Wednesday, January 11, 2012

Si Haramjadah Ikon 1Malaysia Berkarya Lagi.



Dulu ada yang memuji dan mengatakan budak haramjadah ini amat kreatif.

Kononnya si haramjadah ini juga adalah seorang penyokong kuat 1Malaysia dan pandangannya berkaitan gagasan tersebut amat dialu-alukan.

Seorang menteri juga sempat meluangkan masa beramah mesra dengan si haramjadah ini...mungkin kerana menghargai bakat seninya yang tiada tolok bandingnya.

Nah! si haramjadah sudah pun menghasilkan karya terbarunya sempena Tahun Baru Cina yang bakal menjelang. 

Mari kita tonton mahakarya paling kreatif tersebut.


Kreatif dan amat hebat bukan?

Watak polis berbaju biru sentiasa terjelir lidahnya tak ubah seperti seekor anjing. Horas! berani katakan bahawa si haramjadah sebenarnya mahu menggambarkan polis adalah anjing kerajaan.

Polis trafik pula digambarkan sebagai sibuta yang tak dapat melihat. Mungkin si haramjadah mahu menyampaikan mesej bahawa polis trafik boleh buat-buat buta dengan kesalahan lalu lintas asalkan diberi wang.

Pasukan bolasepak negara pun tidak terlepas dari sentuhan mahakreatif si haramjadah. Bukankah dengan rokok dibibir itu maksudnya mahu menggambarkan pasukan bolasepak dinegara mempunyai tahap disiplin yang amat hampas sekali?

Watak yang berbaju coklat yang mulutnya seolah-olah terkunci itu Horas! kurang pasti mahu ditujukan kepada siapa dan apa maksudnya. Mungkin ada kalangan rakan-rakan pembaca yang boleh mentafsirkannya.

Yang paling utama...pada penilaian dan pandangan Horas!, si haramjadah sebenarnya mahu menggambarkan kepada kaumnya (kerana lagu yang disampaikan dalam bahasa Cina) bahawa keempat-empat watak yang terdapat dalam klip video tersebut adalah pemakan rasuah tegar.

Setuju?

Tapi tak banyak yang boleh kita lakukan kerana si haramjadah ini seolah-olah diberi lesen besar untuk menghina, mengaibkan serta mancarut-carutkan sesiapa sahaja.

Dia seolah-olah kebal dari tindakan undang-undang. Siapa yang memberi kekebalan tersebut? Tepuk dada tanya selera.




8 comments:

Anonymous said...

Horas!

jgn dilayan budak namaweebabeee ni. jika smua orng tak pedulikan dia, terutama melayu Islam, tentu dia takkan dapat pergi jauh...biar puak2 babi mcm dia & biaDAP layan dia... memang haramjadah besar namaweebabeeni. aku harap kalau dia ditimpa bala, eksiden ka, lemas ka, kena rompak ka, polis pakat tolong tolong tolong TENGOK SAJAAAAAA!!!

MEMANG SUWEY LAHANAT...

POLIS2 MELAYU ISLAM TOLONG HENTIKAN KEGIATAN RASUAH BAIK KECIL MAHUPUN BESAR UTK BUKTIKAN PADA BABEEE NI BAHAA KITA BENCI RASUAH!

Anonymous said...

Takde apa lah video ni. Tiada apa message pun. Hanya nampak lima cina bodoh melompat2 macam monyet. Video ni hanya menunjuk betapa bodohnya Cina, tu je. Dia hina tokong dia dan pakai seragam sami dia.
Dalam video ni hanya menyatakan Cina suka bagi rasuah, itu agaknya message tu.
Yang mamat belagak dtg lagak tu hanya wakil pemberi rasuah.
Kita semua dah tahu Cina suka rasuah, jadi tiada apa message baru pun. Biarlah dia orang melalak. Mereka hanya menunjuk culture dia orang yang suka rasuah. Ada viseo mcm ni hari Depavali, hari raya? takde kan...so get the message?

Anonymous said...

sepatutnya wujudkan kan jugak satu watak manusia bersinglet dn berseluar pendek, bermata sepet dgn hidung dn telinga babi. Makhluk tersebut boleh digambarkan sebagai pemberi rasuah tegar kalau berhajat atas apa2 perkara.

Anonymous said...

melayu sembang jer derass nak ludah la nak apa la tapi buatnya tak ada jugak mana pesilat-pesilat melayu semua sekor anak haram nie pun tak berani nak sentuh pi laaa mamapoih woiiiiiiiiiiiii

Anonymous said...

sembang tak jatuh muka macam pala butuh

Anonymous said...

muka namebabee mcm pantat ayam jek

Horas! Hulu Langat said...

Ada juga benarnya pandangan dari Anon 7:16 dan Anon 7:17, tapi kadang-kadang sakit hati juga dengan karenah budak Cina kurang ajar sorang ni.

Komen Anon 8:51 pun ada benarnya, mana pergi Melayu yang hebat-hebat berkokok kononnya sanggup mati mempertahankan agama & bangsa tu. Mengapa tak dijentik sikit budak Cina kuran ajar ni.

Untuk komen yang lagi 2 tu, Horas! no komen...hahahahhaha.

Anonymous said...

betul gak kata si anon 7;17,7:17,7:18
mmg betul masalah besar bkaitan si babi dan kaumnya serta penyokognya.. masalah yg lagi besar sebenarnya pemimpin2 kita sendiri yg blh buat selamba mcm babi tu tak bersalah apatah lg tindakan keras..YDPA,BENDERA,AGAMA ISLAM,CARUT PD PENGETUA PEREMPUAN MELAYU,HINA MELAYU DLL..itu semua beri kesan yg besar..sendiri blh fikir le kalu pemimpin2 besar melayu tiada tindakan dan blh buat selamba jeee,mcm mana dgn rakyat biasa..dlm kebingungan..kalu kat luar negara,mcm indon rasenye lame dh babi tu kena tembak..
hairan gak dgn pemimpin2 nih..klu pasal undi,mrk sendiri tau puak2 ni kirim salam le nk undi k'jaan..klu takut org melayu sendiri tak sokong tindakan pd cina nih,itu lg silap sbb org melayu dh tentu akan lbh sokong k'jaan krn ini berkaitan agama islam dan bangsa melayu..pedulikanlah dgn (SEBILANGAN)org pas totok bodo yg mana pe saje tindakan k'jaan adalah salah..tapi rm500 dan rm100 yg mane
yg layak tu sebat gak..
kalu takut negara huru hara,risiko tu terpaksa ditanggung memandangkan kpd keadaan yg sudah terlalu melampau..