Sunday, January 1, 2012

Lakonan Tak Menjadi Di UPSI.



Pelakon baru yang jika diasuh dan diasah bakatnya amat berpotensi untuk menggantikan Suhardi Mat Isa yang pernah memberi lakonan berkesan 'menemui ajal' dalam BERSHIT 2.0 yang lalu.

Didalam gambar diatas, Pengerusi BEBAS, Safwan Anang sedang dirawat dan dilaporkan berada didalam keadaan koma (antara hidup dan mati) dan tidak mampu bernafas sendiri akibat patah tulang rusuk.

Tapi oleh kerana dia seorang anak muda yang kuat dan gagah...walaupun berada didalam keadaan koma dan tidak mampu bernafas, tiada sebarang alat bantuan pernafasan yang diperlukan...kah!...kah!...kah!...kah!...



Yang berbalut kepala dengan kesan luka yang dijahit ini lain pulak ceritanya. Terkena kaca klinik UPSI yang mereka sendiri pecahkan...tapi buat cerita kononnya dipukul FRU dengan belantan.

Kalau nak tipu pun agak-agak la. Kalau kena pukul dengan belantan kat atas batang hidung tu dah tentu ada tanda lebam bro! Ni tidak...yang ada hanya kesan luka. Cuba rakan-rakan pembaca sekalian tengok betul-betul gambar tu...ada kesan lebam tak? 

Dari keseluruhan 5 bintang, Horas! bagi 1 bintang untuk mutu lakonan yang budak-budak hingusan ini buat. Pakatan Haprak perlu asah lagi bakat lakonan mereka dan Suhardi Mat Isa mungkin boleh membantu dengan mencurahkan ilmu lakonan yang dia ada.

Kah!...kah!...kah!...kah!...kah!....

Horas! : Ngai punya budak-budak. Mak ayah suruh pergi belajar cari ilmu...lain pulak kerja yang dibuatnya. Apa-apa pun, berani buat...beranilah tanggung. Negara dah elok-elok aman damai nak dihuru harakan.




1 comment:

nonbal said...

YANG KEPALA BERBALUT TU, SETAN BARU BALIK DEMONSTRATION!!
KALAU DAH SETAN TU, SETAN JUGAK, MUKA PUN TAK DAK NUR ORANG-2 MUKMIN.
MENTERI PELAJARAN DAH UMUMKAN UNTUK AMBIL TINDAKAN TEGAS DAN DRASTIK KEATAS SETAN2 NI. SYABAS DATUK KHALID, KITA MEMANG TAHU KETEGASAN BELIAU (DLM ISU MARA DULU). TERUSKAN TINDAKAN, JGN BAGI MUKA KPD PENGKHIANAT YANG TAK TAHU DIUNTUNG NI. RASANYA SI SAFWAN ANANG NI ANAK PENDATANG KOT, BAPAK DIA KP 71 MACAM SAIFUDIN DAN BADRUL AMIN.