Wednesday, March 16, 2011

Tahniah pada PAS dan PKR! Penjualan Arak Semakin Meriah Di Selangor.

Dulu kita dah dikejutkan dengan dasar KERAjaan negeri Selangor yang membenarkan arak dijual dikawasan majoriti penduduknya beraga Islam. PAS dan PKR langsung tidak mengendah dan mengambil apa-apa tindakan walaupun menerima pelbagai bantahan dari rakyat yang beragama Islam terutamanya orang Melayu.

Kerana ingin menjaga hati ditambah pula dengan rasa takut kepada pemimpin-pemimpin DAP, penyokong dan pemimpin dari kedua-dua parti mangkuk hayun tersebut hanya mampu berdiam diri dan buat pekak badak...khhakkk ptuihhhhh!

Maka semakin beraja dimata dan bersultan dihati lah DAP apabila melihat PAS dan PKR langsung tak berani membantah. DAP tahu PAS dan PKR hanya layak menjadi keldai tunggangan mereka. Patuh lagi mengikut kata. Sekor berwarna hijau yang ada polker dot berwarna putih macam panau dibadannya.

Oh ya! dan seekor lagi badannya berbelang-belang dengan warna biru, merah dan putih dari kepala hingga keekor.

Kini Selangor terus maju setapak lagi dalam hal-hal yang berkaitan dengan arak. Disekitar Puchong dan Cyberjaya, arak semakin mudah untuk diperolehi dengan harga yang murah. Tak perlu ada lesen, tak perlu premis dan tak perlu segala-galanya kerana sipenjual dah semakin berani memesarkannya terus kepada pengguna.

Caranya ialah dengan menyelitkan 'flyers' yang tertera pelbagai jenis dan jenama arak untuk dijual dicelah penggilap cermin kereta orang ramai yang meletakkan kenderaan disekitar dua kawasan tersebut. Sasaran sipenjual bukan sahaja untuk mereka yang bukan Islam, tetapi termasuklah sekali yang beragama Islam.


Bayangkan apa yang akan terjadi jika ada kalangan remaja Melayu yang terjumpa 'flyers' tersebut. Tidak mustahil atas rasa dan perasaan ingin mencuba, remaja-remaja tersebut pakat-pakat kongsi duit 4-5 orang untuk membeli dan meminumnya sampai mabuk jalan terhuyung hayang. Jika itu berlaku siapa yang harus dipersalahkan?

Nampaknya, semenjak KERAjaan Pakatan Rakyat @ Pakatan Haramjadah memerintah negeri Selangor, sentiasa ada usaha berterusan untuk merosak dan menjahanamkan umat Islam. Tak cukup dengan rumah urut yang beribu-ribu jumlahnya, pub-pub, pusat hiburan, spa dan sebagainya, kini arak pulak semakin murah dan semakin mudah untuk diperolehi.

Nak harap PKR prihatin atas semua masalah yang dihadapi oleh umat Islam di Selangor ni..kirim salam saja lah. Parti Kencing Rakyat tu memang tak guna satu sen pun dan hanya sibuk menguruskan hal liwat pemimpin agung mereka sambil mencuri pasir jika ada peluang.

Nak harap pada PAS pun tak guna. Takkan Parti Angguk Saja yang amat setia lagi takut kepada DAP tu berani bersuara. Kena sergah dengan DAP boleh menyebabkan mereka tercirit dalam spender. Mustahil mereka berani berguling-guling didepan kereta Ronnie Liu.

Jadi sekarang ni, pandai-pandailah umat Islam di Selangor jaga diri sendiri dan keluarga masing-masing. Segala macam jenis maksiat semakin mudah diperolehi. Kalau nak harap kerajaan yang ada sekarang ni benteras benda-benda tu semua..lupakan saja lah.

Ibu bapa yang ada anak-anak tengah diperingkat usia remaja tu, pantau-pantaulah mereka. Takut nanti ada yang senyap-senyap pakat minum arak dengan kawan-kawan. Maklum lah...arak dah melambak-lambak di Selangor. Harganya pulak murah-murah belaka.

Penyokong-penyokong Pakatan Rakyat @ Pakatan Haramjadah ada apa-apa komen?


No comments: