Sunday, January 8, 2012

Terkini! Akhirnya PAS Pecat Dr Hasan Ali



Apa yang dijangka bakal terjadi dah pun terjadi. Hari ini dengan rasminya Dr Hasan Ali dipecat dari PAS.

Nampaknya PAS masih boleh bertahan jika Dr Hasan Ali sekadar mengkritik parti sendiri. Tapi bila Dr Hasan Ali berani pula mengkritik Anwar Ibrahim @ Imam Al-Mahdi dan agenda 901nya...PAS jadi panas punggung. 

Tanpa bertangguh...kepimpinan PAS Pusat terus menyingkirkan Dr Hasan Ali

Terbukti kini PKR memang mempunyai pengaruh yang kuat keatas PAS. PKR boleh menentukan siapa pemimpin PAS yang patut dan perlu dipecat atau disingkirkan.
KUALA LUMPUR, 8 Jan: PAS Pusat dalam mesyuarat yang diadakan pada hari ini, PAS Pusat telah membuat keputusan berdasarkan Fasal 82(9) iaitu memecat keahlian YB Dato’ Dr Hasan Mohd Ali sebagai ahli PAS berkuatkuasa serta merta.

KENYATAAN MEDIA PAS

Setelah mempertimbangkan segala pandangan yang diberikan oleh ahli-ahli jawatankuasa PAS Pusat dalam mesyuarat yang diadakan pada hari ini, PAS Pusat telah membuat keputusan berdasarkan Fasal 82(9) iaitu memecat keahlian YB Dato’ Dr Hasan Mohd Ali sebagai ahli PAS berkuatkuasa serta merta.

Keputusan ini dibuat berdasarkan kepada tindakan-tindakan YB Dato’ Hasan Ali yang menyalahi dan merugikan kepentingan Parti sebagaimana yang diperuntukkan dalam Perlembagaan PAS. Sumber: Harakahdaily

4 comments:

Anonymous said...

PAS sudah jadi anjing kepada PKR,bila pkr suruh pecat terus dipecat hassan ali..Mana suara ulama2 PAS yang berani menegakkan kebenaran semua jadi pak turut anwar jer skrg. Pas ckp umno tidak ada kebebasan bersuara tetapi bila Hassan ali lantang mengkritik parti dan pakatan terus melenting,mana demkorasi dalam pas dan pakatan...mmg pemimpin mereka tidak boleh ditegur bila tegur padahal terjadi sama seperti hassan ali..PAS itu parti bukan islam sepenuhnya

Anonymous said...

'Tahniah & syabas' kepada PAS kerana cepat ambil tindakan menyingkirkan Dato' Hassan Ali sebagai ahli PAS seperti yang diarahkan oleh azmin ali.
Nampaknya PAS sekarang ni pelik sangat pendekatannya, orang yang bela Islam dipecat dan orang2 yang merosakkan Islam ditatang dan orang yang melakukan zina dan liwat disanjung. Tunggulah hukuman rakyat kepada PAS dan geng2 kafir mereka dalam PRU13, insyaAllah.

Anonymous said...

SIAA YG MENADI ANJING KPD SIAPA???
ANDA???

Anonymous said...

SIAPA YG MENJADI ANJING KPD SIAPA?? ANDA???