Monday, July 25, 2011

Wajib Baca: 60 Jenis Penyelewengan Yang Dilakukan PAS.



Bila Al-Quran dan Hadis diputar-belitkan, bila Islam dieksploitasi dan dipolitikkan, bila fatwa disongsangkan, bila Melayu sesama Melayu dilaga-lagakan, bila sesama Islam dipecah-belahkan, bila kemungkaran disorok-sorokkan dan bila kebatilan diwar-warkan.

Ada lagi......

Bila tabung jihad diselewengkan,, bila masjid, PASTI, Sekolah Pondok, universiti dan penuntut luar negara diperalatkan, bila Putrajaya dan Perlis hendak dilelongkan, dan akhirnya bila majoriti dua pertiga Barisan Nasional cuba dinafikan, Islamkah PAS sebenarnya?

PAS memang terlalu banyak meyeleweng sebenarnya. Tapi itu tidak pernah mahu diakui oleh lebai-lebai hijau pencacai PAS.

Tahi kuman di kutub utara puak PAS nampak, tapi tahi gajah yang berselepet diatas batang hidung mereka, mereka buat-buat buta.

Mari kita baca 60 jenis penyelewengan yang dilakukan oleh puak yang mengaku mereka lebih beriman dan lebih Islam daripada sesiapa yang berada diluar kelompok mereka.

1. TAA'SUB
PAS sebuah parti yang ekstrim dan taa’sub. Ia sentiasa bertindak dengan apa jua cara untuk kepentingan politik sempit mereka, walaupun bercanggah dengan ajaran Islam. Mereka mengajar pengikutnya supaya menolak pendapat orang lain, walaupun benar.

2. JUARA PERPECAHAN
PAS menjuarai perpecahan di kalangan umat Islam. Ini terbukti di dalam peristiwa-peristiwa yang berlaku seperti mendirikan sembahyang Jumaat berasingan, tidak mengiktiraf juru nikah kerajaan dan sebagainya.

3. MENTAFSIR AJARAN SESAT MENGIKUT SELERA POLITIK
PAS mentafsir ajaran Islam berdasarkan kehendak politik mereka.

4. AJARAN ISLAM SEBENAR DIKORBANKAN UNTUK KEPENTINGAN POLITIK
Segala tindak tanduknya adalah untuk kepentingan kumpulan yang menyokong mereka sahaja. Contohnya seperti menyokong kenyataan Murshid mereka yang mengatakan mencarut itu harus. Penyokong PAS akur dengan kenyataan itu sedangkan ia bertentangan dengan ajaran Islam.

5. SUKA BERMUSUH
PAS sebuah parti yang berminat dengan permusuhan sesama Islam untuk mencapai matlamat politik mereka.

Seterusnya rakan-rakan sekalian boleh baca disini.



No comments: