Wednesday, May 18, 2011

Isu Video Seks: PAS Mula Menekan Anwar Secara Halus.



Anwar Ibrahim makin tersepit walaupun pelbagai cara telah dilakukan oleh tua kutuk berpunai besar berkenaan untuk menafikan bahawa beliau adalah lelaki gersang yang mengawan dengan seorang pelacur dalam video yang didedahkan oleh Datuk Eskay, bekas sahabat baiknya sendiri.

Emosi Anwar sendiri amat teruk terganggu semenjak video seks tersebut didedahkan. Dalam ceramahnya kebelakangan ini, Anwar tidak sudah-sudah memaki hamun dan menyumpah seranah UMNO. Kononnya UMNO dengan kerjasama Tun Mahathir dan pasukan polis telah menganiaya dirinya yang suci dan murni.

Tambah parah, tua kutuk yang juga amat ketagih untuk menutuh dubur makhluk sejenis dengannya itu turut diperintahkan oleh mahkamah untuk membela diri berhubung tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Saiful Bukhari Azlan tiga tahun lalu. Bertambah semaklah kepala lelaki tua biesexual tersebut.

PAS juga nampaknya kini sudah mula sangsi kepada papa Nurul Izzah. Tambahan pula mempertahankan ketua umum Parti Kencing Rakyat tersebut sedikit sebanyak telah memberi kesan buruk kepada reputasi PAS yang selama ini begitu lantang memperjuangkan Islam. Bukankah aneh namanya jika memperjuangkan Islam tapi dalam pada masa yang sama bermati-matian pula membela seorang lelaki yang suka meliwat dan berzina?

PAS mungkin tidak berani untuk bersuara secara terus terang kepada Anwar, tetapi tindakan akhbar online mereka, harakahdaily.net menyiarkan surat terbuka seperti dibawah kepada Wan Azizah jelas menunjukkan sokongan PAS yang semakin longgar kepada Anwar.

Surat terbuka kepada Dr Wan Azizah.
Wan Nasuha Wan Hassan
Sebagai isteri dan ibu, saya turut bersimpati dengan derita yang melanda Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan keluarganya dengan isu pendedahan video seks yang didakwa menunjukkan Anwar Ibrahim melakukan perhubungan seks dengan seorang pelacur Cina. Mana-mana isteri di dunia ini akan luluh hati terluka jika benar suaminya telah berzina, dirakam aksi seks dan tersebar seluruh dunia. Disiarkan pula setiap hari dan malam di kaca televisyen. 
Jika benar ini fitnah dan dusta, alangkah teraniaya beliau dan anak-anaknya sebagai seorang Muslimah. Alhamdulillah, setakat ini Dr Wan Azizah kelihatan tabah berdiri teguh di sisi suami meskipun diserang bertubi-tubi oleh pihak musuh politik. Dr Wan Azizah telah membuat kenyataan demi kenyataan bahawa lelaki di dalam video itu bukan Anwar Ibrahim. Malangnya, masih ada yang mempercayai Anwar Ibrahim adalah lelaki dalam video seperti yang didakwa. 
Dakyah Utusan Malaysia, TV3 dan lain-lain media Umno/BN telah berjaya meracuni minda sebahagian besar masyarakat. Ummah telah berpecah dan berbalah kerana video ini, sehingga masjid dijadikan gelanggang pergaduhan. Hukum syariah, ayat-ayat suci Al Quran menjadi bahan mainan dengan tafsiran-tafsiran ikut selera politik dan agama Islam diperlekehkan. Keretakan di kalangan ummah memberi ruang kepada musuh untuk bertindak. 
Ketika ummah bercakaran maka langkah pro-aktif dituntut untuk menghentikan segala kekusutan ummah. Hakikatnya, hanya Dr Wan Azizah sahaja di muka bumi ini yang berupaya untuk menyelesaikan kekusutan ini. Dr Wan Azizah perlu akur bahawa isu video ini telah menjangkaui kepentingan peribadi, keluarga dan politik. Keharmonian ummah sudah terancam dan kestabilan negara telah tergugat. Hanya Dr Wan Azizah yang mampu untuk menyelamatkan ummah daripada terus dilanda musibah ini. 
Selama ini penafian secara lisan dari beliau telah diperlekehkan atas alasan beliau berkepentingan sebagai isteri untuk melindungi reputasi suami beliau. Tambahan pula si isteri adalah presiden parti yang berketua umumkan si suami. Mahu tak mahu, Dr Wan Azizah harus mengambil tindakan yang lebih tegas dan berani untuk menamatkan fitnah jijik ini. 
Maka dengan ini, saya dengan segala rendah hatinya mencadangkan supaya Dr Wan Azizah membuat sumpah laknat atas nama Allah bahawa pelaku dalam video itu bukan suami beliau. Selepas membuat sumpah tersebut, beliau haruslah mengadakan sidang media di mana jam Omega suami beliau yang selama ini saya percaya di dalam simpanan beliau ditunjuk kepada para hadirin. 
Tindakan Dr Wan Azizah yang tegas ini akan sekaligus menamatkan fitnah terhadap Anwar Ibrahim dan menyelamatkan ummah dari berpecah. Tiada insan rasional dapat menolak kesahihan sumpah laknat yang dibuat oleh Dr Wan Azizah, malah itu lebih efektif dari apa-apa sumpah laknat yang dibuat oleh Anwar Ibrahim sendiri. Apatah lagi diperkukuhkan dengan adanya jam Omega yang menafikan sama sekali bahawa Anwar telah berada di tempat di mana video hubungan seks haram telah dirakam. 
Saya yakin Dr Wan Azizah sedar dan peka bahawa kewajipan beliau kepada Allah SWT untuk menegakkan kebenaran dan keadilan mengatasi segala pertimbangan duniawi. Sesungguhnya penyelesaian kepada isu yang kian memecahbelahkan ummah ini terletak di tangan beliau. Saya amat berharap dan berdoa beliau menyambut baik cadangan ini dan seterusnya mengambil tindakan yang dicadangkan, Insya-Allah. 
Sekian, Wasallam.
        Sumber:  http://bm.harakahdaily.net/index.php/letter/3341-surat-terbuka-kepada-dr-wan-azizah

Ps : Mungkin kerana dah kena warning dengan Parti Kencing Rakyat, surat terbuka diatas telah dipadam dari harakahdaily.net.

2 comments:

Anti Gay Tua said...

Sedih bile tgk PAS jadi bacul dan pak turut dalam PR...

Anonymous said...

harap2 pas x selamanya terus bacul...