Sunday, October 2, 2011

Isu Namawee: Luahan Rasa Pemimpin UMNO Akar Umbi. Bagaimana Pula Dengan Kita Semua?


Hebat! Tulisan dibanner Namawee benar-benar 'melambangkan' 
ciri-ciri 1Malaysia yang dilaungkan kerajaan.

Sokongan dan pujian kepada si PENGKHIANAT NEGARA, Namawee, adalah satu bentuk penghinaan kepada Maruah & Kedaulatan Negara, khususnya kpd Anak Bangsa Melayu Islam Malaysia. 

Kepimpinan Tertinggi Melayu tidak seharusnya sanggup menggadai apa saja demi untuk meraih sokongan kaum Cina yang belum pasti akan mengundi BN pada PRU13. 

Kepimpinan Melayu juga tidak seharusnya memperlekeh dan mengambil ringan sokongan anak bangsa sendiri. Melayu juga perlu perhatian, perlu pengiktirafan & perlu merasa dihargai atas sokongan yang diberikan selama berpuluh tahun. 

Sokongan, pujian, keistimewaan yang telah diberikan kepada Namawee adalah satu tindakan "menikam dari belakang" terhadap kesetiaan Melayu kepada Kerajaan Barisan Nasional. Kepimpinan Melayu harus kembali kepada asas perjuangan, mempertahan serta memartabatkan Agama dan Bangsa. 

Ingatlah, kalau bukan kerana sokongan anak bangsa, kepimpinan Melayu TAK MUNGKIN berada di mana mereka berada sekarang. 

Ayuh anak bangsa, ayuh BANGUN!!!. Kita nyatakan bantahan, KITA TUNTUT KEPIMPINAN MELAYU LEBIH MENGHORMATI, LEBIH MENGHARGAI SOKONGAN, KESETIAAN & PENGORBANAN ANAK BANGSA MELAYU DALAM PERJUANGAN UNTUK MEMASTIKAN BARISAN NASIONAL TETAP MERAJUI KERAJAAN & TANAH INI TETAP MILIk MELAYU ISLAM. 

Terima Kasih.

Fuad Abd Rahman
Setiausaha UMNO Bahagian Hulu Langat
Selangor Darul Ehsan.


Horas!: Satu persoalan mudah yang Horas! ingin tanyakan kepada rakan-rakan pembaca sekalian disini. Katakan sorang belia Melayu melakukan perkara yang sama seperti mana dilakukan Namawee. Sibelia Melayu tadi menghina serta memperlekeh kaum Cina, adakah MCA, Gerakan mahupun DAP akan membela, mengangkat dan menjadikannya idola belia seperti yang dilakukan segelintir pemimpin UMNO kepada Namawee? Atau mereka akan menjerit-jerit meminta belia tadi dikenakan tindakan yang keras?



19 comments:

Anonymous said...

tahniah sdr fuad.....anda seorang pemimpin yg berani,tak takut hilang jawatan atau pun yg makan atas tapak pemimpin lain ataupun tokey tokey cina.melayu mesti ada pemimpin pemimpin sebegini.bukn pak turut,takut hilang jawatan ataupun jenis nak isi tempolok sendiri perjuangan untuk bangsa dan agama dilupakan

Anonymous said...

yang pastinya selepas ini saya tak akan menggundi pemimpin melayu yang tidak menghormati orang-orang melayu sendiri

Anonymous said...

Kepada pemimpin atasan UMNO. Jangan nafikan suara akar umbi. Kami bukan seperti pengikut PAS yang akan menurut apa sahaja kata pemimpin mereka sehingga mengangguk-angguk setuju walaupun pada tahap agama Islam diperlekeh & dilacurkan demi politik.

Jangan sampai undi yang dikejar tak dapat dan undi yang dikendong selama ini habis jatuh bertaburan.

Anonymous said...

Bukan senang nak jadi pemimpin... fikir2 kan lah....

Anonymous said...

Siapa nak sokong Haram Jadah ni jadi tokoh Patriotik negara, serupa jadi 2 X Haram Jadah!!!.. orang yang meyokong haram jadah ni boleh dilebelkan dah diperingkat paling BODOH, BANGANG dan bengap lagi teruk dari kes kena Nasik Kangkang!!!.. harap orang lain terutama Melayu jangan jadi Bangang pulak pergi menyokong si Haram Jadah bangsa Cauvinis dan Rasis ni jadi Idola plak

Anonymous said...

Cari lah pengganti najib. Najib and pak lah tak ada beza nya. Dua kali lima. Najib lupa sejarah. Perlu di sekolah kan. Ayuh , orang melayu , tunjuk kekuatan kamu di PRU 13 nanti.

Anonymous said...

Kalau nak faham ciri-ciri 1Malaysia, tanya namawee. Kalau nak patriotik, ikut cara namawee. Namawee adalah contoh terbaik, kesetiaan melayu selama ini apalah sangat berbanding namawee pengkianat tahap boleh buang negeri ni. Mungkin 1/1000 saja dari 'harga' namawee. Sungguh kecil hati dibuatnya....

hisham said...

pemimpin melayu yang masih tidak percaya kepada bangsanya sendiri.
apakah najib jadi perdana menteri hasil dari sokongan bangsa kominis ini.kalau melayu tak undi najib dulu tak akan dia berada di tempatnya sekarang.
penyakit kronik dalam u,mno ialah amai pemimpinya jadi biawak yang merosakan parti.
pesanan kepada najib dan penjilat buntot najib
ingatlah bukan semua yg najib buat itu baik untuk bangsa melayu.
aku sayang UMNO tapi belum tentu aku sayang pemimpinya.
jika UMNO terkubor aku tetap mengenang jasa UMNO kepaa bangsa melayu.tapi jika mana2 pemimpin umno termasuk najib yg jadi pembelot bangsa mati,aku akan kencing atas kubor mereka.
wahai najib dan lain2 yang mengaku pemimpin UMNO..cukuplah...jangan terlebih memberi muka pada bangsa yg tak tahu berterima kasih..
bukan bangsa kominis ini yang akan mengusung jenazah anda kekubor nanti.
jangan sampai melayu sendiri menghukum anda semua.
aku ingatkan najib ni cerdik,rupana ada banyak bodohnya.
jasa UMNO tetap ku kenang...tetapi pemimpin yang jual bangsa akan kena terajang.
aku tau..kalau melayu kutuk pemimpin melayu akan dituduh kurang ajar..tapi kalu bangsa pendatang kutuk pemimpin melayu mereka kata itu hak bersuara.

marah aku baru 20peratus...masih bolih bertahan.
lepas ni mungkin menteri antik akan kesan IP adress aku.
bisalah...melayu semua salah..

anon2 tak main lah..

hisham ss6 klana jaya

Din Sepang said...

Kera dhutan disusukan, anak drumah mati tak makan. Elok ler tu. Semuanya gara2 kemaruk pd undi cina. Ni yg buat aku rasa nak bagi undi pd pakatan s'ngor sekali lg. Walaupun dah terhantuk nyaris pecah kepala tahun 2008, tp pemimpin UMNO masih tak terngadah. Mereka seolah2 tidak mahu belajar dari apa yg berlaku.

albukhary said...

Salam
tahniah ada pemimpin yang berani bersuara atas dasar kebenaran. Orang Melayu di saat ini menjadi mangsa keadaan. Baik kerajaan atau pembakang, sibuk cuba mendapat sokongan orang bukan Melayu. apakah mereka ni tak tahu sejarah ka, orang bukan melayu jangan harap nak undi kita . Bagilahberapa banyak peruntukan dan hadiah kepada mereka, namun nak sokong orang melayu sebagai pemimpin ...jauh api dari pemanggang. Cuma orang melayu yang agak bengap sikit....Namawee bangsat yang menghina azan dan Islam serta terang-terangan rasis macam kebal pula...tak ada siapa nak ambil tindakan. Malah si Nazri boleh jumpa di parlimen ...awat Namawee tu adik tiri dia kot...Inilah bangsa kita....terikat dengan satu Teori iaitu Teori NAPOK (nanti apa orang kata) takutnak ambil tindakan kat bangsa lain walau agama dan bangsa dihina dan dicerca..tapi kalau orang Melayu yang buat salah...bukan main hebat nak ambil tindakan. Saya berharap Sdr. Fuad dan rakan-rakan perjuangan bangun dan membuat reformasi kepimpinan yang keluar dari kotak pemikiran kita. Perjuangan saudara mesti bermula dengan agama Islam sebagai teras...insyallah yang lain akan jadi cantik dan molek. Teori ni hanya terpakai untuk orang bukan Melayu saja...banyak nak tulis tapi ..hati mendidih bila menulis..Umat Islam dan Melayu akan dihormati jika reformasi 2e dan 1w diberi perhatian iaitu Education dan Economy dan w ialah welfare...kebajikan ummah adalah amat perlu...

Anonymous said...

Salam. Saya amat kecewa dengan kenyataan Dato Seri Najib berkenaan isu video mencarut si BABI NAMEWEE ni. Yang pasti saya dan keluarga tidak dapat menerima tindakan yang sedemikian rupa yang dianggap kreatif & satu kelainan bagi Dato Seri. Kami inginkan pemimpin melayu seperti Ayahanda Tun Mahathir yang tebal jiwa melayunya. Melihatkan keadaan semasa kami sebulat suara tidak mahu memberikan sokongan kepada kepimpinan Dato Seri Najib. Apa yang berlaku amat memalukan bagi orang melayu & tindakan berat sebelah kerajaan amat nyata sekali.

Anonymous said...

Sdr Horas ,izin kan saya:
Syabas kapada anda dan Sdr Fuad
Presiden UMNO sedang memimpin dan meneraju kerja kuat tunkus lumus sepenuh masa ,3.4 juta ahli umno menjawat ketua pembangkang parlimen dan kerajaan negeri kerana telah meminggir dan memisah orang melayu dan hanya beri rumah terbuka rumah terbuka rumah terbuka walkabout dalam semangat kelainan unconventional pakai Van sekarang(bas akon ta mau) 1M liberal inclusive engage plural populist.
Menerajui senarai nama nama pemegang Jawatan jawatan ketua pembangkang ialah presiden umno. Malang nya.
rakyat sudah buat protes dengan peti undi.
Pati komponen lain sudah gertak,mutiny on the bounty.
3.4 juta ahli UMNO sudah buka kedai 1M warong gerai jual telor setengah masak.
Sudah terlambat ,tapi sempat lagi selamatkan maruah melayu aja.
arjuna waspada
changkat lobak

Anonymous said...

aku dah lama geram kat budak nie,tapi dia banyak mulut dalam utube aje.

Anonymous said...

ye betul bukan senang nak jadi pemimpin...tapi aku undi dacing...taku lepas malas daaaaah....nasib kau orang (pemimpin) aku tetap rakyat Malaysia ini sahaja tanah tumpah darah aku...siapa perentah betul carnya aku ikut...kalau pasal budak cina seekor ini kau nak tatang silakan lahhh.selamta tinggal BN

Anonymous said...

Parti politik Melayu yang baru dari kalangan orang UMNO mesti didaftarkan segera untuk menggantikan UMNO dalam PRU13 nanti supaya orang UMNO melayu dapat mengundi. UMNO sekarang dah tak sesuai untuk orang melayu sebab pemimpin No 1 nya dah tak berguna lagi. Hancur semuanya sebab NAM WEE.

Lebeh baik saya tak mengundi dlm PRU13 nanti dari bersekongkol dengan Najib.

Anonymous said...

Dalam melayu mencari pemimpin yg dapat menyatu memartabatkan dan menghargai bangsa & ugamanya, pengiktirafan pula diberi kepada sibangsat yang menghina melayu & ugamanya. Entahlah...mungkin satu bangsat ini gembira tapi 1001 melayu berduka.

PemikirpolitikJerantut said...

mohon link,
http://pemikirpolitikjerantut.blogspot.com/

Anonymous said...

aku seorang pro pembangkang...tapi aku rasa nk ucap tahniah n good job to Fuad Abd Rahman
Setiausaha UMNO Bahagian Hulu Langat
Selangor Darul Ehsan.

smoga islam n melayu tidak d pijak bangsa sndiri..apatah lagi bangsa lain d tmpt sndiri

Brader Vo said...

Apakata kita lancar kempen terajang anak babi sekor ni ... sapa-sapa jumpa ...terajang pungkok dia sekali .... kuat atau perlahan ikut suka kita la ... cuba bayangkan kita sepak pungkok dia sorang sekali sepanjang jalan dari pertama kompleks sampai CM .....