Saturday, July 16, 2011

Penyakit Suka Memfitnah Yang Dihidapi PAS Makin Kritikal

Mari kita tengok betapa dahsyatnya fitnah yang dibuat oleh puak-puak lebai hijau yang selama ini mengaku mereka lebih Islam dan lebih beriman daripada orang lain.

Nampaknya mereka benar-benar sudah kehabisan modal untuk menghentam UMNO hingga terpaksa mengada-adakan cerita yang tiada. Yang anehnya, fitnah tersebut disambut dengan sorak sorai dan dianggap benar tanpa dakwa dakwi oleh juak-juak mereka.

Benarlah kata seorang kawan Horas! tahap kebodohan juak-juak PAS adakalanya melebihi tahap kebodohan seekor lembu. 

Mari kita tengok fitnah terkini juak PAS kepada isteri PM, DS Rosmah Mansor berkaitan isu pembelian cincin berharga RM24 juta yang mereka sendiri cipta.

Oleh: keraskekong

 
Aku cuba nak pandang positif akan tajuk akhbar Utusan Meloya keluaran Jumaat 15 JUL 2011.
Ambil contoh Rosmah Mansor (RM) sudah menabung selama 50 tahun yakni dari tahun 1961 lagi. Bermakna beliau telah menabung selama 600 bulan samada simpan dalam tabung buluh atau tabung ayam dan sudah tentu seterusnya dalam bank.
Sekiranya simpan dibank, sudah pasti ada bank statement atau buku akaun simpanan yang mencatitkan transaksi keluar masuk duit tabungan tu. Mengikut Islam, beliau sudah tentu dikehendakki membayar zakat. Selama 600 bulan atau 50 tahun menyimpan bermakna beliau sedari awal tahun 1961 hingga 2011 telah menyimpan sebanyak RM40 ribu sebulan. Bayangkan diawal tahun 1961, nilai wang sebanyak RM40 ribu camne? Adakah RM dari keturunan bangsawan atau anak raja??
Selepas berkahwin dengan suami pertama dulu, adakah suaminya yang pertama tau akan tabiat menyimpannya yang sebanyak RM40 ribu sebulan tu?? Aku kurang pasti ada individu di 1 Malaysia ni yang berpendapatan sebanyak itu diawal  tahun 1961 dulu. Sekiranya beliau mula menyimpan sebanyak RM40 ribu sebulan setelah berkahwin dengan Najib, aku percaya tetapi diawal tahun 1961 tu….aku paksa diri aku percaya jugak walaupun berasap otak aku mengatakan sebaliknya.
Agaknya, itulah sebabnya RM mendapat  budget untuk menjayakan program PERMATA yang diusahakannya itu. Beliau nak menurunkan ilmu menabung kepada kanak-kanak agar mereka boleh mampu membeli apa yang mereka inginkan setelah dewasa kelak. Tidak mustahil kanak-kanak ni boleh memandu Lamborghini ataupun Ferrari apabila mereka dewasa setelah mengikuti kaedah menabung yang dianjurkan oleh Rosmah Mansor.
Kaedah menabung ni pun patut dianjurkan disekolah-sekolah untuk digunapakai oleh pelajar-pelajar kerana ianya amat berkesan setelah kini RM mampu membeli sebentuk cincin permata berlian berharga RM24 juta dari Jacob & Co, US hasil dari tabungan yang dibuatnya sedari kecil. Tahniah Rosmah, kaedah menabung mu sangat berkesan.
Artikel diatas disiarkan di Tranungkite.net yang memang terkenal sebagai lubuk membuat fitnah dan memaki hamun kerajaan dan UMNO. 

Mereka buat seolah-olah akhbar Utusan Malaysia yang melaporkan berita berkenaan walhal laporan muka hadapan akhbar berkenaan pada 15hb Julai 2011 adalah seperti dibawah.


Begitulah perangai puak-puak PAS, kalau sehari tak buat fitnah mereka rasa serba tak kena. Badan mereka akan rasa mahu demam dan sakit-sakit. 

Bila dapat buat fitnah, walaupun fitnah yang dibuat itu benar-benar menampakkan kebodohan mereka sendiri, badan mereka serta merta akan jadi segar bugar. Fitnah ibarat santapan rohani pada puak-puak PAS.

Tapi biasalah, ayat Al-Quran lagi kan mereka boleh putar belit dan edit inikan pulak lah setakat mengedit akhbar Utusan Malaysia, sudah tentu ibarat makan kuaci saja pada mereka.

Kesimpulannya....

INGAT FITNAH...INGAT PAS!



11 comments:

Anonymous said...

puak hamPAS klu membohong, menipu dan buat fitnah...depa dpt pahala. Depa ni makhluk kesayangangan tuhan yang takkan dpt dosa walau buat apa pun benda yg salah.

Anonymous said...

Mungkin puak2 PAS ni keturunan dajal kot. Fitnah tak abis2..

Wak Jengkol said...

Salam ziarah..

Blog Tuan wak dah pautkan..
Wak cilok keratan akhbar kt blog ni tuk keep reocrd..

Salam perjuangan..

tempoyakuning said...

Kepada semua pencacai umno yg sekular. Memang le keratan2 akhbar itu sengaja dibuat2. Satu malaya tau..budak tadika pun tau....ini namanya SATIRA POLITIK. Tak makan perli langsung....!! Bini2 UmNOK semuanya ngikis reta rakyat...hidup mewah2. Tah bila nak tutup orat....ingat kuboq la sikit....ini asyek nak melaram aje...UMNGOK lah SEgala BAPAK Fitnah dan pembohong rakyat....rkyat mentaliti kelas ke3 macam korang lah yang sentiasa kena tipu...hak hak hak

nonbal said...

x sangka sampai begitu sekali pembohongan puak penjilat PR ni, patutlah Pok Nik kata sanggup berkawan walau dgn syaitan tapi tidak dgn UMNO. Rupnya mereka tu sendiripun dah syaitan rupanya.

Anonymous said...

Wei tempoyakuning khawarij. Bila dah kantoi baru la kata benda tu satira. Sebelum nak ludah muka orang lain..elok ko ludah muka puak khawarij ko yg berzina dgn bini org...yg rembat dn mkn harta anak yatim memali, yg cabul budak kecik.

Pusat maksiat tersohor yg tak jauh dari opis tok gundu ko tu dah tutup ke belum? Berapa org tua tu dapat duit cover line sebulan? Muahahahahhaha...

Brahim Nyior said...

Masa 'fake front page' Utusan tu kuar, adalah member fb yang letak di wall nya..

Bengap betoi, dapat dosa kering. Peh tu kena tegur, buleh dia kata 'just humor'..

Tu yang menyebabkan orang mula meluat.

Anonymous said...

Satira ye...sampai siap buat artikel pasal benda tu...satira apa ke bendanya. Maknanya puak pas la yg baghal...xtau nak bezakn satira ke tidak. Neway puak pas mmg bodoh berdengung...klu mat sabu kaki khalwat dgn bini org tu kata taik boleh mkn...berebut2 puak pas mkn...

Anonymous said...

kepada tempuyak kuning.... org umno pake lawa2 ko sibuk. org umno tak pkai tudung ko sumpah seranah. dosa la tak pkai tudung pkai lawa2. tp ko tak rasa dosa pulak buat fitnah. ko gi sekolah pondok ke gi sekolah berok.

Horas! Hulu Langat said...

anon 6.07,

lebai-lebai karat hijau PAS kalau memaki hamun takkan mendatangkan dosa. Puak depa semuanya suci-suci dan kalis dosa belaka.

Pada puak depa, yang berdosa kalau dilakukan adalah memaki hamun dan mengutuk DAP.

Mr Yezzaa 689 said...

Tempoyakuning...biar lah kalau dia mampu. yg kau nak sibuk2 mengata tu buat apa. kalau tak betul duit rakyat, ko tanggung la dosa ye. Setahu saya, rega berlian yg paling mahal didunia ni pun baru usd1.82Mil dari de beers....kalau rosmah beli rega usd 24mil tu kira rekod dunia wey...dasat!Msia Boleh bro!...fikir2kanlah. Gi tolong jaga kedai game kat Kedah bulan posa ni noooo