Friday, February 18, 2011

Kes Kugan, Teoh Beng Hock Dan Sa'aid Dipolitikkan.

Anda tahu siapa individu-individu diatas?Anda tahu apa persamaan ketiga-tiga mereka? Adakah anda tahu apa yang mereka lakukan? Berikut adalah beberapa persamaan diantara mereka. Mengikut undang-undang, ketiga-tiganya adalah orang yang melakukan jenayah.

Cuma latar dan kategori jenayah yang dilakukan sahaja yang berlainan antara satu sama lain. Kugan terlibat dengan jenayah curi kereta. Teoh Beng Hock pula terlibat dengan jenayah kolar putih. Manakala Sa'aid pula dikatakan terlibat dengan jenayah penyeludupan yang berleluasa di Kelantan.

Jenayah tidak kira siapa latar pelakunya, tidak kira kecil atau besar tetap dikatakan jenayah. Perlu didakwa dan dihukum mengikut peruntukan undang-undang yang sedia ada.

Tapi dalam kes diatas, ketiga-tiganya tidak sempat dibawa kemuka pengadilan atau didakwa dimahkamah kerana telah meninggal dunia, dan itu juga adalah satu persamaan.

Kugan dikatakan telah didera oleh anggota polis sehingga mati. Teoh Beng Hock dikatakan mati kerana dihumban oleh anggota SPRM dari tingkat 14 Plaza Masalam. Manakala Sa'aid pula kononnya mati kerana telah dibelasah oleh anggota Unit Pencegahan Penyeludupan (UPP).

Ktiga-tiganya dikatakan mati akibat tindakan melulu dan tidak berperikemanusiaan oleh pasukan yang terlibat dalam tugas-tugas menguatkuasakan undang-undang dinegara ini. Bukankah itu juga satu persamaan?

Persamaan yang terakhir pula adalah apabila kes mereka telah dimanipulasi secukup-cukuonya oleh Pakatan Rakyat dengan harapan ianya dapat menimbulkan rasa benci dan marah rakyat kepada kerajaan.

Jenayah yang dilakukan langsung tidak disentuh oleh PKR, DAP mahupun PAS. Sebaliknya mereka terpekik terlolong menuduh kerajaan adalah zalim.


Apabila keadaan berlaku sebaliknya, tatkala anggota keselamatan cedera parah atau maut ditangan penjenayah, mereka sedikit pun tidak berbunyi. Tiada langsung jerit pekik mereka mengutuk si penjenayah dan membela pasukan keselamatan.

Fungsi dan jasa budi pasukan keselamatan mereka nafikan. Kecuali dalam hal-hal yang memihak dan memberi keuntungan kepada mereka.


Jelas, dalam ketiga-tiga kes tersebut, Pakatan Rakyat terutamanya parti rasis DAP telah mengambil kesempatan dengan menangguk di air yang keruh. Mereka kelirukan rakyat dengan fakta-fakta ciptaan mereka sendiri. Mereka sentiasa berusaha untuk meniup api kebencian rakyat kepada kerajaan.

Harapan dan matlamat utama mereka hanya satu, dengan menyemai kebencian dan kemarahan dikalangan rakyat, kerajaan BN yang diterajui oleh UMNO dapat ditumbangkan didalam pilihanraya nanti.

Betapa kotor dan busuknya taktik mereka. Mereka sanggup bermati-matian membela sipelaku jenayah semata-mata untuk kuasa politik. Segala cara yang jijik dan hina dihalalkan asalkan matlamat mereka tercapai.

Bayangkan jika kita atau ahli keluarga kita sendiri yang menjadi mangsa jenayah Kugan atau penipuan Teoh Beng Hock. Apabila kereta yang dibeli dan wang yang disimpan hasil penat lelah dan titik peluh bekerja lenyap begitu sahaja. Atau apabila ada ahli keluaga kita yang menjadi mangsa ancaman dan ugutan sipenyeludup.

Adakah kita akan berdiam diri dan mahu pula sipelakunya dibela habis-habisan?

Oleh itu, fikirlah sedalam-dalamnya sebelum anda ingin menyokong atau memberikan undi anda kepada Pakatan Rakyat.



17 comments:

Anonymous said...

HANG BODOH.... XKENA KT FAMILY HANG XPA LA...

Anonymous said...

Kalau tak nak jadi lagu tu. Jangan biarkan sorang pn family kita jadi penjenayah :)

Bengong la hang ni....!

Anonymous said...

Bak kata orang Jawa anybody is innocent unless proven guilty. Selagi belum terbukti dan disahkan seseorang itu penjenayah jangan memandai buat hukum....

Anonymous said...

bangang punya artikel

Anonymous said...

nak tipu org2 felda boleh laa. dorang tu pemalas nk cari maklumat. hari2 kna suap mklumat utusan n berita tv3.
klu nk tau cerita lanjut pi la jumpa family kugan, beng hock, aminurrasyid n sa`aid.
kita x prnah pertikaikan tntang pengorbanan anggota polis yg jujur n berintegriti. tp kita pertikaikan tindakan samseng anggota yg bertindak hingga mengorbankan nyawa tak kira lah penjenayah ke hapa. apa hak dorang nk belasah smpai mati. bersalah blom tau lg. dan yg paling kita pertikaikan media krajaan boleh bsungguh sgt membela polis ni dgn langsung mengetepikan pandangan dari keluarga si mati dan org ramai. org tu dah lunyai tiba2 je kata mulut mangsa berbuih dgn sendirinya. mangkuk punya laporan.
nmpak sgtlah persekongkolan media kerajaan, polis n kerajaan umno dlm hal ni. masing2 nk bela pdrm. masing2 nk bela pdrm wlupon tindakan dah mlampau.
...maklumlah.. kat dun05 Tenang undi pos BN dpt 97%

Anonymous said...

hang punya Blog nie sesuai untuk mengampukan pemerintahan UMNO. Hang, mestilah orang UMNO ~ yang mengamalkan politik wang(ayat sopan, poltik wang tu RASUAH !!!) ..

Tulis blog tanpa usul periksa, membQBi buta ..

Anonymous said...

penjenayah tetap penjenayah walau macam mana sekalipun PR bela....

Anonymous said...

hehe .... yang mati matilah, yang hidup ni teruskan perjuangan, gunakan ilmu untuk berpesan-pesan kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran. apa guna ilmu yang ada kalau sekadar menyuluh aib org tanpa melihat aib sendiri. yang jahat jadikan sempadan yang baik jadikan tauladan. ..

abbas azmi said...

Kpd pemunya blog ni saya nasihatkan agar jadi manusia yg gunakan akal yg Allah bagi..selesailah dahulu masalah bahagian hulu langat yg mejiritinys bykan nak perjuangkan rakyat tapi untuk poket sendiri..saya sebagai ahli umno hulu lngat sendiri mencabar pimpinan hulu langat utk mrngafajan debat antara umno dan pas..kalau anak jantanlah..umno pengkhianat bangsa, agama dan negara..

Anonymous said...

prjuangkn poket sndiri? cam sorang bekas calon pas tu ke? ala...yg xlama lps PRU12 trus pakai merz tu..kehkehkeh

Anonymous said...

pas yg bnyk jd penghianat..hak bangsa campak ketepi..agama dilacur..ada hati pulak nk tadbir negara..pirahhhh! Bila dh terdesak bangsa sendiri xsokong baru menggelabah nk ckp pasal perjuangan bangsa. Ajak debat konon...n.ajis kena cabar debat dgn ust nd nor deris pn dh mencicit lari terberak dlm spender. Klu dh tok guru gundu tu sendiri takut...ni kan pulak la stakat level pencacai...

mileypublicgold1985 said...

Penulis Blog ini saya tahu kau umno
kat mana punya lubang burit cawangan
saya hanya ada satu 3 kata kalo hang orang umno "KOTEH HANG TAK POTONG'

nak ISA sama i okey no problem

Daniel Loh Kuo Liang, 016-4711502
850214-07-5317 b-34 Taman Free School
10460 Pulau Pinang.

Anonymous said...

Bodo punya olang. Lu punya komen selupa taik wooo

Anonymous said...

Kalau penjenayah tak salah jangan lah pula ambil kesempatan hentam pulis. Pulis tahu segalanya yang susahnya nak bagi hakim dan orang di mahkamah tu percaya je.

Anonymous said...

blogger papa gomo mana videi terbaru aljubu..sontot di thailand...lama tunggu ni...puak pakatan ni bila meka kena ragut aja..cepat sungguh minta polis ambil tindakan tegas..baru kena ragut aja.. jika isteri dia tau anak pempuan dia di liwat atau di rogol ramai..entah apa meka desak...tahniah sambol era Tun M benda kurang ajar ni x pernah pun berlaku sejak 2003 segalanya bermula...

Anonymous said...

ala kita simpan pempuan.. bini dapat tahu adakah kita mengaku...jwpnya TAK.. inikan punya penjenayah.. meka punya pengalaman dan network meka bagus..byk hak meka...mcm kes liwat nak buktikan kena liwaty segalanyanya kena kita buktikan yg peliwat akan spin spin agar kes buang...itu aja...

Anonymous said...

kalau bini kau di liwat..depan kau kau nak diam aja ke? Mangkok. Sebab Penjenayah tu belum di Buktyikan Bersalah. Sebab Mahkamah aja yg berkuasa menentu siapa yg bersalah..Kau x ada hak...Jika kau belasah dia dia mengaku kau akan kena jugak so...undang2 ni untuk orang yang tak berduit... yg kaya undang2 ni hal kecil aja..sebab tu kau tengok byk kes penjenayah miskin x ada se ekor lawyer yg sanggup bela...sebab ni money BUT jika dia ada kepentingan Politik atau bol;eh di Politikkan semua sanggup membela....ya allah apa nak jadi dgn Malaysia kini ...Pak lah kenapa kau x sedar semua ni.. Kau diberi amanah..tp apa kau buat...dulu semuanya kau tau tp sebenarnya kau x tau apa papa...Najib lak kena cuci najis kau tinggal tu..