Tuesday, July 12, 2011

BERSIH 2.0: Video Yang Dijadikan Modal Oleh Juak Pakatan Haprak



Juak-juak Pakatan Haprak ketika ini sedang agresif menyebarkan video diatas untuk memburukkan imej pasukan PDRM dan kerajaan.

Banyak blog-blog dan ruang forum maya pro Pakatan Haprak yang menjaja video berkenaan.

Memang diakui. ada sedikit kekasaran yang dilakukan oleh pihak polis dalam menghadapi pencacai Ambiga yang cuba menimbulkan huru hara dan kekacauan di ibu negara semasa perhimpunan haram BERSIH 2.0 sabtu lalu.

Tapi percayalah, perkara sedemikian tidak akan berlaku tanpa provokasi melampau dan  biadab yang dilakukan oleh perusuh-perusuh berkenaan.

Kekerasan seperti dalam video diatas juga hanya diterima oleh perusuh-perusuh yang agresif dan melampau.

Kalau benar anggota polis yang berdepan dengan perusuh kejam-kejam belaka, bukan video berdurasi 3 minit dan 19 saat yang melibatkan 10 orang perusuh sahaja yang boleh dihasilkan. Sebaliknya dengan mudah video yang berdurasi 4-5 jam dengan beratus-ratus atau beribu orang yang dikasari polis boleh dibuat oleh pencacai Pakatan Haprak.

Anggota polis juga manusia biasa yang ada perasaan. Kalau diprovokasi dengan kata-kata kesat sebagai anjing dan sebagainya tentu akan menimbulkan rasa marah mereka.

Pada yang tak tahan dan nipis telinga, mungkin mereka akan bertindak menghadiahkan satu penyepak dan penumbuk kepada perusuh yang melampau-lampau sangat kurang ajar dan biadabnya.

Sepatutnya perusuh-perusuh yang membuat huru hara tempoh hari bersedia menghadapi keadaan demikian. Bila disuruh bersurai dengan cara baik tak mahu. Bila diberi amaran akan disuraikan dengan kekerasan pun masih degil...lepas tu siap maki hamun polis, jadi kenalah hadapi risikonya.

Berani buat beranilah tanggung.

Negara elok-elok aman damai nak dihuru harakan. Bila ada yang dikasari polis sikit, kecoh macam nak rak dunia. Padahal dia yang mulakan dan dia juga yang cari pasal.

Anggota polis yang bertugas menghadapi keganasan perusuh tempoh hari sebenarnya amat berhemah dan bertoleransi pada pandangan Horas!. Kalau polis negara lain, rasanya dah ramai perusuh yang tergolek dan lembik kena balun cukup-cukup.



3 comments:

Anonymous said...

kalo kat middle east ke..china ke..rusia ke confirm dah kena belasah kaw2...silap2 ada yg dpt live bullet.

ni baru kena jentik sikit dgn polis...dah melalak..stupido..

Anonymous said...

perasan atau x, majoriti kumpulan perusuh melayu dipimpin oleh kapir. Base bodoh punya melayu...sanggup jd anjing2 kapir.

Anonymous said...

kalo aku jadi pemerintah arahan tembak jer sapa yang turun berdemo .... wakakakakakak.... bodoh semua nie bodoh