Monday, September 12, 2011

Kasihan Si Suami, Isteri Cantik Cari Kepuasan Diluar.

“Suami wajib menceraikan isteri jika betul isterinya sudah tidak dapat diselamatkan (daripada melakukan dosa), apatah lagi nusyuz,” kata Pensyarah Undang-Undang Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Madya Datin Dr Noor Aziah Mohd Noor.
Beliau berkata, Islam menyebut isteri yang menggauli lelaki bukan suaminya adalah haram dan hukumnya berdosa besar, malah suami yang mengetahui kegiatan isteri itu wajib menceraikannya jika sudah tidak dapat diperbetulkan.

“Islam adalah agama syumul yang membenarkan perceraian berlaku walaupun Allah tidak menyukainya. Hukum cerai pun ada yang wajib, makruh dan haram tetapi dalam kes ini wajib kepada suami jika isterinya tak mahu bertaubat.
Itu ulasan Dr. Noor Aziah mengenai kisah beberapa isteri cantik yang mencari kebahagian diluar dengan lelaki bujang mahupun lelaki yang sudah berkeluarga sebagai tempat memuaskan nafsu.

Tapi pada juak-juak PAS yang jadi wakil rakyat lain pulak halnya. 

Walaupun si isteri taat, tak menduakan mereka, tak membuat apa-apa kesalahan, nusyuz dan sebagainya, tapi tetap boleh jatuh talak 3 pada si isteri kalau mereka cuba bertindak meninggalkan parti.

Itulah cara gila juak-juak PAS yang mengaku kononnya parti mereka bergerak dan berjuang diatas landasan Islam. Untuk mengikat wakil-wakil rakyat atau pemimpin parti mereka daripada bertindak meninggalkan parti, isteri dijadikan barang cagaran.

Berlandaskan Islam apa kebendanya begitu? Khaikkkkk ptuihhhhh!!!...



No comments: