Wednesday, May 16, 2012

Nik Aziz Terpaksa Jilat Semula Kahak Hijau Pekatnya.


Inilah namanya putaran dunia.

Dulu Nik Aziz cukup angkuh dan sombong. Sekitar tahun 2008, apabila UMNO mengajak PAS duduk berbincang dari hati ke hati demi kebaikan agama Islam dan demi kesejahteraan umat Melayu di negara ini, Nik Aziz langsung tak mahu layan.

Nik Aziz dengan sinis menuduh UMNO sudah terdesak mahu mencari 'talian hayat' bersama PAS. Hasrat murni UMNO diperlekeh oleh Nik Aziz.

Tan Sri Harussani dihina secukup-cukupnya. Ustaz Nasharudin Mat Isa dan Datuk Hasan Ali pula diperlekeh dan dituduh sebagai agen UMNO...hanya semata-mata kerana mereka berusaha untuk merealisasikan muzakarah diantara UMNO dan PAS.

Besar sungguh kesalahan yang telah mereka lakukan pada pandangan mata Nik Aziz.

Tak cukup dengan itu, Ustaz Nasharudin yang diiktiraf sebagai salah seorang ulamak didalam PAS dimalukan apabila satu percaturan busuk diatur bagi memastikan beliau tersungkur dikaki Mat Sabu yang pernah ditangkap berkhalwat dengan isteri orang dalam pertandingan merebut kerusi Timbalan Presiden parti.

Hari ini tonasi Nik Aziz sudah berubah. 

Entah mengapa, secara tiba-tiba pula dia bersetuju untuk bermuzakarah dengan UMNO walaupun masih sempat membelit dengan membuat kenyataan mengelirukan kononnya UMNOlah yang tidak berminat dengan usaha bermuzakarah itu.


Apa pun Horas! harap Nik Aziz benar-benar ikhlas kali ini.

Bermuzakaralah dengan UMNO demi kebaikan agama serta bangsa dan bukan kerana mengharapkan apa-apa 'talian hayat' dari UMNO setelah sedar diri dikeldai dan dipergunakan sewenang-wenangya oleh DAP dan PKR selama ini.

dan....

Bermuzakarahlah dengan UMNO demi kebaikan agama serta bangsa dan bukan kerana mengharapkan apa-apa 'talian hayat' dari UMNO setelah sedar bahawasanya semakin ramai umat Islam dinegara ini menolak PAS.





9 comments:

Anonymous said...

Boleh blaaaaaaa la nAJIS. Biar pengundi2 tegar PAS dikelate tu beralih arah kepada BN dalam PRU13 nanti. Takpayah nak bermuzakarah muzakarah. Semalam cakap lain, hari ni cakap lain, besok cakap lain, itu tandanye orang dah NYANYOOOOK.

Pelabur Bijak said...

Aku pun dah tak pasti apa tahap MB Kelantan nie.

Hidup UMNO-BN !!!

Pelabur Bijak

whizs said...

Alhamdulillah.... inilah yang sepatutnya dilakukan.... bersatu atas nama MELAYU MUSLIM... terdapat titik persamaan bagi PAS dan Umno... Insya Allah...

manBonda said...

Tua kutuk dan Tua nyanyuk..

Anonymous said...

Alhamdulillah.. Bagus la mcm tu.. Semoga kedua2 parti dpt berbincang dgn baik dan dpt bersatu demi agama, bangsa dan negara kita..

Anonymous said...

pok nik kena mintak maaf dulu dengan orang yang dia buat salah...lepas tu baru laa ikhlas nak muzakarah ker nak bergabung ke atau nak pencen terus dari politik.....tak gitu Pok Nike???

Anonymous said...

tapi aku x setuju kalau pas dan umno nak bergabung.. aku lebih suka kalau pas duduk dibawah bendera dia sendiri tanpa perlu bergabung dgn mana2 parti termasuk umno.. sbbnya kalau berlaku sesuatu terhadap umno kita masih ada pas.. dan pas bebas mencalonkan seberapa ramai calonya untuk bertanding.. mcm yang kita tahu setiap kali pilihanraya akan berlaku perebutan kerusi dalam BN.. jadi calon untuk umno kurang kerana nak mengagihkan kerusi.. kecuali berlaku satu perkara yang tak disangka2 barulah pas dan umno bergabung bagi menguatkan suara umat islam dan bangsa melayu...

Anonymous said...

Butohlah N.Ajis ...

Bertaubatlah dulu ...

Lepas tu minta maaf dan tarik balik fatwa kata orang UMNO kafir ...

Lepas tu pergi mamposlah. Hj. Hadi pun sama juga.

Cakap belit2.

Perpaduan bangsa Melayu dah nak hancur baru nak berdamai.

Butohlah ...

Anonymous said...

Aku setuju dgn cadangan yg sungguh bernas ni....Sekurang-kurang kita ada peluang utk meramai kn ahli parlimen melayu muslim semasa sidang parlimen nanti.