Thursday, April 25, 2013

Maaf! Horas! Tak Tahu Tajuk Apa Yang Sesuai Untuk Posting Ini.....


Pasal musim pilihanraya....mengangkat keranda jenazah pun harakah boleh jadikan berita utama.


Bila ternampak berita yang di laporkan harakah ni...teringat Horas! dengan kisah seorang calon PAS yang bertanding masa PRK dun Merlimau dua tahun lepas.

Suatu hari, semasa kempen PRK dun Merlimau tengah hangat berjalan, seorang pengundi warga emas dikawasan tersebut telah meninggal dunia. Apabila mendengar berita kematian tersebut, berdedai calon PAS datang menziarah......tapi bukan dengan keikhlasan hati, melainkan sekadar ingin menunjuk muka kepada pengundi.

Beliau datang sekejap, salam-salam dengan orang ramai, lepas tu mintak suku sakat jentera pilihanraya PAS ambil gambar beliau sedang mengusung jenazah. Cukup tiga langkah beliau pun terus blah!

Rakan-rakan pembaca boleh lihat buktinya dalam video kat bawah ni. 


Kisah yang lebih kurang sama turut berlaku semasa PRK DUN Tenang. 

Apabila berlaku kematian, bekas calon PAS yang suaminya kuat tipu MC, Normala Sudirman singgah sekejap dimasjid untuk possing dan ambik gambar disisi jenazah...lepas gambarnya sambil berdoa berhampiran keranda jenazah diambil...dia terus angkat kaki.



Gambar itu kemudiannya dijaja oleh puak PAS. Kononnya, sikap calon YB yang sanggup meluang masa menziarah jenazah macam Normala lah yang bakal dipilih oleh pengundi di DUN Tenang. Tapi Normala tak menang pun.

PRU13 ni Normala tercalon lagi menjadi calon PAS...tapi dia tak berani lagi bertanding di DUN Tenang. Dia dah cabut lari bertanding di DUN Pemanis pulak.

Pada PAS...hentikanlah perangai meraih undi dengan cara begini. Makin lama makin menyampah orang tengok.




5 comments:

Muslim said...

Hari hari jumpa bakal jenazah, tengok dlm cermin pun nampak sorang lagi bakal jenazah. Tanbihulghafilin !

skodeng said...

dgn jenazah je dia berani berposing, orang hidup tak sudi pun...

arm NRU12 said...

bolah blah!!!!
tahun 2004, 3hari lg nk ngundi arwah atuk aku meninggal...arwah atuk aku ni meniaga kt depan rumah je...kedua2 calon parti yg bertanding memang datang arrr masatu TAPI yg beria2 membantu apa yg boleh dibantu hanyalah calon UMNO SAHAJA... calon PAS masatu buat apa? dok lepak bawah pokok isap rokok sambil tergaelak2 sesama sendiri...PUUIIIIIHHH!!!!
datang tgk jenazah je, pastu turun bawah lepak isap rokok bawah pokok!!! PPUUUIIIHHH!!!!!!!!!
takpayahla nak berlakon sangat!!!

kali kedua tahun 2011 arwah mak aku plak meninggal...situasi yg sama jugak berlaku...tapi rumah aku takda pokok nk lepak sebab rumah teres...kt rumah pun sama kt kubur pun sama...tengok dr jauh je serupa takpayah datang!!!

setakat tolong angkat keranda pun nk post kecoh2 baik lu yg gi mampos...tgk balik asapa yg angkat keranda lu tu nanti...

Anonymous said...



Nizar Said:


Betul ! ini memang berlaku semasa EX MB Perak Nizar lilin di sekitar negeri Perak...bila terlalu menonjol diri Rakyat pun naik meluat...! selepas menang Nizar pun hilang !...datang pun bila makan kenduri...sebab nak buat ucapan..politik siang malam ceramah..kami rakyat Perak TOLAK PAS !! UNDI BN

Anonymous said...

pigidah pas. kat kawasan aku ni adun pas terhegeh-hegeh usung keranda cina mati tapi nak tengok dia usung keranda orang islam memang takde la