Wednesday, September 19, 2012

Ngeh Terlalu Mulia Dan Istimewa Dimata PAS.

Beberapa hari yang lalu Horas! ada tolong mewar-warkan tentang himpunan munajat dan bantahan di seluruh negara yang dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS Malaysia berhubung penerbitan filem "Innocence of Muslims" yang menghina Rasulullah SAW. Klik disini.

Horas! amat menyokong tindakan yang diambil oleh Dewan Pemuda PAS Malaysia itu. Prinsip Horas! mudah. Mana-mana saudara seagama Horas! yang bangkit membela kesucian agama Islam serta mempertahankan junjungan kita Nabi Muhammad SAW daripada dihina dan diperlekeh perlu disokong.



Dalam masa yang sama Horas! juga sarankan agar mereka tidak bersikap double standard dan pilih kasih dalam menangani isu-isu berkaitan penghinaan keatas agama Islam dan Nabi Muhammad SAW.

Jangan apabila yang menghina itu tiada kepentingan politik PAS cepat-cepat bertindak menzahirkan kemarahan...tapi bila yang menghina dan memperlekeh itu teman rapat yang ada hubungan serta kepentingan politik...PAS setakat buat tak nampak dan cepat-cepat tolong coverkan.


Nah! masin mulut Horas!. Tak sampai pun seminggu, apa yang Horas! cakap dah jadi kenyataan. PAS langsung tak berbunyi dan tiada langsung tanda-tanda untuk melenting bila Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham dengan selamba menyatakan bahawa tindakan umat Islam dinegara ini yang bangkit menentang penghinaan pada Rasulullah SAW adalah membazir masa dan tenaga.

PAS dilihat seolah-olah langsung tidak tersentuh dan terkesan dengan kata-kata Ngeh itu. 

Tiada langsung kenyataan-kenyataan segera dari mana-mana pemimpin PAS yang meminta Ngeh menarik balik kata-katanya dengan segera. Memberi amaran kepada Ngeh jauh sekali lah.


Malah, tak sempat Ngeh membela dirinya sendiri atas kenyataan kurang ajarnya, Mahfuz dengan pantas dan tanpa bertangguh terus bangkit membela cina kutuk itu. UMNO lah yang menjadi punca Islam dan Rasulullah dihina dinegara ini kata Mahfuz.

Inilah realitinya sikap PAS. Apa sahaja yang mereka lakukan selalunya menjurus kepada keuntungan politik.

Untuk menunjukkan mereka adalah pembela agama sejati dimata umat Islam dinegara ini...cepat-cepat mereka bangkit menentang dan membantah apa yang dilakukan Nakoula Basseley Nakoula nunnnn di US. Kemarahan mereka tak dapat ditahan-tahan lagi. Kalau lah Nakoula ada dihadapan mereka...pasti dia akan mati serta merta mereka kerjakan.

Tapi bila Ngeh si cina kutuk dari Perak pula yang mengambil giliran untuk menghina agama Islam dan Rasulullah...sedikit pun PAS tak marah. Tiada langsung tanda-tanda Dewan Pemuda PAS akan mengadakan himpunan munajat dan bantahan di seluruh negara atas kebiadapan Ngeh. Malah Ngeh dibela bersungguh-sungguh.

Sayangnya, penyokong-penyokong PAS yang dungu masih tak mampu untuk melihat betapa dahsyatnya parti mereka melelong dan melacurkan agama untuk kepentingan politik demi memenuhi cita-cita ke Putrajaya.





5 comments:

Anonymous said...

org PAS mana ada teloq nak marahkan DAP..sbb teloq pemimpin PAS semuanya dah kena genggam ngan LKS dan anak dia LGE..cuba lah menyalak kalau berani...

Anonymous said...

tak menghairankan kalau ahlul bahalol PAS x buat apa apa dgn sikap kurang ajar cina DAPig ni, sebab mereka tu semua BAHALOL... ada otak letak kat lutut, lebih bawah dari telor yg tergantung tu.....

Anonymous said...

PAS sial celaka..disokongan cina DAP kafir harbi..bukannya nak bantah. BAlik2 umno jugak yang salah..bangsat Mahfuz Omar ni. Tuih muka kamu!

Anonymous said...

Ada pernah dengar kaldai marah kat tuan dia?

Anonymous said...

bagi Pas segala yg keluar dari mulut cina Dap adalah sebagai satu Patua yg mesti diangguk dan diikuti.. jika tidak tak cukup islam..

manusia2 kafir cina Dap ni bagi Pas dah sama taraf dgn ularmak2 Pas... segala kenyataan cina Dap tidak boleh dibantah..

sejak berpelukan sebantal.. cina Dap ni dah semakin kurang ajar dan semakin berani memperlekehkan islam sbb Pas lah yg jadi pengampu dan sanggup mempertahankan segala kata nista cina Dap pada agama islam sendiri..

dan yg sialnya Pas.. bagi Pas, cina Dap tak bersalah menghina islam tapi yg disalahkan umno.. haram jadah punya Pas.. nak tegur cina Dap takut. org lain plak disalahkan..