Sunday, July 24, 2011

Suweyyy Pagi Ahad !!!: Anwar Dan Hadi Bincang Untuk Halalkan Anchor Beer.



Apa yang Horas! tulis ini bukan fitnah atau sekadar mahu mereka-reka cerita. Ianya memang benar-benar Horas! alami.

Malam tadi Horas! nampak dengan mata kepala sendiri yang Anwar Ibrahim dan Hadi Awang berbincang untuk menghalalkan arak jenama Anchor.

Ketika berbincang Anwar memakai seluar 'slack' hitam, berbaju Melayu warna putih potongan Cekak Musang dan bersongkok. 

Hadi Awang pula memakai jubah warna kelabu dan berserban putih.

Mereka berbincang diruang anjung sebuah masjid. Tapi Horas! tidak tahu dimana letaknya lokasi masjid berkenaan.

Mereka duduk bersila dilantai dalam keadaan berhadapan diantara satu sama lain. Lutut kedua-duanya hampir berlaga.

Hanya mereka berdua yang ada didalam masjid itu. 

Walaupun hanya berdiri dikaki tangga masjid, namun Horas! dapat melihat dan mendengar apa yang mereka bincangkan dengan jelas. Yang anehnya, mereka berdua seolah-olah langsung tidak nampak Horas! yang sedang berdiri disitu.

Dalam perbincangan itu, Anwar mahu Hadi Awang dan PAS membantunya mencari jalan agar arak dari jenama Anchor dapat dijadikan halal hukum meminumnya. Anwar mahu orang Melayu dapat meminum arak itu dan seterusnya menjadikan badan mereka sihat.

Sambil bercakap Anwar sesekali memanjangkan lehernya melihat keluar masjid. Matanya liar. Dia seolah-olah seperti sedang menunggu seseorang atau cuba melihat sesuatu dengan anak matanya.

Ketika Anwar sedang bercakap, Horas! lihat Hadi Awang hanya tunduk sambil merenung lantai masjid. Sesekali presiden PAS itu menganggukkan kepalanya.

Selepas berdiam diri seketika, Hadi Awang kemudiannya menjawab apa yang diutarakan oleh Anwar.

Kata Hadi, PAS boleh menolong Anwar menjadikan arak berkenaan halal diminum. Namun ada syaratnya... Anwar mesti mengurangkan sedikit kandungan alkoholnya terlebih dahulu.

Anwar bersetuju dengan syarat yang ditetapkan itu. Dia tersenyum sambil menepuk paha Hadi Awang berkali-kali.

Selepas itu Anwar bertanya pula kepada Hadi Awang samada boleh atau tidak arak yang telah dihalalkan itu dijual dimasjid-masjid. 

Horas! lihat Hadi Awang mengangguk. Tapi lagi sekali dia meletakkan syarat. Presiden PAS itu hanya mahu  imam dan bilal yang menjualnya kepada orang ramai. Selain daripada yang dua orang itu Hadi tidak benarkan.

Anwar tidak mengambil masa yang panjang untuk memberi persetujuan. Dia nampak sangat gembira dan ketawa dengan agak kuat. Hadi Awang Horas! lihat masih lagi seperti tadi, hanya menundukkan kepala melihat lantai.

Selepas itu mereka hanya berdiam diri. Tidak ada sepatah pun perkataan yang keluar dari mulut kedua-duanya.

Tidak lama kemudian mereka bangun dan terus keluar beriringan dari masjid. Sebuah kereta berwarna hitam telah sedia menunggu. Horas! tidak tahu bila masanya kereta hitam itu sampai. Tahu-tahu ia sudah ada diperkarangan masjid.

Mereka berdua kemudiannya masuk kebahagian belakang kereta berkenaan dan kereta hitam pun beredar dari perkarangan masjid.

Ketika itulah Horas! terjaga dari tidur. Tidak ada pula rasa terkejut atau sebagainya. Tapi mimpi yang dialami itu benar-benar pelik dan aneh pada Horas!. Tidak pernah Horas! alami mimpi seperti itu sebelum ini.

Nak katakan mimpi yang menjijikkan itu Horas! alami kerana tidak membasuh kaki, tidak rasanya. Sebelum masuk tidur malam tadi Horas! siap mandi dan menunaikan solat isya'.

Suwey benar rasanya pagi Ahad Horas! hari ini. Manakan tidak, melihat dua orang beragama Islam yang Horas! menyampah berbincang untuk menghalalkan arak didalam masjid.

Khhakkkkkkkk ptuiiiiiiiiihhhhhh....!!!!!!.  

Ada rakan-rakan pembaca yang boleh tafsirkan maksud mimpi suweyyy Horas! tu?



6 comments:

Anonymous said...

Huhh! gua ingt betul2 tadi...hahaha. Kalo ikut tafsiran gua yg tak seberapa nih. Itu tandanya kedua2 mangkuk ayun tu nak padam tak lama lagi..

Anonymous said...

salam bro Horas!..pas dn pkr memang sanggup halalkan semuanya untuk kepentingan politik dorang. Selalalunya yg jadi mangsa utk memuskan nafsu memiliki kuasa politik dorang adalah yang seagama dn sebangsa mereka sendiri.

Anonymous said...

Kamu nampak tun mahataik dgn anaknya mirzan sebenarnya. Kedua2 manusia dajal tu yg selalu bergelumang dgn arak. Tapi oleh kerana hati kamu busuk,,,kamu kata nampak Anwar & TG Haji Hadi. Bertaubatlah sebelum nyawa dicabut. Jgn jadikan blog ini sebagai tempat mengumpul dosa.

Pemerhati Politik said...

Bongok betul anon 1.39 ni. Ini ler hasil didikan dan tarbiyah Nik Aziz dengan Hadi Awang. Pengikut PAS suka memaki hamun & menggelarkan org lain dengan gelaran yang buruk2.

Lepas tu boleh pulak bercerita pasal dosa dan pahala. Takkah celaka namanya tu...

Anonymous said...

Bro...rasanya mimpi tu membawa alamat PKR & PAS bakal masuk kedlm kubor dlam PRU13. Sama2 kita usaha & doakan

sukutiga said...

Harap2 bawak alamat Pakatan Rosak bakal bungkus next PRU. Kalau aku dapat mimpi cenggitu...memang rasa suwey gak bro..muahahhaha...