Sunday, October 30, 2011

Kenyataan Akhbar GAN Dan Sekitar Demo Anti 'Namewee Celaka'.

KENYATAAN AKHBAR
PERHIMPUNAN GERAKAN ANTI NAMEWEE (GAN) HULU LANGAT


Gerakan Anti Namewee (GAN) tercetus dari rasa tidak puas hati ahli-ahli akar umbi UMNO dan NGO-NGO di Hulu Langat terhadap pihak tertentu yang dilihat seakan menutup mata dan terlalu berlembut dalam menangani sikap biadab serta perbuatan melampau Namewee yang jelas telah menghina negara, agama Islam serta orang-orang Melayu. 

Ketidakpuasan hati ahli-ahli akar umbi UMNO dan NGO-NGO di Hulu Langat semakin memuncak apabila melihat seolah-olah ada pula usaha untuk mengangkat dan menjadikan Namewee yang begitu biadab itu sebagai ikon 1Malaysia. Malah karya-karya biadabnya dikatakan pula sebagai sesuatu yang kreatif. 

Selepas mengubahsuai lagu kebangsaan ‘NEGARAKU’ menjadi ‘NEGARAKUKU’, yang antara liriknya ada menyebut bahawa kaum Melayu hanya layak tinggal didalam hutan dan azan subuh disamakan seperti kokokan ayam, yang mana ianya pernah menimbulkan kemarahan orang ramai, namun Namewee tidak pernah serik. Dia tetap tampil dengan video-video klip lain yang didalamnya dipenuhi dengan kata-kata kesat serta lucah. 

Video-video klip tersebut sehingga kini masih boleh ditonton dengan mudah oleh sesiapa sahaja dilaman Youtube. 

GAN khuatir, sekiranya Namewee terus dibiarkan bebas menghina atau mencerca maruah dan kedaulatan negara, agama Islam atau mana-mana kaum, jejak langkahnya itu akan dijadikan contoh dan ditiru pula oleh remaja-remaja lain. Kita tidak mahu muncul lebih ramai lagi golongan muda yang melahirkan hasil ‘seni’ yang biadab dan kurang ajar semata-mata atas alasan kebebasan berkarya. 

Perkara tersebut perlu dielakkan kerana GAN percaya, rakyat Malaysia tidak kira apa latar belakang kaumnya menolak budaya kurang ajar dan biadab yang dibawa dan cuba disuburkan oleh Namewee. Tambahan pula ianya juga amat bertentangan dengan konsep 1Malaysia yang antara pengisiannya menyeru rakyat pelbagai kaum agar hormat menghormati diantara satu sama lain. 

GAN berharap, melalui gerakan ini, pihak berkuasa, terutamanya Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia serta Pejabat Peguam Negara dapat mengambil tindakan tegas serta mendakwa Namewee mengikut peruntukan undang-undang yang sedia ada bagi memberi pengajaran kepada beliau agar tidak bermain dengan api perkauman lagi dimasa hadapan. 


Fuad Abdul Rahman
Pengerusi
Gerakan Anti Namewee (GAN) Hulu Langat.

30hb Oktober 2011

Terima kasih pada semua yang hadir dalam perhimpunan anti Namewee siang tadi. Terima kasih pada wakil-wakil akhbar yang membuat liputan. Terima kasih juga pada rakan-rakan blogger yang memberi sokongan dengan mewar-warkan perhimpunan tersebut.

Selepas ini, seperti mana yang telah dirancang, GAN akan melaksanakan tindakan selanjutnya bagi membuka mata SKMM dan Pejabat Peguam Negara yang selama ini dilihat seolah-olah menutup mata dengan perbuatan biadab Namewee melalui 'karya-karyanya'.









5 comments:

Anonymous said...

Susulan rejim TUntidor buka pintu depan belakang depan kiri kanan pada 2004,dan cetusan 1M liberal bapak vernakular crap kelainan unconventional transfomaci populis suami flom human rites civil liberties ketua pembangkang dalam latihan presiden United liberal cines orgn merangkap presiden 3.4 juta penjual telor setengah masak si makhluk cibai muar dapat hirup udara yang paling mahal sekali.jejak bumi yang suci.
arjuna waspada
changkat lobak

Anonymous said...

Monyet berkumpul untuk nyayi lagu Negaraku sedangkan dia orang semua membuat bising semasa menyanyi lagu Negaraku time kat skolah? WHAT THE FUCK IS THIS?? Dan melalui kegiatan yg diadakan di atas, kita boleh membuat satu kesimpulan. Monyet monyet yang bodoh kat atas tu dari Zoo ke Tanjung Rambutan??? Pikir Kolot.. Racist.. Speechless i tengok u org bazir duit kat event event macam ni.. Pergi la cuci longkang ke, bersihkan taman ke, atau apa apa yg lebih berfaedah.. PLEASE DONT WASTED TIME AND MONEY ON THIS U FREAK~!

Mr 689 Jenaris Mari said...

Hello Anonymous no 2, sapa monyet? Lu la monyet...Fuck u too la! AKu tak pernah buat bising masa nyanyi lagu Negaraku kat skolah. Aku rasa kau yg buat bising kot psl mak bapak kau tak ajar...maybe u kurang kasih sayang ibubapa...its ok, i understand that.

Fyi, we have done like wat u said cuci longkang, bersih taman, and all the community works needed and still up and running till death do us part...wat have u contributed???? have u?? and dis demo is oso one of it, to praise the country, to deny this Namewee shit from fucking mumbling like pig with no head, embarassing own Malaysia (if he love the country hmmmm), saying no to racist but bitching elements of other religion (like azan subuh, women in hijab...in his negarakuku) n you said we are RACIST!!! dont TALK COCK la!!

Anonymous said...

monyet berkumpul???? monyet is better than babi mcm ko yg berkumpul menyanyi mcm sakai masa dekat tadika....and wut the fuck this PIG doing???? dan from my conclusion,babi babi mcm kamu dan namewee ini elok tinggal di new places that called "Tanjung Babi"....Racist????? i think babi mcm u all ni yg racist....speechless i tgk u orb bazir duit buat lagu babi yg penyanyi nye mmg keluar dari perut babi dan muka pun mcm babi....we all not ever spent a single cents la stupid PIG....bodoh punya spesis babi....pergila jilat tahi babi yg bersepah merata rata tu atau buat benda yg berfaedah dari buang masa menyannyi lagi BABIKUKU.......cakap pun pelat mcm babi,sakit telinga aku dengar......PLZ DONT WASTE TIME ON THIS U FUCKER......u all ni babi jenis yg GILA PUBLISITI....uhhhhh,pity u fucking PIG.........awwwwwwww........SURE U LIKE TO BE A PIG SPESIS......aummmmm

Anonymous said...

CINA BABI NI MEMANG PENDATANG YG TAK SEDAR DIRI.PEGI BALIK TONGSAN LA.CINA BABI NI MEMANG KANINABO.JGN BAGI MUKA SGT KAT CINA BABI NI YG MEMANG BERASAL DARI LANCIAU.