Tuesday, September 20, 2011

Rumah Mat Sabu Dilempar Bom Petrol.

 
Kediaman Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu, di Seksyen 19 di Shah Alam dipercayai dilempar bom petrol tengah malam tadi sehingga menyebabkan sebahagian pagarnya terbakar. 
Anak perempuannya Nurul Huda berkata, dalam kejadian kira-kira 12.30 tengah malam, beliau mendapati bahagian pagar depan dan lantai rumahnya terbakar, selepas dimaklumkan jiran. 
"Saya tak nampak api. Waktu saya keluar rumah (api) sudah tiada. Cuma ada bau minyak dan gas," katanya yang berseorangan di rumah ketika itu. Ibunya ketika itu berada di kampung halamannya di Perlis manakala Mohamad pula dipercayai mempunyai program di Pulau Pinang pada masa itu. 
Nurul Huda, 27, berkata, jiran-jiran memaklumkannya melibat dua lelaki berada sekitar kawasan kediaman mereka sebelum mendapati api menyambar pagar rumah Mohamad. Api itu juga dipadam terlebih dahulu oleh jirannya sebelum memaklumkan kepadanya kejadian itu, kata peguam muda itu.
Menceritakan kembali detik-detik semalam, Nurul Huda berkata, sejurus lepas kejadian, beliau terus menelefon pihak polis bagi memaklumkan perkara itu. 
"Polis datang kira-kira pukul 1 pagi. Saya buat laporan polis di situ juga. Salinan repot saya ambil pagi tadi," katanya ketika dihubungiMalaysiakini hari ini. 
Ditanya sama ada beliau merasa takut selepas kejadian yang pertama kali menimpanya itu, Nurul Huda berkata tidak kerana sudah merasa ada sesuatu yang tidak kena dalam masa terdekat. 
"Saya sudah rasa lain macam dalam dua, tiga hari sejak lampu jalan depan rumah saya tidak menyala. Jadi, saya sudah ambil langkah berjaga-jaga," katanya. 
Pada 8 September lalu, Mohamad mendakwa menerima SMS ugutan daripada daripada individu tidak dikenali yan mengancam mahu menyimbah asid terhadap isteri dan anak perempuannya.

Beliau menyifatkannya sebagai ancaman berat yang diterimanya berpunca daripada laporan Utusan Malaysia pada 27 Ogos berkaitan Mat Indera, tragedi Bukit Kepong dan sejarah kemerdekaan yang didakwa memfitnahnya. (malaysiakini)
Seperti biasa pencacai-pencacai PAS pasti akan melalak dan menuduh itu perbuatan UMNO.

Maka berbakul-bakullah maki hamun dan fitnah yang akan mereka lemparkan kepada UMNO. 

Tapi jangan tak tahu, PAS biasa buat perangai sebotaj diri sendiri apabila sudah terdesak. Tujuannya untuk memburukkan pihak yang menjadi musuh politik mereka dimata rakyat. 

Klik disini untuk membaca bagaimana PAS mensebotaj diri mereka sendiri ketika PRK Merlimau, Melaka.

Ada sesiapa yang bersimpati dengan apa yang menimpa rumah Timbalan Presiden PAS yang bermulut celupar  itu?

Kalau ada, bolehlah pakat bergilir-gilir berkawal didepan rumah beliau nanti.



2 comments:

Wak Long Man said...

Cara sial Mat Sabu semua dah tahu .. jika ada isu yg terperangkap dgn ucapan sendiri ... dia kata fitnah dan akhirnya dapat ugutan SMS.. Kemudian salahkan utusan malaysia dn UMNO... Memang sial dan celaka Mat Sabu ni...

Anonymous said...

Mad Sabu duduk di Seksyen 19 bukan baik dengan jiran-jiran berhampiran. Rumah Md Sabu tak jauh dari kuil Hindu yang jadi masalah besar penduduk Islam sekitar. Md Sabu tak ambil peduli pun masalah jiran yang terpaksa tinggal berhampiran kuil. Bila penduduk Seksyen 23 bantah kuil itu di pindahkan ke Seksyen 23 buat demo bawa kepala lembu, pemimpin PAS tuduh UMNO jadi dalangnya. Mereka simpati Hindu kuil yang ganggu penduduk Islam. Md Sabu dan Khalid Samad sama celupar suka maki hamun dalam ceramah. Asyik nak salahkan UMNO walaupun kesilapan pemimpin PR sendiri. DAP yang anti Islam mereka sokong pula.