Tuesday, July 19, 2011

Lawak! Blogger Sotong Nak Jadi James Bond.


Gambar Hiasan. Tak ada kena mengena dengan mana-mana 
pihak samada yang masih hidup atau pun yang sudah mati.

Horas! ada terbaca satu artikel yang ditulis oleh seorang blogger yang digelar oleh rakan-rakan blogger Horas! yang yang lain sebagai blogger sotong.

Horas! malas nak sebut nama blog tu pasal ada rasa geli geleman bila nak menyebutnya.

Blognya memang mendapat sambutan dari juak-juak Pakatan Haprak yang gemarkan fitnah. Maklumlah, isi kandungannya memang penuh dengan cerita fitnah dan penipuan dari dulu sampai sekarang.

Kalau ada pun yang betul dalam blog tu mungkin pada masa, hari dan tarikh dia buat posting.

Yang kelakarnya dalam salah satu postingnya baru-baru ini, si sotong ada membuat penyiasatan dan risikan ala-ala James Bond yang kononnya mendedahkan penglibatan UMNO dalam kegiatan pelacuran.

Dalam siri penyiasatannya itu, si sotong dibantu oleh seorang ajen khas (yang mungkin satu spesis dengan dia).

Mari kita tengok cara James Bond Sotong dan ajen khasnya menyiasat. Memang mencabar, merbahaya dan boleh mengancam nyawa beb..!!!. Calang-calang orang memang tak berani nak buat.

James Bond Sotong dan ajen khasnya memulakan sisatan dengan mencari laman web rahsia dibawah. Untuk memasuki laman web berkenaan bukan senang macam nak masuk jamban. James Bond Sotong dan agennya terpaksa memecahkan kod-kod tertentu yang amat rumit.

Mujur tiada kejadian tembak menembak masa tu.


Hasilnya mereka dapat masuk dan dapat berkomunikasi dengan seorang ketua sendiket pelacuran terbesar dinegara ini yang terkenal dengan keganasan dan kekejamannya.

Dari situ, agen khas yang membantu James Bond Sotong tadi menyamar pula sebagai seorang pelanggan yang ingin mendapatkan khidmat pelacur wanita Melayu daripada ketua sendiket.

Bermacam-macam kesukaran yang terpaksa ditempuhi oleh  agen khas berkenaan sepanjang urusan tersebut. 

Namun berkat latihan yang telah diterima daripada James Bond Sotong, dia dapat mengatasi segala rintangan dan seterusnya memperolehi maklumat seperti dibawah hasil komunikasinya dengan ketua sendiket.

Nombor telefon bimbit ketua sendiket pelacuran berkenaan juga berjaya diperolehi.


Setelah yakin bahawa si ketua sendiket sudah mula mempercayainya dan masuk kedalam perangkap, agen khas yang membantu James Bond Sotong mula menghubungi dan berurusan dengannya melalui sistem pesanan ringkas. 

Si agen khas yang pintar berjaya pula mendapatkan bukti dibawah.


Si ketua sendiket pelacuran yang licik tidak sedar dia sudah masuk kedalam perangkap James Bond Sotong dan agen khas yang membantunya. Dia kemudian telah memberi nombor akaun bank miliknya untuk menerima bayaran bagi khidmat pelacur yang bakal disediakan oleh sendiketnya.

Tugas James Bond Sotong dan ajennya menjadi semakin mudah apabila mendapat maklumat akaun bank ketua sendiket. Mereka tersenyum girang kerana misi sulit lagi merbahaya mereka akan membuahkan hasil. 


Akhirnya identiti ketua sendiket pelacuran yang didalangi UMNO itu mereka perolehi. Noorlizan Bin Mansor namanya. Misi James Bond Sotong yang dibantu agen khasnya pun berakhir dengan kejayaan. Mereka berjaya membuktikan UMNO terlibat dengan aktiviti pelacuran di negara ini.

Kah!...kah!...kah!...kah!...kah!...kah!..kah..!kah!...kah!...kah!.........

Nak pecah perut Horas! ketawa membaca apa yang didedahkan si blogger sotong tu dalam blognya.

Sikit punya senang dia menyiasat. Cukup dengan duduk melentok-lentok sambil mengilatkan kuku depan komputer.

Lepas tu masuk laman web itu ini, mintak nombor HP mamat tu...layan SMS dan akhir sekali mintak pulak nombor akaun bank untuk dimasukkan duit seringgit. Lepas tu buat screen shot dan UMNO pun berjaya dikantoikan.

Si sotong kaitkan UMNO semata-mata pasal ada perkataan UMNO (dan MCA) di laman web dalam gambar pertama diatas.

Walhal maksud UMNO (dan MCA) tu boleh jadi merujuk kod pada keturunan. UMNO untuk pelanggan Melayu dan MCA untuk pelanggan Cina.

Kalau bagi kod nama PAS dan DAP pun rasanya si bapak ayam boleh faham. Nama parti PAS boleh digunakan untuk kod pelanggan bangsa Melayu dan nama DAP untuk kod pelanggan bangsa Cina.

Kalau macam tu, blogger-blogger pro UMNO pun senang-senang boleh fitnah PAS. Buat macam mana yang si blogger sotong buat tapi gunakan kod PAS dan DAP. Bila dah ada saja nama PAS dalam sessi berbalas mesej tu, jadikan bukti PAS terlibat dengan aktiviti pelacuran dan kemudian suruh Mat Sabu atau KP PAS Pusat jawab.

Kalau setakat itulah bukti yang si blogger sotong ada untuk menjaja fitnah kononnya UMNO mendalangi aktiviti pelacuran...eloklah dia gantung leher kat kipas silling rumah dia. Bodoh nak mampus.

Kalau tak pun pergi belajar dengan bro kickdafella macam mana cara nak menyiasat benda-benda macam tu. Tengok macam mana cara kickdafella dan ajen Johnsonnya mendedahkan aktiviti pelacuran dan segala macam maksiat yang beroperasi tak jauh dari pejabat Tok Guru.

Kantoi habis PAS Kelantan dikerjakan kickdafella dan ajen johnson beb!

Siap dengan gambar-gambarnya dan bukti-bukti lain yang lengkap yang tak mampu dinafikan lebai-lebai PAS. Hasilnya, tak lama lepas tu menggelupur MBIKB pergi serbu sarang maksiat tu. Itu baru pro namanya. 

Kalau setakat siasat sambil duduk tergedik-gedik menyotong depan komputer tak payah lah. Buang karen saja. Yang percaya setakat juak-juak Pakatan Haprak yang kecut otak dan dahagakan fitnah.

Blogger sotong jangan lupa, dulu seorang exco kanan negeri Selangor pernah mengamuk sakan bila sekumpulan penguatkuasa sebuah PBT buat serbuan disebuah hotel yang disyaki ada menjalankan aktiviti tak bermoral. 

Lagi bagus kalau blogger sotong buat sisatan kat hotel tu dan buat siasatan sekali apa sebabnya si exco berkenaan mengamuk sakan bila hotel tu diserbu. Kalau tak ada kena mengena takkan nak mengamuk kot?



9 comments:

Anonymous said...

hahahahaha..sian lu ni..

Anonymous said...

klakar la ayat --siasat sambil duduk menggedik depan komputer --- gua siap terbayang mcm mana la agaknya rupa sotong tu masa tgh wat siasatan eksklusif tu...muakahkahkah!!!...

Anonymous said...

Blog tu memang cukup dahsyat kalo buat fitnah. Pelik jugak, camner kepala dia boleh buat & cipta fitnah hari2.

Kat mana agaknya big boss atau funder dia hantar kursus tuk cipta fitnah ek? Efisyen sungguh.

Anonymous said...

jaga2 bro horas! rasanya yg memula bagi komen kat ataih tuh cam dia je tuh..huhu

Anonymous said...

ikut pemahaman aku la, kod mca agaknya rujuk pd pompuan cina. kod umno rujuk pd pompuan melayu.

kalau pi lagi tersirat, hanya balaci Pas dan pkr saja yg akan gunakan nama mca dan umno utk rujuk pd perbuatan yg tak bermoral.

jadi besor kemungkinan bapak ayam tu orang pas atau pkr.

Anonymous said...

muahahhahaha...!!!! lawak sungguh. Sotong nak jadi spy konon. Rupanya setakat berani buat siasatan depan pc.

Kelas bro horas mengantoikan mutu dan kredibiliti siasatan eksklusif si sotong yg macam tahik....muahahhaaa.....!!!!!!

Anonymous said...

tak sangka UMNO bersekongkol dgn MCA ishh ishh ishhh!!!!!

Mr Yezzaa 689 said...

"ikut pemahaman aku la, kod mca agaknya rujuk pd pompuan cina. kod umno rujuk pd pompuan melayu.

kalau pi lagi tersirat, hanya balaci Pas dan pkr saja yg akan gunakan nama mca dan umno utk rujuk pd perbuatan yg tak bermoral.

jadi besor kemungkinan bapak ayam tu orang pas atau pkr."

ur comment make sense! Memang logik....takkan penyokong2 UMNO n MCA nak burukkan nama parti dgn benda2 yg x senonoh no melainkan musuh yg menggunakan.....

HIDUP UMNO!!! said...

bodo nyaaaa komen2 dalam nii...patutlar che' det kata org2 bodo ja msuk umnoo...