Thursday, July 19, 2012

Polis Pukul Pekerja Hotel, Siapa Yang Salah?



Heboh benar puak pakatan haprak memainkan isu seorang anggota polis berpangkat inspektor memukul seorang pekerja hotel di Seremban baru-baru ini.

Dari pemimpinnya, sampailah kepencacai-pencacainya...mereka manipulasi isu tersebut secukup-cukupnya. Seolah-olah polis Malaysia ni lah yang paling jahat, paling buas dan paling ganas didunia.

Horas! bukanlah mahu membela anggota polis terbabit. Pada Horas! dia wajar menanggung kesan dan risiko akibat dari perbuatannya itu. Tapi membuat andaian dan tuduhan melulu sesedap rasa seperti yang dilakukan puak pakatan dan pencacai mereka juga adalah tidak adil.

Percayalah, anggota polis berkenaan tidak akan hilang kawalan emosi jika tidak diprovokasi secara melampau.

Ada sesiapa yang ambil tahu sudah berapa jam anggota polis berkenaan bertugas sebelum itu?
Ada sesiapa yang ambil tahu sudah berapa lama anggota polis berkenaan tidak dapat tidur kerana bebanan tugasnya?
Ada sesiapa yang ambil tahu sudah berapa lama anggota polis itu tidak mendapat rehat yang cukup dan meluangkan masa bersama keluarganya?

Horas! yakin pemimpin pakatan dan pencacai-pencacai mereka yang memanaskan isu tersebut tidak akan ambil tahu. Dan mereka langsung tak minat mahu tahu.

Rakan-rakan pembaca sekalian boleh lihat sendiri gaya lenggok tubuh pekerja yang dipukul itu. Nampak kurang ajar, loyar buruk dan merasa dirinya bagus-bagus. Dan lihat juga aksi pekerja terbabait yang tak sudah-sudah memprovokasi anggota polis tersebut.




Jika begitulah caranya...jangan kata anggota polis itu, Horas! sendiri pun silap-silap boleh menghadiahkan penyiku dayak kedahi pekerja hotel tersebut bila melihat aksinya yang loyar buruk dan bagus-bagus seperti itu...tambahan lagi apabila badan sudah penat, mengantuk dan tertekan akibat bebanan kerja.

Begitukah cara pekerja hotel berurusan atau menyelesaikan masalah yang timbul dengan pelanggan yang menginap dihotel tempat mereka bekerja. Dah lah pelanggan kena keluar duit..layanan pulak macam tahi, siapa tak angin?

Biasanya...yang berkelakuan kurang ajar, loyar buruk dan tak tahu hormat orang lain ini adalah pencacai-pencacai pakatan. Mereka memang diajar untuk kurang ajar...terutamanya pada anggota polis.


Anthony Loke pun bukan main cepat lagi memuat naik rakaman CCTV diatas kelaman facebooknya. Dia mahu membakar hati rakyat biar benci sebenci-bencinya kepada PDRM. Biasalah...itu memang sudah jadi perangai pemimpin pakatan.

Tapi percayalah...jika ada rakaman CCTV yang memaparkan pencacai pakatan membelasah anggota polis sampai menyembur darah sepertimana yang berlaku dalam perhimpuna BERSIH 3.0 tidak lama dulu...mampus hidup balik 2 kali pun Anthony Loke takkan masukkan dalam facebooknya.






8 comments:

Anonymous said...

jgn kata video bro, gambar perusuh bershit balun polis pun anthony loke celaka xkan berani letak.

Anonymous said...

Elok la , sepak saja mamat yang pakai cap tu, besar kepala. Ni jenis samseng betul ni. jenis melawan ni. Itu sebab aku cukup menyampah tengok orang pakai cap dalam pejabat. Slalu ada agenda dibelakang nya.

Anonymous said...

macam kenal la hotel ni..

Anonymous said...

JUMPAK CINA NI, MAU DI TETAK SAJA!!!

Anonymous said...

Sound mmg takde atau sengaja ditakdekan? Klu boleh dengar apa yg derang tengkarkan boleh la kita nilaikan siapa yg start dulu.

mansenoi said...

mn sound video ni .. stakat snyp je nk komen ap stakat tgk je

Anonymous said...

CCTV mane ade sound bro....

Horas! said...

Ada masanya, dari tingkah laku dan gerak tubuh kita dah boleh agak sikap sesorang, tak perlu suara.