Friday, July 29, 2011

Padan Muka Kau Bangsat...!!!



Muka cina perempuan tomboy ini cukup padan dan sesuai dengan perangainya. Tapi bila dah kantoi bukan main pandai lagi buat muka sedih poyo. Namanya Chow Xiao Wei.

Banyak pihak yang terkejut melihat aksi kejam dan tidak berhati perutnya menendang dan memijak 3 ekor anak kucing sehingga seekor daripadanya mati di Pasar Seri Kembangan.

Aksi sialnya itu berjaya dirakam oleh CCTV di pasar bekenaan dan kemudiannya dimuat naik di Facebook.

Chow Xiao Wei Cuma Didenda RM400 Menzalimi 3 Ekor Kucing

Seorang pegawai dari Jabatan Perkhidmatan Veterinar bertindak mendakwa si tomboy berkenaan yang bekerja sebagai penjaja. Si tomboy sial menghadapi dua pertuduhan menzalimi tiga ekor kucing pada tarikh tersebut.

Mengikut pertuduhan pertama, Chow didakwa dengan zalim memukul, menendang dan menyakiti dua ekor kucing depan sebuah gerai di pasar berkenaan antara jam 4.25 petang hingga 5 petang, pada 19 Feb.

Di bawah pertuduhan kedua, Chow didakwa tanpa sebab yang munasabah telah melakukan perbuatan tidak wajar yang menyebabkan kesakitan serta penderitaan terhadap seekor lagi kucing pada tempat, masa dan tarikh yang sama.

Dia kemudiannya dijatuhi hukuman denda RM400 atau penjara 7 hari oleh Majistret Nik Mohd Fadli Nik Azlan selepas dia mengaku bersalah.

Patutnya tomboy celaka ini dikenakan denda yang lebih tinggi lagi. Biar jadi pengajaran pada manusia-manusia yang sama hati perut macam dia.

Parti Islam Se-Malaysia mungkin tidak berpuas dengan pendakwaan dan hukuman yang dijatuhkan atas tomboy berkenaan. 

Maklumlah, pada PAS rakaman CCTV tak boleh dijadikan bukti kerana CCTV itu hanya besi yang pekak dan bisu.




6 comments:

Anonymous said...

Dia ni patutnya dijatuhkan hukuman denda yg lagi tinggi. Pastu denda dia suruh kerja kat zoo negara, jaga kandang rimau tujuh hari. Tengok dia berani ke tak nak pijak2 perut rimau tu.

Anonymous said...

Sial la...apesal cikai sgt hukuman?anak haram macam dia nih patut didenda 200 juta dan penjara 60 tahun. Seluruh keturunan dia pulak kena buang kerakyatan@ditembak mati. selepas si sial ni keluar penjara kena sula sampai mati kmudian ditayangkan dikhalayak umum.

Anonymous said...

cam haramjadah dia ni. Bila kantoi & sumer org dah tau apa dia buat... gelabah minta perlindungan kat DAP kimak.

Anonymous said...

Bila puak PAS dan DAP nk pasang lilin..buat DEMO.jalanan..bangsat ni diinayai oleh Kerajaan..jawap jgn x jawap

Anonymous said...

boleh dakwa ka ....tak der 4 saksi....

Anonymous said...

sial haram jadah punya betina....kalau aku jumpa ko aku lak nak sepak2 kau,,,