerajaannya.

Dan yang paling penting...Khalid dapat membaca, jika tidak kena dengan caranya...senjata 'pendidikan percuma' yang digunakan oleh Rafizi Lembu untuk menyerang dan menikam BN serta UMNO itu boleh memakan diri. Termasuk dirinya sendiri.

Akhirnya apa yang merisaukan dan amat ditakuti oleh Khalid menjadi kenyataan.

Ramai pemimpin PR, termasuk Rafizi Lembu sendiri yang sebelum itu beriya-iya dengan formula matematiknya mengatakan kerajaan mampu memberikan pendidikan percuma menggelupur tak keruan bila PTPTN membekukan pinjaman pelajar-pelajar di UNISEL yang dimiliki oleh kerajaan negeri Selangor yang dipimpin Khalid.

Rafizi Lembu kantoi besar disitu kerana sebagai penasihat ekonomi disebuah negeri yang paling kaya selain mempunyai simpanan tunai yang besar, dia sendiri gagal untuk mencari jalan penyelesaian dan memberi pendidikan percuma kepada hanya 1000 orang pelajar di UNISEL.

Dan kebengangan Khalid bertambah meluap-luap kerana gara-gara kebodohan Rafizi Lembu itu, dia pula terpaksa menebalkan muka berkuntau dan bersilat sambil mengugut kerajaan pusat bahawa dia tidak akan teragak-agak untuk menjual aset-aset yang dimiliki oleh kerajaan negeri Selangor bagi menanggung kos pendidikan 1000 orang pelajar UNISEL itu sekiranya PTPTN terus membekukan permohonan pinjaman mereka.

Bagi Khalid, Rafizi Lembu harus bertanggungjawab dengan kebodohan melampau serta keterlanjurannya itu. Dan bagi Khalid juga...orang yang perasan terlebih cerdik seperti Rafizi Lembu yang dikhabarkan menggunakan lubang dubur (klik sini) untuk cepat naik dalam PKR itu perlu diajar.

Akhirnya, kerana tidak tahan dengan tekanan dari pihak-pihak tertentu...dengan berat hati terpaksalah Rafizi Lembu meletak jawatan lalu memberikan alasan mahu menumpukan kepada amal ibadah sempena bulan Ramadan yang bakal menjelma tidak lama lagi.

Itu hanya alasan bodoh yang sempat difikirkan oleh Rafizi Lembu setelah menerima tekanan untuk melepaskan jawatannya.

Mustahil benar bunyinya kalau Rafizi Lembu yang dikatakan dibayar sebanyak RM30 ribu sebulan itu senang-senang mahu melepaskan jawatannya kerana sepanjang yang kita tahu...pemimpin-pemimpin PR cukup suka dengan duit. Bukan sedikit penyelewengan melibatkan duit dikalangan pemimpin PR yang berjaya dikantoikan sebelum ini.














No comments: