Saturday, February 12, 2011

Hari Valentine: Tahniah Untuk JAKIM dan Takziah Untuk PAS.



Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) baru-baru ni melancarkan melancarkan kempen 'Awasi Jerat Hari Valentine' yang bakal disambut setiap 14 Febuari.

Tujuannya adalah untuk memberi ingatan kepada umat Islam, terutamanya para remaja agar tidak meraikan hari yang kononnya khas diraikan untuk kekasih tu.

Kepada yang tak berapa nak tau, JAKIM adalah hasil daripada penyusunan semula Bahagian Hal Ehwal Islam (BAHEIS).

Mesyuarat Jemaah Menteri pada Oktober 1996 telah bersetuju dengan perakuan supaya BAHEIS, yang duduk dibawah Jabatan Perdana Menteri dinaikkan taraf menjadi sebuah Jabatan berkuatkuasa 1 Januari 1997. Dari situ la lahirnya JAKIM.

Senang cakap, wujudnya JAKIM adalah hasil usaha kerajaan yang diterajui UMNO. UMNO mahu melihat hal-ehwal dan keperluan berkaitan umat Islam di negara ini dapat diuruskan dengan lebih baik, efisen dan cekap. Tambahan pula Islam adalah agama rasmi negara.

Usaha JAKIM yang diterajui oleh pemimpin UMNO melancarkan kempen itu harus dipuji. Ini membuktikan bahawa UMNO sentiasa peka dalam membenteras perkara-perkaral yang boleh merosak, mencemar dan melemahkan agama Islam. 

Bila tengok UMNO, melalui JAKIM bersungguh-sungguh melancarkan kempen tersebut, PAS jadi panas punggung. Dengan tergesa-gesa PAS melalui Dewan Pemudanya pun melancarkan kempen yang sama. PAS tiru kempen tersebut bulat-bulat.

Tapi kasihan. Belum apa-apa, usaha Dewan Pemuda PAS tu serta-merta dibantah keras oleh rakan kesayangan mereka dari DAP. Ketua Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hasan at-Tantawi dibelasah teruk oleh Ketua Pemuda DAP, Anthony Loke.


Apa kata Anthony?:
"DAP sama sekali tidak bersetuju dengan pendekatan yang diambil Nasrudin untuk melakukan “pemeriksaan tidak bermoral” terhadap pasangan pada sambutan Hari Kekasih. Ia melampaui kuasa ahli Pemuda PAS untuk melakukan penguatkuasaan sedemikian dan kempen itu tidak pernah dibincangkan dengan Angkatan Muda Keadilan (AMK) dan Pemuda DAP".

Kah!..kah!...Kah! Nampak sangat Pemuda DAP lagi 'power' dari Pemuda PAS. Pemuda PAS jangan nak pandai-pandai buat apa-apa yang Pemuda DAP tak setuju. Walaupun apa yang nak dibuat oleh Pemuda PAS tu adalah demi menjaga kesucian agama Islam yang langsung tak ada kena mengena dengan DAP.

Selama ni bukan main lagi cakap DAP dah makin faham Islam...DAP dah makin faham Islam. UMNO yang tolak Islam. Faham apanya kalau macam tu? Faham taik kucing!!? Ambik kau sebijik PAS.

Yang paling kelakarnya, bukan setakat Pemuda DAP saja yang tak setuju, pemimpin PAS sendiri pun ada jugak yang tak setuju. Siapa lagi kalau bukan Khalid Samad. Kata Khalid:
"Nasrudin tidak mempunyai kuasa untuk bercakap bagi pihak penguatkuasa kerajaan negeri jika undang-undang Islam dilaksanakan jabatan agama. Beliau (Nasrudin) tidak mewakili kerajaan. Jabatan agama negeri sentiasa membendung aktiviti-aktiviti tidak bermoral bukan sahaja pada Hari Kekasih".
Sekarang dah terbukti, UMNO la yang boleh diharap untuk menjaga dan mendaulatkan agama Islam di negara ni. 

Nak harapkan PAS? Kirim salam...nak menjahanamkan Islam boleh la. Kena sergah dengan DAP dah teketar-ketar kepala lutut. Pigiii dahhhh!

Horas!: Kita tunggu dan lihat tahun depan. Tidak mustahil kerana takutkan DAP dan hormatkan Khalid Samad...PAS akan cari jalan untuk menghalalkan umat Islam menyambut Hari Valentine.








3 comments:

Anonymous said...

Cerita Valentine dah lama berakar umbi sajak aku kat U dulu pun dah ada. Siapa pun tak peduli. Masa tu ramai orang Melayu sambut tanpa sapa-sapa tegur.

Hari ini ramai pihak yang berani buka mulut dari yang ada kuasa hingga mereka yang tiada kuasa. Namun tindakkan sebahagian kita yang memperlekeh usaha menghentikan aktiviti ini adalah amat dikesalkan.

Usaha kita memperlekeh ini akan memberi kekuatan kepada musuh untuk terus memusuhi Islam. Adakah ini tujuan dan matlamat UMB? Ini secara tidak langsung UMB memberi sokongan moral terhadap mereka yang memusuhi Islam dan jahil tentang Islam seperti DAP.

Adakah politik itu lebih utama dari Islam? Ataupun UMB tiada siapa yang boleh dijadikan pakar rujuk hingga gagal membezakan perjuangan yang menguntungkan Islam dan yang merugikan Islam.

Jangan sampai UMNO dikata bodoh dan jahil tentang agama. Kita boleh bantah dan bangkang namun akhirnya Islam sepatutnya menjadi keutamaan. Pemimpin datang dan pergi begitu juga politik. Hosni mubarak juga tumbang. Bila kita mati nanti kita tidak ditanya parti kita tatapi ditanya aqidah kita. Pada masa itu apa kita nak jawab. Kalau UMB tak kisah masuk neraka hantamlah tulislah ikut tekak.

Din Puduraya said...

apa bangang anonymous ni.. toklangat ni mane ade bagi sokongan moral kat DAP.. Pemuda PAS yang bangang dok usung bendera DAP tiap2 pilihanraya.. Bangang la Pemuda PAS. Itulah bila diajak untuk perpaduan taknak.. ambik la ubat..

Anonymous said...

Dia bkn bangang, kurang pahan jer kot :)