Thursday, July 21, 2011

Kasihan Pemuda PAS, Macam Anjing Menyalak Bukit.




Harakah.daily hari ini melaporkan yang Pemuda PAS Pusat konsisten melahirkan rasa tidak bersetuju dan amat kesal dengan langkah penganjur yang mahu meneruskan Konsert MTV World Stage di I-City Seksyen 7, Shah Alam pada 24 Julai ini.

Pemuda PAS telah menghantar dua memorandum bantahan melalui Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor. Memorandum pertama pada bulan Jun dan memorandum kedua seminggu lepas kerana menganggap konsert tersebut bertentangan dengan Enakmen Kawalan Hiburan Negeri Selangor. 

Malangnya memorandum tersebut tidak dipedulikan malah usaha pemuda PAS Selangor untuk menemui pihak Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim juga gagal.

Kasihan Pemuda PAS. Punyalah tak ada nilai sampai nak jumpa pun Khalid Gagap dia tak mahu dan malas nak layan. Entah-entah memorandum bantahan yang dihantar tu pun dah lama melayang dalam bakul sampah.

Tapi Pemuda PAS kena faham, yang ada kuasa besar di Selangor ni bukan PKR atau Khalid Gagap, tapi DAP. Khalid Gagap malas nak jumpa tu bukan kerana apa, kerana dia tahu dia tak boleh buat apa-apa keputusan pun.



Kalau pada pada Khalid Gagap pun Pemuda PAS tak ada nilai, pada DAP sendiri mahu ingatlah. 

Tengok gambar diatas, Dr Hatta Ramli yang bertaraf ahli parlimen dan otai dalam PAS tu pun setakat layak jadi tukang pasang bendera DAP. Kalau setakat Pemuda PAS, jadi tukang basuh kereta Ronnie Liu pun belum tentu layak lagi.

Itulah, selama ni bukan main lagi kuat menipu canang kehulu kehilir kata DAP kononnya makin faham Islam. Dituduh pulak pulak yang tak faham Islam tu UMNO.

Sekarang ambik kau sebijik, Allah bagi peringatan dan nak tunjuk pada puak-puak PAS yang DAP tu tak pernah faham dan tak pernah minat pada Islam.

Tapi tak apalah, Pemuda PAS bolehlah terus cuba menyalak. Manalah tahu kot-kot satu hari nanti bukit boleh runtuh dengan salakan mendayu-dayu Pemuda PAS tu.



5 comments:

Anonymous said...

padan muka paspispus. punyer la cam nak rak menjilat dap and pkr..last2 tak dipandang pun. nak jumpa mb pun tak dapat tu...malu wehhhh!

Anonymous said...

Bila ada pemuka2 DAP baca ayat Quran sikit2...terus PAS bersorak konon DAP dah terima Islam. PAS tak tahu, yang DAP guna ayat Quran setakat nak pancing perhatian PAS.

Kalo betol DAP dah faham dan terima Islam...pusat urut haram yg ada servis ayam takkan berlambak kat S'ngor ni.

Sian PAS, kena tipu dan main tegak2 ngan DAP. PKR jadi tukang gelak.

Anonymous said...

Selama ini DAPigs sudah main bontot hamPAS. Dan selama ini juga hamPAS bukan rasa sakit....malah mereka rasa lazat bukan kepalang.
Justeru itu hamPAS selalu gian (di perkudakan masih tidak sedar).
Gian di sontot oleh DAPigs dari segala arah.

Anonymous said...

pas adalah jalang politik

Anonymous said...

kahkahkah...uhukuhukkkk....
tak larat nk gelak org kuat pas ahli pahliman lagi tu... keje dia ikat bendera dap jee....
apa barang la lu dr... bikin maluu je la...
berkorban demi dap 'slogan baru' ok gak tu...
makin diperbodoh2kan oleh dap atau mmg membodohkan diri sendiri utk dap...
td nmpk ustaz2 dap tepuk tangan, senyum smpai ke telinga tengok gelagat mamat pas dari atasan smpailah ke bawahan dah jd hamba diorg... ustaz2 dap cakap 'waa sikalang hati manyak senang' wa punya pecacai makin ramai...