Friday, July 29, 2011

Chegubard Tunjuk Bodoh 'Pianggg' Untuk Kesekian Kalinya.



Kalau orang lain biasanya akan merasa malu untuk menunjukkan kebodohannya pada umum. Tapi tidak sesekali pada Chegubard.

Entah apa sebabnya, dia selalu rasa bangga dan megah menunjukkan kebodohannya...walaupun adakalanya kebodohan yang ditunjukkan itu benar-benar diluar jangkaan akal.

Kalau dulu dia mengambarkan seolah-olah dia amat arif dan tahu bagaimana gerak geri tubuh Anwar ketika berjimak (baca disini), semata-mata kerana terdesak untuk membela Anwar, kali ini dia berlagak sebagai ahli nujum yang boleh meramal semua perkara pula.

Kata Chegubard, DS Najib Razak bakal menerima nasib sama dengan Tun Abdullah Ahmad Badawi yang disingkirkan sebagai Perdana Menteri.

Ia berikutan pertemuan Timbalan Perdana Menteri bersama 100 ahli parlimen BN semalam yang ditafsirkan oleh ahli nujum Parti Kencing Rakyat itu sebagai sebagai langkah awal Tan Sri Muhyiddin Yassin meluaskan pengaruhnya. Sumber: keldaiandaily

Mengapa bodoh dan bengap sangat Chegubard ni?

Tindakan TS Muhyiddin berjumpa dengan ahli parlimen tersebut sebenarnya adalah perkara biasa dan sudah lama dipraktikkan oleh BN. 

Seperti biasa tujuannya utamanya adalah untuk mendengar dan mengetahui permasalahan yang dihadapi oleh ahli parlimen berkenaan dikawasan masing-masing dan mencari jalan penyelesainnya selain untuk menyemarakkan hubungan mesra diantara satu sama lain.

Pemimpin-pemimpin peringkat tertinggi UMNO bukan macam pemimpin tertinggi Pakatan Haprak yang kerjanya tak ada lain melainkan berceramah memaki hamun dan menipu 24 jam sampaikan ahli parlimen dan ADUN sendiri terabai dan bertindak keluar parti kerana kecewa.

Pada Chegubard, kalau iya pun ghairah nak menunjukkan kebodohan...berpada-pada dan beragak-agaklah.

Kalau niatnya untuk mengeruhkan hubungan dan menimbulkan rasa syak wasangka diantara DS Najib dan TS Muhyiddin...maka bolehlah dianggap ianya adalah taktik paling bodoh yang terhasil dari otak yang bukan calang-calang bebalnya.

Dan kalau niatnya untuk mewujudkan perpecahan dikalangan ahli UMNO pula, Chegubard ternyata silap. Ahli UMNO tidak sebodoh atau sebangang pencacai Pakatan Haprak yang begitu mudah ditipu dan dikelentong. Apatah lagi untuk terpengaruh dengan kata-kata yang keluar dari mulut manusia seperti Chegubard.

Pada Chegubard, nasihat Horas! eloklah dijaga baik-baik parti sendiri yang tengah berantakan dan tak tentu arah tu. 

Lagi elok Chegubard fikir bagaimana caranya nak mengelakkan Anwar Ibrahim dari disingkirkan sebagai ketua Pakatan Haprak diparlimen daripada sibuk-sibuk mereka cerita yang melalut tentang UMNO.

Bukan apa, dah ada gerakan dikalangan pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak sendiri yang mahu Ku Li menggantikan tempat Anwar sebagai ketua mereka diparlimen.

Chegubard tak risau ke ketua sendiri yang amat disayangi bakal disingkirkan? Jaga baik-baik, pencacai Parti Kencing Rakyat dah ramai yang tak senang duduk dan menggelupur bila tahu berita Anwar bakal disingkirkan tu.

Patutlah Sam Ketot yang entah apa-apa tu pun dengan selamba dapat kalahkan Chegubard dalam perebutan jawatan Ketua AMK yang lepas. Rupanya tahap bodoh 'pianggg' Chegubard berlapis-lapis sangat.


Horas!: Kesian Pakatan Haprak, punyalah tandus pemimpin yang boleh diharap dan dipercayai. Sampai terpaksa merayu-rayu pada Ku Li minta jadi ketua mereka.



3 comments:

Anonymous said...

Bro Horas!

Tolong buang title Chegu di hadapan Bard untuk artikel artikel akan datang ya!!! Please !!!!

Sebagai bekas guru !!! aku tak mahu kesuchian profession perguruan dicemari oleh makhlok makhlok perosak macam Bard @ Bad

Just mention Bard @ Bad ye !!!!

Anonymous said...

Dio tu mmg dari dulu bangang. Kek Ghombau ni pun tak ado apo yg dibueknyo. Setakat panadai mengomplen jo. Oghang Ghombau pun tak suko kek dio...dia yg terpeghasan lobeh.

Anonymous said...

buek malu oghang ghombau jo..oghang ghombau smuo bijak pandai tak do bodoh bangang cam dio ni..