Thursday, January 5, 2012

Ikan Telan Orang? Hati-Hati Kaki Pancing.




Ada yang kata kononnya berlaku dikawasan takungan air seluas tasik di Guangdong dan ada yang kata terjadi dikawasan takungan air yang luas di Furong, Huadu China. 

Jangan ada kat Tasik Kenyir sudah....



8 comments:

Anonymous said...

Ngeri gua tengok bro. Tp klu ada kat Kenyir ok gak, pastikan lokasi ikan tu kat mane...pastu campakkan Nuar Brahim, biar ditelannye. Pasti Malaysia lebih aman makmur lepas tu...

Sudir said...

Bro anon, aku rasa ikan pun taknak telan si Nuar.. Manyak suweii woo kalau telan dia..

zahari1950 said...

Jika diperhatikan bintik-bintik di badan ikan tersebut, ikan ini adalah dari spesis Whale Shark. Ikan ini tidak makan orang atau hidupan laut bersaiz besar yang lain. Dia hanya makan plankton dan hidupan seni dalam laut iaitu dengan cara menyedut air laut yang mengandungi hidupan seni/planton dan menapisnya melalui insangnya.

Lihat video di youtube ini
http://www.youtube.com/watch?v=uQrBwN39LJI. Jadi berita ada mayat manusia dalam perut ikan ini tidak munasabah. Mungkin hanya untuk buat berita kejutan atau sensasi sahaja. Maafkan saya.

Anonymous said...

err itu Jerung Paus. Jerus Paus tak makan orang. Makan plankton je. Rasanya yang dalam bulatan tu bukan bahagian manusia tetapi organ dalaman ikan tu. Satu lagi ianya ikan air masin.

Anonymous said...

haah, tu whaleshark, ni makan benda kecik jer...

kalau anwar jangan bagi dekat whaleshark, di ni pemalu skit, ak terlawan anwar tu, kalau nak yang 'buku dengan ruas' kena bagi great white shark! baru dingap aje anwar tu, menyusahkan rakyat betol lah dia tu...

anwar, saiful tak kesah, yang penting dia dah tak berhutang kebenaran dah, dan saya pun sokong saiful... kalau ngko plak..... hmmmmmm

Anonymous said...

SETUJU.ELOK HUMBAN ANWAR KAT IKAN TU.

zana said...

ikan apakah itu serammmmnya :D

Anonymous said...

Hehehe,,tu limpa dia la...
Ikan ni di panggil Whale Shark, Jerung Cicak dan pelbagai nama lain.

Ikan ni lemah lembut...hanya makan plankton & shrimp