Thursday, July 19, 2012

Ronnie Liu Melatah Bila Periuk Nasi DAP Disentuh.



Marah dan melompat-lompat Ronnie Liu apabila Datuk Warno Dogol (BN–Sabak Bernam) mengajukan soalan berhubung kelulusan lesen rumah urut, pusat spa serta hiburan, beberapa hari lalu.
Melatah-latah Ronnie Liu ketika cuba spin semasa menjawab soalan tersebut. Lain yang Datuk Warno soal...lain yang Ronnie jawab.

Datuk Warno tanya tentang kelulusan lesen rumah urut, pusat spa dan hiburan, tapi Ronnie konar baring dan tak semena-mena cabar pulak BN tarik lesen rumah urut diseluruh negara.

Kata Ronnie, mengapa nak kecoh-kecoh dan sibuk-sibuk mahu ambil tahu pasal rumah urut di Selangor sedangkan di Johor Bahru sendiri ada lebih 70 rumah urut.

Hello Ronnie! mengapa melatah macam beruk kena belacan? Orang cerita pasal Selangor, yang kau melelong sampai ke Johor mengapa?

Memang ada rumah urut berlesen di JB, tapi jumlahnya setakat itu sajalah. Itu pun terpaksa diadakan bagi memenuhi keperluan bukan Islam, sama macam apa yang didedahkan oleh Anwar Ibrahim bahawa Nik Aziz luluskan berpuluh lesen arak di Serambi Mekah bagi memenuhi hak dan kehendak bukan muslim.




Sepatutnya Ronnie Liu jawab sahaja soalan yang diajukan itu kerana rakyat di Selangor dah mula pening dan risau dengan kewujudan rumah urut yang jumlahnya dah beribu-ribu (ada yang mengatakan berjumlah hampir 5000) dinegeri tersebut dan bukannya setakat 70 macam di JB.

Dan yang kelakarnya, ketika melatah dengan soalan Datuk Warno itu, Ronnie masih sempat coverlinekan hotel-hotel bajet yang diketahui banyak terlibat dengan aktiviti pelacuran di Selangor.

Kata Ronnie, hotel bajet merupakan tempat pelancongan kerana tidak semua orang mampu tinggal di hotel lima bintang.

Kita tak payah pelik bila Ronnie Liu pertahankan hotel-hotel bajet yang menyediakan khidmat pelacuran ini kerana itu memang pendiriannya sejak dahulu. Kalau tak, takkan lah dia sampai mengamuk dan menghalang bila sebuah hotel bajet yang menyediakan pelacur diserbu dulu.



Sungguh celaka perangai pemimpin DAP ini. Tapi aneh, penganut PAS tanpa segan silu masih sanggup menjilat tapak kakinya.




1 comment:

Anonymous said...

kimak la lu roni!