Friday, May 10, 2013

Senangnya Hidup Mereka, Dah Buat Taik...Minta Maaf, Habis Cerita




Malaysians abroad claim no disrespect to flag or country

KUALA LUMPUR: A group of Malaysian students abroad who were photographed with an upside-down Jalur Gemilang have apologised for their behaviour. 
They claimed they did it not out of disrespect for the nation or because they did not love the country's flag but only to express their dissatisfaction of the just-concluded general election that they alleged was carried out in an undemocratic way.

They said this in a joint-statement, published by Sin Chew Dailyyesterday. 
“We do not go against our country or do not love our country. (We) also do not have any other agenda. 
“Even though we are living abroad, we always care about situation in our country. (We) need a democratic and clean country which has a better future,” they said. 
They hoped that Malaysians would “understand their feeling”. 
Their act of holding the flag upside-down and showing lewd gestures had been criticised as “rude and arrogant” as well as an attempt to provoke anger among Malaysians. 
The photograph showing the group spread via Facebook since Tuesday and had sparked anger from various parties. 
Meanwhile, the Federation of Alumni Associations of Taiwan Universities Malaysia president Lee Ser Chong said that the federation did not agree with the move by the students as their act showed disrespect to the country. 
“Maybe the students are too young. They did not know that their move was disrespectful to the country,” he said. 
Lee said the federation hoped that students abroad could understand the real meaning behind the Jalur Gemilang and not simply show disrespect to the country's national flag. - thestar.
Untung jadi anak cina di Malaysia ni.

Hina lah apa kau nak hina...kutuk lah apa kau nak kutuk. Pada mereka semuanya boleh diselesaikan dengan hanya meminta maaf.

Kalau lah yang buat perangai kurang ajar lagi dajal dalam gambar diatas pelajar-pelajar Melayu yang belajar di ukm, um, uitm atau lain-lain universiti dalam negara, aku rasa dah lama orang-orang yang berkenaan yang ditangannya ada kuasa terlompat-lompat marah. Ia akan jadi isu maha besar lagi serius. Kena gantung 2-3 semester dalam tangan.

Kepada orang-orang yang ditangan kamu ada kuasa untuk mengambil tindakan terhadap anak-anak cina dalam gambar diatas...tolong lah bertegas dan ambil tindakan.

Anak-anak cina kurang ajar ini perlu diajar untuk bertanggungjawab atas tindakan melampau mereka itu.

Azan yang menyeru kami menunaikan solat pernah dihina...
Lagu negara kami yang setiap kali ianya berkumandang kami tegak berdiri memberi penghormatan pernah dihina....
Malah kami sendiri pernah dihina sebagai manusia tak bertamadun yang hanya layak tinggal dihutan...

Banyak lagi penghinaan yang kami terima tapi semuanya dipandang sebelah mata dan dianggap selesai dengan hanya satu permohonan maaf. Malah yang lebih mendukacitakan...yang menghina itu diiktiraf pula sebagai kreatif...

Wahai orang-orang yang ditangan kamu ada kuasa untuk mengambil tindakan...tolong lah.

Janganlah sekadar beretorik dengan ayat-ayat basi 'sarang tebuan jangan dijolok'..'jangan cuba bermain api' dan entah apa bagai lagi. Kami dah bosan dan muak mendengarnya kerana kami tahu kebanyakannya hanya dilafazkan bagi menunjukkan kononnya anda lah pembela bangsa Melayu sejati

Kami orang melayu yang keturunan terdahulu kami pernah berjuang menggadai nyawa demi menjaga dan mempertahankan Tanah Melayu tercinta ini dah tak berdaya lagi menerima dan menahan penghinaan sebegini.



11 comments:

cahaya pelangi said...

musibahlah anak2 cina ni... amin3

Anonymous said...

"Ehhh... rrrr eee sorry aaaa... I tak sengaja ter'fuc*' u lah. sorry aaa... sorry. Ta da niat maaa... "

Anonymous said...

DAP BANGKAI

Anonymous said...

Apa kata bagi anak2 CINA yang tak kenang budi ni.. kerakyatan mereka ditarik dan hanya boleh diberikan permenant resident sahaja mcm Inodn n Bangla kat sini. So, derang boleh lagi dok kt sini ngan mak bapak dia.. tapi tak boleh mengundi... Tolonglah.. Sakit hati dengan tindakan derang yang tak mengenang budi ni.

Anonymous said...

BIASA LE BANGSA KURANG AJAR MEMANG MACAM TU....KERAJAAN KENA BERTINDAK TEGAS KEPADA MEREKA-MEREKA YANG KURANG AJAR TIDAK MENGHORMATI NEGARA.

Anonymous said...

kerajaan pun satu hal. melayu adalah majoriti tapi bila puak binatang ni buat hal, tetiba semua pemimpin mcm BAPUK !!! nampak sangat tak tau nak buat apa !!!

Anonymous said...

sesungguhnya aku kecewa dengan dasar berlembut yg di amalkan kerajaan sejak Tun M turun takhta.....inilah jadinya.....
mereka minta maaf sebab cuak juga kalau balik Malaysia nanti akan di sambut dgn parang panjang di KLIA....lagi pun muka mereka dapat di lihat dgn jelas...senang di kenal pasti...tu pasal cepat cepat cover line....tetapi dlm hati tetap busuk, sebusuk bangkai BABI...

Anonymous said...

cuba kalau anak melayu buat macam ni dari menteri low class sampai yang berclass class buat komen!

sick of this government already!!!!!!!
esp the PM WHO LOVE TO SUCK THE CHINESE PEOPLE ASS HOLE

Anonymous said...

Saya setuju dengan pendapat bahawa Pihak Berkuasa MESTI mengambil tindakan bukan setakat bercakap.Bercakap siapa pun boleh.Orang yang duduk di kedai kopi boleh bercakap dari pagi sampai malam.Menteri yang bertanggungjawab mesti memberi PENGAJARAN kepada kelompok yang tidak menghormati negara sendiri.Adakah mereka masih terlalu muda?

Anonymous said...

elok print aje gambar diaorang then tampal kat tempat ramai orang, ala stail macam along biasa buat...

hani said...

biarkan depa ni mampus tertimbus kena gempa bumi kat taiwan...

walaupun depa buat taik kat luar malaysia, depa lupa kalau tuhan tu nak bayar cash, negara luar yang depa sanjung tu silap-silap bila-bila masa kena gempa bumi...