Saturday, September 29, 2012

Aduhai Mahfuz Oiiii...HAHAHAHAHAHAHA!!!!



Setiap kali selesai saja pembentangan bajet...Horas! pasti tertunggu-tunggu ulasan dari Mahfuz.

Horas! amat-amat teruja dan keterujaan Horas! semakin menjadi-jadi sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

Bukan tak ada pemimpin PR yang memberi ulasan dan pandangan setiap kali selepas DS Najib membentangkan belanjawan...tapi ulasan dan komen mereka bosan dan sekadar mengulang skrip lama.

Komen Anwar Ibrahim....dialah yang bagusnya.
Komen Azmin Jamban...macam bagus-bagus
Komen Nik Aziz....ke laut.

Komen Hadi Awang?....lagi lah langsung tak ada kelas......

Tapi komen Mahfuz tulus ikhlas. 
Komen Mahfuz sentiasa segar.
Komen Mahfuz ada kelasnya yang tersendiri.
Mahfuz takkan recycle komen-komennya yang dah lepas.

Ni dia antara komen Mahfuz yang Horas! tunggu-tunggu dan dalam masa yang sama....untuk rakan-rakan pembaca sekalian hayati......
"Belanjawan tersebut adalah belanjawan selamat tinggal dari Najib sama ada sebagai Perdana Menteri atau Menteri Kewangan. Sama ada BN kalah atau menang dalam pilihan raya umum akan datang, inilah penggal terakhir bagi Najib dalam kabinet".

"Kalau dengan segala tipu dayanya BN menang sekalipun dalam pilihan raya akan datang, ia dijangka lebih tipis dari kemenangannya pada tahun 2008. Akibatnya, Najib akan dihambat seperti Umno hambat Pak Lah setelah beliau gagal mendapatkan majoriti dua pertiga untuk BN dalam pilihan raya 2008 lalu".
"belanjawan tersebut bagaikan wasiat Najib dalam pembahagian harta. Berbilion-bilion diwasiatkan untuk anak-anak kesayangan atau kroni-kroni Umno yang pakar membodek dan mengampu. Anak-anak yang tak mahu atau tak pandai membodek dan mengampu pula, dapatlah sagu hati RM1,000, RM250, RM200 atau RM7.80" 
Tumpuan belanjawan panik Najib itu adalah untuk menggula-gulakan rakyat supaya memberi peluang kepada Umno BN sekali lagi. Namun begitu masih terdapat unsur ketirisan dan hendak mengkayakan kroni"
"Belanjawan Najib tidak ada daya penarik. Orang Putih kata tak ada 'wow factor. 

Kita baca berita tentang belanjawan Perancis yang dipanggil 'combat budget' dengan memberikan tumpuan kepada pengurangan hutang negara serta kos pinjaman yang kian meningkat dan pengurangan defisit perbelanjaan awam" 
Komen mahfuz benar-benar mengambarkan apa yang ada dalam kepalanya.

Dalam erti kata lain....komen Mahfuz benar-benar menunjukkan betapa sebenarnya otak beliau hanya cerdik sedikit berbanding otak SEMUT dan itulah yang mengujakan Horas!.

Memang berbaloi menunggu komen Mahfuz kerana anda boleh berderai air mata kerana ketawa....kah! kah! kah! kah! kah! kah! kah!.....



5 comments:

Anonymous said...

org yg bodoh kalau komen akan tetap menampakkan kebodohannya..gi ngaji dulu la mafus!

Anonymous said...

KOMEN DARI SEORANG YB YANG BODOH DAN MEMALUKAN ORANG POKOK SENA. DIA TAK NAMPAK BAJET PELIWAT YANG TERANG-TERANG UNTUK KRONINYA DAN BERTENTANGAN DENGAN ISLAM SAMA SEKALI. NAK BUAT CAMNA KETUA DIA PUN PELIWAT DAN PELANGGAN PELACOR MAKA MACAM TULAH BAHASA PENGIKUTNYA.

Anonymous said...

Aku harap Najib 'launch' lah dengan si mahfuz ni mintak tunjuk ajar sikit dalam hal berkaitan dengan ekonomi, maklum lah dia mahfuz ni ibarat Albert Einstein dalam bab ekonomi.

tapi hanya waktu 'launch' je lah.

waktu breakfast ke supper ke semua tak boleh.

usin said...

aku nk komen sikit, tp org pokok sena jgn marah. mahfuz ni org pokok sena ke org yg duduk atas pokok sena? belum ckp nampak bodoh, bila dh cakap terus nampak bangangnya. serius aku ckp, aku memang tunggu ulasan dpd profesor serba tak tau (tp perasan tau) mahfuz bean pasal bajet kali ini. berbaloi tunggu. akhirnya terserlahlah kepakaran profesor ekonomi berkelulusan level 3 (srp). aku nasihatkan mahfuz ni turun dari pokok dan ngaji sikit supaya tak la nampak bangang sgt bila mengulas... kesian kekadang aku tengok mahfuz ni...

Othaman Ahmad said...

Bersama Mat Sabu, mereka berdua adalah cendikiawan-kebanggaan hamPAS yang bakal menggantikan Nik Aziz & Hadi Awang. Kelayakan paling tinggi mengalahkan Datuk Dr. Hassan Ali. Apa nak jadi, dah buta tuli ke yang mengundi mereka...????