Tuesday, January 10, 2012

Alahai Malunya! Sertai Tilawah Al-Quran Haram, Menyanyi Melalak Ditengah Jalan Halal.



Horas! sekadar mampu mengelengkan kepala bila melihat gelagat muslimah-muslimah PAS dalam video diatas. Rasa geli hati dan mahu ketawa pun ada.

Bayangkan, dulu PAS juga yang kata suara wanita itu adalah aurat...sampai ketahap wanita tidak dibenarkan menyertai tilawah Al-Quran.

Tapi lihatlah sekarang...semenjak bersekedudukan dengan DAP dan PKR, menyanyi tergedik-gedik meraban tengah jalan pun PAS dah halalkan.

Horas! malas nak komen panjang-panjang pasal video diatas. Rakan-rakan pembaca sekalian boleh baca kenyataan Nik Aziz yang Horas! tempelkan dibawah dan buatlah penilaian sendiri.

KELANTAN TETAP LARANG QARIAH SETAI TILAWAH
Written by Muhammad Yusri Amin

Menteri Besar Kelantan berkata, tindakan dilakukan sebahagian wanita Islam yang ghairah bernyanyi di depan khalayak ramai tanpa memikirkan masalah aurat dari segi pemakaian dan suara cukup dibimbangi
“Apakah orang Melayu khususnya golongan wanita boleh hidup dengan hanya bernyanyi semata-mata. Kita bimbang kecederongan itu merebak memandangkan tiada usaha kita untuk menyekatnya. 
"Di Kelantan sejak 1990 lagi kita mengekang gejala tersebut di mana wanita dewasa tidak dibenarkan mempersembahkan nyanyian di depan khalayak ramai," katanya ketika menerima kunjungan Pegawai Unit Dakwah Halaqat di pejabatnya, baru-baru ini. Rombongan itu diketuai Ketua Unit Dakwah Halaqat Ngeri, Ustaz Abdullah Abdul Razak.
Tuan Guru Nik Abdul Aziz juga berkata, kerajaan negeri juga mengambil keputusan tidak membenarkan wanita menyertai tilawah al-Quran yang diadakan setiap tahun. 
Katanya, usaha tersebut dilakukan bagi menjaga aurat wanita dari segi suara. 
Beliau juga berkata, walau pun ada pendapat mengatakan suara wanita itu khilaf pada pendapat sesetengah ulama, namun kita memilih mazhab yang berpendapat suara wanita itu aurat. 
Hujah itu disokong Ustaz Abdullah dengan merujuk Imam Shafei pada risalahnya, 'Hukum Nyanyian' yang menyatakan pemilik jariah apabila berkumpul mendengar nyanyiannya, maka dialah orang yang bodoh dan tertolak syahadahnya. - mj 
sumber : http://khalifah04.harakahdaily.net
PAS memang kluk klek...Anwar Ibrahim punya pasal, semua jadi halal.



10 comments:

Anonymous said...

Astaghfirullahaladzim.. YA ALLAH..YA KAREM..
berhijab tetapi sgt buruk akhlak!!

hanya Allah Ta'ala sahaja mampu membalas semua ini.. kerosakan demi kerosakan melibatkan kemuliaan Islam berterusan oleh puak2 PAS laknatullah ini..

Anonymous said...

pada demo 901 bebaskan anwar itu kita telah melihat dimana wajah dan bagaimana teruknya orang melayu islam kini , sebut BANGSA MELAYU !

MELAYU SAMA MELAYU HAMPIR BERBUNUHAN , MELAYU SAMA MELAYU SALING HINA MENGHINA , DISORAK OLEH INDIA DAN CINA ..MAJORITINYA MELAYU!

yang diketawakan melayu , yang hancur melayu , yang malunya islam , yang hina dan terhina itu melayu , yang dimalukan dan termalu agama islam , yang pakai kopiah ya allah ..melalak mcm orang gila , yang bertudung berperangai mcm orang kerasukan setan !

siapakah mereka ?

para penyokong PAS dan PKR ! ada segelintir orang UMNO ,

maka , selamat tinggal melayu , semoga kehancuran akan menimpa bangsa melayu , akan terhina sehingga kiamat !

Anonymous said...

muslimah yg amat2 dibanggakan oleh Pas...

mereka bertudung labuh dan kononnya lebih islamik dari org lain tp perangai macam org mabuk... terjerit2 memaki hamun tengah2 org ramai

memalukan wanita lebih2 lagi maruah wanita islam...punah bai...

hilang hormat aku dgn muslimah Pas ni...luaran nampak baik, tp perangai mcm betina mabuk

hati2 bila berjumpa wanita yg bertudung labuh ni....
luar memang cantik islamik tp perangai sebenar hancurr.. bai.. contoh mcm diatas...

Anonymous said...

Jijiknya aku tgk perempuan mcm tu yg menyokong org tua yg main pelacur cina doll tu...perempuan mcm nie x de kepala otak ke??? kaum sejenis dia jadi mangsa rakus anwar....ewakkkkkk pakai je tudung labuh tapi mcm pelacur jgk

Anonymous said...

Sangat memalukan, takut den nak buat menantu...

Anonymous said...

woi pencacai umngok! puteri ngan wanita umngok tu baik sangat ke? dah ler aurat x tutup, pakaian lak separuh bogel

Anonymous said...

aku ingat pelacur mana td yg berdemo nak hak utk seks bebas tp bila dua kali tengok ehh.. bertudung plak...tp kenapa perangai dan mulut mcm sial... wanita islam yg bertudung labuh dan kononnya islamik tak akan buat mcm tu....

bila difikirkan balik ini mesti wanita Pas... jadi aku pun tak heran laa... sbb dalam Pas ni lelaki ke perempuan ke memaki...menghina dah jadi amalan puak2 Pas ni...

maruah islam semakin rosak dibuatnya oleh puak2 Pas ni..

Anonymous said...

kalau kau kata wanita umno tu terok jadi Pas kena tunjukan wanita mereka tu yg terbaik....

tp hampehhh mcm haram jadah dah mcm perempuan mabuk...

ini ke muslimah Pas yg kononnya islamik yg nak dibanggakan tu...kahakk ptuihhh...

lepas ni jgn nak kata wanita yg lain tu tak baik sbb tak bertudung...

wanita Pas yg islamik dan bertudung labuh lagi rosak akhlak dan mencemarkan imej wanita islam...

bertudung labuh tp perangai mcm syaitan betina yg sedang mabuk todi

Anonymous said...

Sebelum ni aku ada baca pasal penyanyi (Yuna) di blog mana tak pasti dengan tajuk Berpakaian Tapi Telanjang..

Jika dibandingkan dengan clip muslimat PAS di atas apa bezanya? Walaupun mereka itu hanya segelintir tetapi menjadi rujukan dan gambaran muslimat yang lain. Bukan sahaja yang menyertai PAS, tapi semua yang bertudung... padahhhh..

Apa demi untuk mencapai matlamat menghuni Putrajaya hal sedemikian diharuskan? Maka itulah tidaklah aku pelik bilamana terdapat penyokong PAS kata kes nuar tu kes, suka sama suka.... mereka seperti tak sedar atau menurun (disampok setan).

Clip ini sangat berkesan untuk diketengahkan sebagai antara peluru jahanamkan PR dalam PRU13 nanti.

Sedihhhhhh... inilah impak awal peralihan matlamat dan hala tuju PAS yang dikesan. Kembalilah kepada asal perjuangmu wahai PAS walaupun tak menguntungkan dalam sistem demokrasi + masyarakat majmuk.

PAS Nampak Lebih buruk dan keji dimata umat... Kita tunggu lepas PRU13 menyatakannya (Nak sangat kuasa memerintah) yang dikejar tak dapat, yang dikendong/junjung berkecai.

Pengundi atas pagar

Anonymous said...

Bila kes keburukan moral elizebeth wong didedahkan...muslimah pas cukup sedih & menangis tersedu2. Bila sang peliwat tegar dibebaskan oleh mahkamah kerana masalah teknikal...muslimah pas bersorak riang. Apa rumusan yang boleh dibuat dari 2 perkara tersebut? Kalau ditanya pada saya..saya akan jawab muslimah Pas suka dan sanggup untuk membela perkara2 yang mungkar demi politik. Sungguh memalukan.