Friday, June 10, 2011

Sebenarnya Nizar Sudah Lama Pecahkan Tembelang PAS.



Semua orang tahu Nizar Jamaluddin, bekas MB kayu dari PAS di Perak adalah barua kesayangan DAP.

Manakan DAP tak sayang, segala kehendak Nga dengan Ngeh tak sempat siang dah Nizar tunaikan. 

Nga dengan Ngeh nak hak milik tanah 999 tahun untuk kaum dia, Nizar tunaikan.

Nga dengan Ngeh suruh Nizar mejerit-jerit macam orang utan di parlimen, Nizar ikutkan.

Sampaikan bila Nga dengan Ngeh suruh Nizar pegang lilin bertafakur untuk mendiang Teoh Beng Hock pun Nizar tanpa bertangguh sanggup buat.

Pendek kata apa sahaja kehendap beruk dua ekor tu, sibodoh Nizar akan buat.

Suatu hari, kerana mahu membuktikan kasih sayangnya kepada Nga, Ngeh serta DAP melebihi segala-galanya, Nizar dengan selamba mencabar ADUN BN agar menunjukkan kepadanya mana-mana transrkip, memorandum mahupun perlembagaan PAS yang menyatakan bahawa parti tersebut mahu melaksanakan negara Islam.

Disinilah bermulanya kisah sandiwara PAS tentang negara Islam yang mereka perjuangkan.

Bermula dari detik terpaculnya cabaran itu dari mulut busuk Nizar, maka pecahlah berita keseluruh pelusuk negara bahawa PAS...kerana menurut kehendak DAP bakal menggugurkan cita-cita mereka mahu memperjuangkan negara Islam. 

Selepas itu, terpaksalah pemimpin-pemimpin PAS yang lain bersilat sampai tersimpul lidah dan bersembur air liur menjual auta dan memutar belit rahsia yang dipecahkan terlalu awal oleh Nizar. 

Kata mereka, memang benar dalam perlembagaan PAS tidak ada fasal khusus yang menyebut tentang menubuhkan negara Islam, tetapi perlembagaan utama PAS adalah apa yang terkandung didalam Al-Quran.

Oleh itu, walaupun dalam perlembagaan parti berkenaan tidak ada menyebut tentang mewujudkan negara Islam, namun PAS tetap memperjuangkannya kerana kedaulatan Islam hanya akan dapat perolehi jika negara Islam dapat diwujudkan....

Sungguh bijak dan petah mereka membelit dan menipu.

Ketua Pemuda PAS Pusat sendiri turut menyatakan perkara yang sama. Kata Nasrudin;
"Kedaulatan Islam hanya dapat direalisasikan apabila kita memiliki Daulah Islamiyah [ Negara Islam ]. Justeru itu, berjuang untuk menegakkan negara Islam biarpun menghadapi halangan dan rintangan yang runcing disepanjang zaman, namun ia tetap menjadi suatu kewajipan bagi ummat Islam."
Seterusnya disini
Allah SWT maha kuasa, kini apa yang dikatakan oleh Nizar benar-benar terjadi walaupun selama ini cuba dinafikan oleh pemimpin-pemimpin besar PAS yang lain.

Allah SWT benar-benar menarik dari hati mereka cita-cita mewujudkan negara Islam berkenaan kerana mereka menggunakannya semata-mata untuk mengaburi mata rakyat.

Setelah sekian lama mereka bermaharajalela mengaibkan sesiapa yang mereka tidak suka, dengan izin Allah SWT, akhirnya mereka bertindak mengaibkan muka mereka sendiri apabila dengan rasminya menggugurkan perjuangan negara Islam dan menggantikannya dengan negara kebajikan. 

Lebih dari itu...mereka sendiri membuktikan bahawa mereka adalah penipu besar. Jika dulu mereka yang mengatakan perjuangan menubuhkan negara Islam itu selari dengan kehendak Islam, tapi kini mereka sendiri juga yang mengatakan perkara tersebut tidak disebut didalam Al-Quran.

Benarlah kata sesetengah pihak, PAS sanggup menjual agama demi kuasa politik.

Selepas ini tidak perlulah mereka menjaja kehulu kehilir kononnya semenjak berteman rapat dengan DAP, PAS telah berjaya mentarbiah parti anti Islam tersebut.

Tak perlulah lagi mereka tersenyum bangga kononnya pemimpin DAP sudah mula berjinak-jinak dan pandai membaca sebaris dua ayat Al-Quran kesan dari dakwah mereka.

Hakikatnya dalam tempoh yang singkat, DAP lah yang telah berjaya mentarbiah PAS kerana dengan sebaris dua ayat Al-Quran yang mereka baca...tercampak terus cita-cita mewujudkan negara Islam yang telah diperjuangkan oleh PAS sejak berpuluh tahun dulu kedalam longkang.






1 comment:

Anonymous said...

Nizar barua nih kalu ngeh ngan nga suruh jilat jubo depa yg x berbasuh tu pn dia sanggup. x sampai setahun dia jd MB kat perak...tp abis semua dia bg kat kapir harbi tuh.